2026-02-10, 20:49
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Vad det därför som CK initierade en "DOGE effort" kort innan han dog, menar du? En "effort" som lades ned direkt efter att han mördades?

Det finns i princip oändligt många sätt att överföra pengar utan att någon 'obehörig' får veta det. Ingen har påstått att "Pierre" ska ha överfört flera miljarder dollar till ett TPUSA-konto i ett svep.

Det som Candace hävdar är att en "deal" värd flera miljarder dollar ingicks mellan TPUSAs nya ledning och den här "Pierre", kort efter mordet på CK och som ju precis innan han mördades hade tackat nej till sagda "deal".

Om nu Candace inte har bevis för det här så är hon definitivt rökt för all framtid (grovt förtal).

Om hon talar sanning så är det vad jag kan se istället TPUSAs nya ledning som är rökta för all framtid.
Nej, det finns inte oändligt många sätt att överföra pengar. Om pengarna är till TPUSA och kommer in på deras konto så kommer de vara tvungna att redovisa dom. Det är totalt naivt att tro att TPUSA ska kunna undanhålla de pengarna från IRS.

Sen är beloppen för att flaggas betydligt lägre än 2 miljarder. Det ligger på $10000 och om man med dagliga överföringar på $9995 ska komma upp i två miljarder så får man göra 200100 överföringar.
Det skulle i så fall ta 548 år och det skulle göra brottet ännu mycket mer allvarligt.

Citat:
Att medvetet dela upp överföringar i USA för att undvika rapporteringsgränsen på 10 000 USD kallas för "structuring" (strukturerade transaktioner) och är ett allvarligt federalt brott. Även om pengarna är lagligt intjänade, är själva handlingen att försöka kringgå bankens rapporteringsplikt olaglig.
Citera
2026-02-10, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Nej, det finns inte oändligt många sätt att överföra pengar. Om pengarna är till TPUSA och kommer in på deras konto så kommer de vara tvungna att redovisa dom. Det är totalt naivt att tro att TPUSA ska kunna undanhålla de pengarna från IRS.

Sen är beloppen för att flaggas betydligt lägre än 2 miljarder. Det ligger på $10000 och om man med dagliga överföringar på $9995 ska komma upp i två miljarder så får man göra 200100 överföringar.
Det skulle i så fall ta 548 år och det skulle göra brottet ännu mycket mer allvarligt.
Det är inte känt vad 'dealen' går ut på eller hur den är strukturerad eller i vilka syften.

Det är bara att vänta och se.
Citera
2026-02-11, 10:05
Medlem
Citat:
Det är inte känt vad 'dealen' går ut på eller hur den är strukturerad eller i vilka syften.

Det är bara att vänta och se.

Jag väntar fortfarande på mer information om de där mystiska flygplanen som Barron Coleman och Candace upptäckte på någon flygradar som påstods flyga från Egypten eller Israel och sedan landa i varje stad där Erika Kirk befann sig.

Det var den senaste "stora grejen" som Candace rapporterade om innan den här Fort Chauchaka identifieringen dök upp.

Jag är personligen skeptisk mot denna Barron Coleman. Tycker det ser ut som en sportnisse utan några mer omfattande intellektuella förmågor att förstå vad sionisterna håller på med. Snubben ser ut som och pratar som en sportkommentator så han måste vara profilerad för att tilltala en viss demografi. Previs som Paramount Tactical och alla de här muskulösa fd snipersena som dyker upp med välproduerade poddar (Valhalla heter en) och spinner olika narrativ.

Alla dessa individer - inklusive Candace - framstår i mina ögon som ett icke-organiskt alt-media-kluster som skapats för att driva vissa narrativ. Och kanske tysta andra?
Citera
2026-02-11, 10:17
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBjorkman
Jag väntar fortfarande på mer information om de där mystiska flygplanen som Barron Coleman och Candace upptäckte på någon flygradar som påstods flyga från Egypten eller Israel och sedan landa i varje stad där Erika Kirk befann sig.

