2026-02-12, 01:13
Medlem
Flundran90s avatar
Imponerande av Hammarby att slå Sporting borta, efter att ha förlorat halva laget under vintern. Verkar inte bli en Rosengård av dem iallafall. Såg inte matchen men Sporting slog ut Eintracht förra året i CL och vann en match mot Roma i hösta, så de borde ju ändå vara hyfsade.
Citera
2026-02-12, 06:56
Medlem
Alkibiadess avatar
Både Sporting och Breidablik var överraskande svaga, trodde de skulle bjuda upp till mer kamp mot de svenska lagen. Eller var det Hammarby och Häcken som gjorde dem svaga? Men detta reser frågor om nivån på lagen i denna turnering.
Citera
2026-02-12, 10:49
Medlem
QuantumQuills avatar
Joramo var helt galet bra i går och den stora anledningen att Bajen får med sig 1-0 rättvist från Lissabon. Även Koivasto och Bragstad var riktigt bra.

Synd att Rehnberg inte satte sin nick som istället gick i ribban. Inte för att det hade gjort hennes start i Bajen så mycket bättre, men det hade kanske varit gott för självförtroendet.

Sörum blandar och ger. Skall ju trycka in 1-0 i första men jag vet inte vad hon pysslar med.

Man tänker ju att det skall mycket till för Sporting att vända detta inför närmare 10 000 på Söderstadion.
Citera
2026-02-12, 10:59
Medlem
bananjuices avatar
Trodde verkligen inte att tjejerna skulle se så bra ut som de faktiskt gjorde igår. Imponerande av laget och staben att lyckas få det att klicka med den otroliga renovering man genomfört.
Citera
2026-02-12, 21:43
Medlem
United 0-2 upp mot Atletico

Jag vet att det är tidigt ännu och att hon spelas ur position men herregud vad dålig Wangerheim är

Har United blivit pålurade en ny Lotta Ökvist?
Citera
2026-02-17, 12:29
Medlem
6648 sålda biljetter till Hammarby - Sporting imorgon. Kan inte riktigt bestämma mig för om det är en bra siffra eller inte. Jämfört med Champions League matcherna 2024 är det ju mycket sämre å andra sidan så var väl snittet under 2025 för hela Damallsvenskan 937 personer, ur det perspektivet är 6648 väldigt bra.
Citera
2026-02-17, 13:16
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebe11
6648 sålda biljetter till Hammarby - Sporting imorgon. Kan inte riktigt bestämma mig för om det är en bra siffra eller inte. Jämfört med Champions League matcherna 2024 är det ju mycket sämre å andra sidan så var väl snittet under 2025 för hela Damallsvenskan 937 personer, ur det perspektivet är 6648 väldigt bra.

Champions league-matcherna var ju inte mitt i vintern heller, tror det påverkar en hel del
Citera
2026-02-17, 16:58
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:

Det är i princip slutsålt på de nedre mittsektionerna på långsidorna.Tanken verkar ha varit att vänta med att släppa övre mittsektionerna tills dess att kurvorna fyllts på. En jättemiss då det är ett faktum att de flesta vill ha sittplatser med god utsikt över hela plan.

Nu har man öppnat upp några av de högre mittsektionerna men det borde ha gjorts mycket tidigare. Tippar ändå att det blir runt 7500 sålda biljetter till slut och strax över 6000 som dyker upp.

Hade man hanterat det på rätt sätt så hade det blivit minst 10.000 sålda biljetter.
Citera
2026-02-17, 22:04
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Över 7000 sålda nu.
Om vi bortser från våra egna matcher, så undrar jag hur många gånger den siffran överträffats?

Överlägset störst i turneringen också.
Citera
2026-02-18, 17:28
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
En förklaring till att "bara" 7500 biljetter sålts till Bajens kvartsfinal är givetvis vinter OS och det faktum att kvartsfinalerna i hockey spelas ikväll. Tippar att publiksiffran till slut hamnar runt 6000.

Jag ska dra mig dit och har en föraning om att det kan sluta illa. Till saken hör iofs att mina föraningar alltid är av det dystrare slaget. Jag är liksom det flesta Bajare luttrad av historien.

Skulle vi ändå fixa detta så är det en bragd med tanke på det nya laget och tiden på året. Misstänker att Sporting kommer att vara bättre ikväll.

Förhoppningsvis spelas det med en trebackslinje ikväll. Med en urstark defensiv finns chansen.

Fan vad nervös jag är.
Citera
2026-02-18, 19:23
Medlem
Häcken öser på. 2-0 redan. Men med 7-0 att gå på känns det ju extremt onödigt att matcha starkaste spelarna och riskera skador. De borde lirat bänkspelare och tagit det lugnt idag. Tycker jag. De kan ju (mot förmodan 😀 ) veta bättre.
Citera
2026-02-18, 19:53
Medlem
Klart spelövertag för Bajen i första halvlek med undantag för dom första 10 min. Problemet med mycket stor ineffektivitet fortsätter dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in