2026-02-16, 18:13
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Okej, okej... man ska inte döma människor efter utseende. Men om det är rätt person som namngivits i tråden, och som finns på bild i en länkad tidningsartikel, så ser han ju ut som en j-a fjant. Enligt mina fördomar är han precis typen man kan förvänta sig dras till minderåriga flickor.
De pratar om "Avklarad rektorsutbildning" den skallige personen som det pratas om ?
och den artikel om "Jobbar bäst i länet mot självmord" ?

Nej han är inte dömd ännu men det tycks vara han.
Tycker det är väldigt konstigt med så många som 11 elever skulle samarbeta för att svärta ner honom.

De häktade honom och så blir han förhörd, vi väntar och ser

Vore väldigt tragiskt med ett utpekande om det är mindre empatiska personer som svärtar ner honom.
Citera
2026-02-16, 18:21
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmenkollenQ
Vill börja med att säga att jag vet ingenting om de påstådda våldtäkterna, men jag har haft barn på skolan. Mitt strå till stacken:

MK lider förmodligen av gudskomplex och visar tendenser på narcsisstiska personlighetsdrag.

Gick en extremt stökig elev på skolan som var överjävlig mot alla lärare. Hon hatade alla förutom MK, som hon älskade av någon anledning. Han brukade bl a låta henne hänga på hans kontor. När eleven pratade om det lät det som att de var kompisar. Behöver absolut inte ha något med våldtäkterna att göra, men tycker ändå att det säger något om typen av relation han hade med vissa elever.

Ja, fick den känslan när jag såg videoklipp med honom: lite grandiositet över det hela.
Citera
2026-02-16, 18:23
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdrake4477
100%. Vet även vem den utsatte eleven är.
Säger inte att barnet ljuger.
Tyckte jag läste att det var flera barn ? (Ber om ursäkt för att jag läste fel)
Citat:
Den misstänkte har häktats misstänkt för våldtäkt mot barn mellan 1 juli 2025 – 1 februari 2026
i Vingåkers kommun
Citera
2026-02-16, 18:23
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Ponera att det är en het 41 årig milf som legat med 15 åriga grabbar.
Då hade alla män "Vart fan var hon när jag gick i högstadiet hö hö hö"!

Men är det en man ska han flås levande och aldrig någonsin bli förlåten. Han ska stämplas,
hängas ut och förnedras till sitt sista andetag.

Varför är det så?
Är en 15 årig pojkes psykiska hälsa mindre värd än en 15 årig tjejs?

Vad pratar du om? Det är ju lika illa oavsett om det är en 41-årig kvinna eller man som förgriper sig på 15-åringar.
Citera
2026-02-16, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Ponera att det är en het 41 årig milf som legat med 15 åriga grabbar.
Då hade alla män "Vart fan var hon när jag gick i högstadiet hö hö hö"!

Men är det en man ska han flås levande och aldrig någonsin bli förlåten. Han ska stämplas,
hängas ut och förnedras till sitt sista andetag.

Varför är det så?
Är en 15 årig pojkes psykiska hälsa mindre värd än en 15 årig tjejs?

Fokusförflyttning!
Det är precis lika illa, men har inget med sammanhanget att göra.
Citera
2026-02-16, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerranden
Fokusförflyttning!
Det är precis lika illa, men har inget med sammanhanget att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Vad pratar du om? Det är ju lika illa oavsett om det är en 41-årig kvinna eller man som förgriper sig på 15-åringar.

Hyckleriet kring just denna fråga är väl dokumenterad online.
Kolla valfri artikel om en ung blond lärare som ligger med elever, läs kommentarsfältet.
Jag håller med om att det är lika illa.
Fast jag tror att en stor majoritet av män utåt bara låsas tycka det.
Citera
2026-02-16, 19:10
Medlem
Det är MK. Han är, oavsett vad man tycker, född 77
Citat:
Ursprungligen postat av M-W12
Lite förvirrad, enligt Aftonbladet så är han i 50 års åldern (någon här i tråden sa 49)

Men han MK som alla påstår att det är ser ju verkligen inte ut som 49.

Det finns en MK i Vingåker som är 37 år och det känns som en mer korrekt ålder baserat på bilderna.

Så hänger folk ut fel person nu eller är han på bilderna faktiskt 49?
Citera
2026-02-16, 19:17
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fisfrallan
Det är MK. Han är, oavsett vad man tycker, född 77

Känner någon honom privat här? Hur är han som person?
Citera
2026-02-16, 19:24
Medlem
Fleavmoes avatar
Läste några kommentarer om MGM på Facebook i samband med klipp från skolan där några skrivit att han är en narcissist och att Vingåkers kommun kanske borde ta bort klippet nu.
Citera
2026-02-16, 19:31
Medlem
Känner honom inte ”privat” men jobbat nära honom. En extrem narcissist med gudkomplex. Han tycker han är the shit och att allt han gör är guld. Han är kvinnofientlig och väldigt dålig på att hantera händelser eller konflikter på skolan, oavsett om det gäller elever eller personal. Han får sig själv att framstå som personen som ”gjort skolan bättre” att det ”inte finns några problem kvar”. Sanningen är att det fortfarande är MYCKET problem med slagsmål, konfliker, hög personalfrånvaro och så har det i princip alltid varit under hans tid som rektor.
Citat:
Känner någon honom privat här? Hur är han som person?
Citera
2026-02-16, 19:32
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Läste några kommentarer om MGM på Facebook i samband med klipp från skolan där några skrivit att han är en narcissist och att Vingåkers kommun kanske borde ta bort klippet nu.
Har inte träffat honom själv men hört av andra som gjort det att han är tämligen dryg och egocentrerad, och misogyn
Citera
2026-02-16, 19:48
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdrake4477
Känner honom inte ”privat” men jobbat nära honom. En extrem narcissist med gudkomplex. Han tycker han är the shit och att allt han gör är guld. Han är kvinnofientlig och väldigt dålig på att hantera händelser eller konflikter på skolan, oavsett om det gäller elever eller personal. Han får sig själv att framstå som personen som ”gjort skolan bättre” att det ”inte finns några problem kvar”. Sanningen är att det fortfarande är MYCKET problem med slagsmål, konfliker, hög personalfrånvaro och så har det i princip alltid varit under hans tid som rektor.

Tack, ja intrycket i intervjuer jag sett med honom nu och det jag läst, ger just den bilden: grandiositet och egocentrism. Han pratar mycket om "laget" och "vi" men utstrålar något helt annat med kroppsspråk. Där handlar det mer om "jag" och "allt ljus på mig". Hur länge har han jobbat som rektor på aktuell skola?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in