2026-02-16, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Så du menar att hon inte var pålitlig tidigare - men att hon av nån anledning är pålitlig nu?
Eller missförstod jag dig?
Till er andra.

Jag menar att hon då var anställd av The Daily Wire och därmed underkastad redaktion och ansvarig utgivare.

Igen, om någon har lyckats med att beslå Owens med en enda lögn, citera och förklara varför.
Citera
2026-02-16, 16:37
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Till er andra.

Jag menar att hon då var anställd av The Daily Wire och därmed underkastad redaktion och ansvarig utgivare.

Igen, om någon har lyckats med att beslå Owens med en enda lögn, citera och förklara varför.
Diskussionen nu handlar inte om huruvida CO ljugit utan om huruvida hon åtnjuter något förtroende eller snarare uppfattas som en total galning. Varför flyttar du fokus mot frågan om lögn?

Och vad gäller Daily Wire vet jag inte om du menar att den övriga redaktionen hade lika lågt förtroende som CO?
Citera
2026-02-16, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Diskussionen nu handlar inte om huruvida CO ljugit utan om huruvida hon åtnjuter något förtroende eller snarare uppfattas som en total galning. Varför flyttar du fokus mot frågan om lögn?
Jag citerade det här inlägget,
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Så du menar att hon inte var pålitlig tidigare - men att hon av nån anledning är pålitlig nu?
Eller missförstod jag dig?
Och vad gäller ditt påstående om att hon "uppfattas som en total galning" av den stora majoriteten människor så vill jag se ditt underlag. Om du vill visa att du inte ljuger här.

Citat:
Och vad gäller Daily Wire vet jag inte om du menar att den övriga redaktionen hade lika lågt förtroende som CO?
Jag menar att hon där och då var underkastad en 'editorial board' som bestämde vad hon fick säga/inte säga.

Att hon i dag är en av världens ledande podcasters talar tvärtom för att hon har ett mycket högt förtroende och är allt annat än "crazy".

Att alla de som påstår det är mer eller mindre medvetna deltagare i en massiv toppstyrd orkestrerad förtalskampanj.

Och jag noterar att du fortfarande inte har gett något exempel på där hon enligt dig säger något som är "crazy" och varför du tycker det.

Varför har du inte det?
Senast redigerad av onopono 2026-02-16 kl. 17:30.
Citera
2026-02-16, 17:30
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Och jag noterar att du fortfarande inte har gett något exempel på där hon enligt dig säger något som är "crazy" och varför du tycker det.

Varför har du inte det
Det finns inga exempel på när hon talat sanning heller.
Citera
2026-02-16, 17:39
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Jag citerade det här inlägget,

Och vad gäller ditt påstående om att hon "uppfattas som en total galning" av den stora majoriteten människor så vill jag se ditt underlag. Om du vill visa att du inte ljuger här.

Jag menar att hon där och då var underkastad en 'editorial board' som bestämde vad hon fick säga/inte säga.

Att hon i dag är en av världens ledande podcasters talar tvärtom för att hon har ett mycket högt förtroende och är allt annat än "crazy".

Att alla de som påstår det är mer eller mindre medvetna deltagare i en massiv toppstyrd orkestrerad förtalskampanj.

Varför har du inte det?
Om man påstår att en främmande makt, ett västerländskt land, planerar att mörda en och basunerar ut det påståendet på sin kanal utan tillstymmelse till vare sig bevis eller någon form av lättare stöd, så är man i mångas ögon en galning.
Citera
2026-02-16, 18:44
Medlem
Citat:
Om man påstår att en främmande makt, ett västerländskt land, planerar att mörda en och basunerar ut det påståendet på sin kanal utan tillstymmelse till vare sig bevis eller någon form av lättare stöd, så är man i mångas ögon en galning.
Hon publicerade de uppgifter hon har som en livförsäkring.

Klokt, givet hotbilden mot henne.
Citera
2026-02-16, 19:01
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Hon publicerade de uppgifter hon har som en livförsäkring.

Klokt, givet hotbilden mot henne.
Berätta om hotbilden från Frankrike.
Citera
2026-02-16, 21:11
Medlem
Citat:
Berätta om hotbilden från Frankrike.
Har du missat att Frankrikes statschef med fru har stämt henne för förtal?

(Osäker på om vi går OT här?)
Citera
2026-02-16, 21:17
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Har du missat att Frankrikes statschef med fru har stämt henne för förtal?

(Osäker på om vi går OT här?)
Jag tänkte på själva mordkomplotten. (Risk för OT som du säger).
Citera
2026-02-16, 22:14
Medlem
Citat:
Jag tänkte på själva mordkomplotten. (Risk för OT som du säger).
Du frågade om det finns en hotbild från Frankrike.

Svaret är ja. Dvs, det är inte "crazy" av Owens att gå ut med föregiven inside info om en fransk mordkomplott, givet hennes pågående rättsliga konfrontation med det franska presidentparet.

Att stämma i bäcken.

Igen:
1. Ge exempel på där Owens bevisligen är "crazy".

2. Ge exempel på där Owens bevisligen ljuger.
Har du inga sådana så föreslår jag att du går ON-topic igen och diskuterar sakfrågor inom ramarna för trådens ämne.

Vill du fortsätta smeta skit på CO så får du för min del gärna göra det i en ny tråd.
Senast redigerad av onopono 2026-02-16 kl. 22:17.
Citera
2026-02-16, 23:53
Medlem
Citat:
Ja. Och att påstå att hon har "proof" för sina anklagelser är som sagt klockrent förtal om så nu inte är fallet.

Ja? Och?

Följande:
1. Charlie Kirks framträdande var inte en (amerikansk) fotbollsmatch mellan UVU vs. ett annat universitet.

2. Hon hade rätt i att militär/underrättelsetjänst använder "color of the day" i sina hemliga operationer för deltagare ska veta vem som ingår i densamma.

3. Samtliga av FBIs 40 dokument som innehåller "color of the day" anger den dagens "color" utom dagen för mordet på CK. Här är "color" hemlig (redacted).
Dvs, även om det skulle visa sig att maroon-individerna var helt oskyldiga studerande så är Candace observationer och misstankar allt annat än "crazy".

De är 100% befogade och ska därför givetvis följas upp fullt ut.

Det som däremot är "crazy" är alla orkestrerade försök att utmåla henne som just, "crazy".
Även om det inte var en fotbollsmatch, eller annan idrott, så kan folk mycket väl ändock ha den typen av tröjor.
Candace reagerade på kepsar eller var det jackor vid mordet av Charlie Kirk, eller vad det nu var igen, där Candace blev motbevisad.
Citera
2026-02-17, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Även om det inte var en fotbollsmatch, eller annan idrott, så kan folk mycket väl ändock ha den typen av tröjor.
Candace reagerade på kepsar eller var det jackor vid mordet av Charlie Kirk, eller vad det nu var igen, där Candace blev motbevisad.
Nej:
1. Hon reagerade på ett antal män klädda i rödbruna tröjor/skjortor/T-shirts, vilka samtliga var ensamma utan sällskap.

2. Hennes misstankar om att männen i fråga kan ha ingått i en hemlig militär/poliär operation stärktes när det blev känt att ja, sådan operationer använde "color of the day" för att veta vem som ingick i operationen.

3. Det visade sig vid en sökning på FBIs hemsida att det fanns 40 dokument med "color of the day" där färgen för dagen anges öppet för 39 av dem, men inte just för den 10 september 2025, dagen då CK mördades.
Det här visar således att hennes iakttagelser och reflektioner var helt och hållet sunda och legitima även om det skulle visa sig att det hela har en oskyldig förklaring.

Det är bara att vänta och se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in