Alla dessa individer - inklusive Candace - framstår i mina ögon som ett icke-organiskt alt-media-kluster som skapats för att driva vissa narrativ. Och kanske tysta andra?
Problemet är kanske inte att det finns altmediakluster utan att det från vissa spottas ut teorier som aldrig leds i bevis. Samt att följarna så underdånigt låter sig övertygas om riktigheten bara tack vare att avsändarna säger att bevis ska komma. Jag vet inte vad CO lyckats bevisa hittills. Finns det något ens?
Citera
2026-02-11, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Problemet är kanske inte att det finns altmediakluster utan att det från vissa spottas ut teorier som aldrig leds i bevis. Samt att följarna så underdånigt låter sig övertygas om riktigheten bara tack vare att avsändarna säger att bevis ska komma. Jag vet inte vad CO lyckats bevisa hittills. Finns det något ens?

Tycker det är mycket oroväckande då hon får oss konspirationsteoretiker att se extremt korkade ut med alla turer och beskyllningar.

Var positiv till henne inledningsvis. Men nu är det ju bara en massa kvasibevis av typen: Erika ljög bevisligen om denna detalj och därför mördade TPUSA Charlie... Dom samarbetar inte med min utredning och därför är de uppenbart skyldiga osv osv.

Observera att detta flyttar uppenbarligen fokus från de hårda och grundläggande frågeställningarna kring vapen och motiv.

Vad drar förresten Candace in pengar på? Borde hon inte vara avmonetariserad på tuben som alla andra seriösa systemkritiker?
Citera
2026-02-11, 16:12
Medlem
Citat:

Det var den senaste "stora grejen" som Candace rapporterade om innan den här Fort Chauchaka identifieringen dök upp.
Jag har inte följt upp 'de egyptiska planen', men det lär väl visa sig om det spåret leder till något mer konkret.

Citat:
Jag är personligen skeptisk mot denna Barron Coleman. Tycker det ser ut som en sportnisse utan några mer omfattande intellektuella förmågor att förstå vad sionisterna håller på med. Snubben ser ut som och pratar som en sportkommentator så han måste vara profilerad för att tilltala en viss demografi. Previs som Paramount Tactical och alla de här muskulösa fd snipersena som dyker upp med välproduerade poddar (Valhalla heter en) och spinner olika narrativ.
Samma här. Det finns en kategori höger-influencers i USA som är antingen enfaldiga eller misstänkt kontrollerad opposition eller både och.

Citat:
Inte Candace, nej. Hon tillhör definitivt inte någon av de kategorierna. Hon är äkta vara.

Revolutionerande äkta.
Citera
2026-02-11, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Igen. VAD har Candace hävdat att hon har bevis (proof) för och som hon inte har levererat?
Citera
2026-02-11, 16:28
Medlem
Citat:
Tycker det är mycket oroväckande då hon får oss konspirationsteoretiker att se extremt korkade ut med alla turer och beskyllningar.
Att kalla sig själv för "konspirationsteoretiker" är väl om något, hysteriskt korkat?

Har du något exempel på Candaces "alla turer och beskyllningar"?

Citat:
Var positiv till henne inledningsvis. Men nu är det ju bara en massa kvasibevis av typen: Erika ljög bevisligen om denna detalj och därför mördade TPUSA Charlie...
Var säger Candace det? Citera och länka.

Citat:
Dom samarbetar inte med min utredning och därför är de uppenbart skyldiga osv osv.
Var säger Candace det? Citera och länka.

Citat:
Observera att detta flyttar uppenbarligen fokus från de hårda och grundläggande frågeställningarna kring vapen och motiv.
- Det var Candace som upptäckte och rapporterade att 'kulan' inte hade något utgångshål.

- Det var Candace som upptäckte och rapporterade att det var Erika Kirk som hittade på det här med CKs 'superman neck', att både hon och Andrew Kolvet ljög om att det var den opererande kirurgen som hade yttrat de orden.

- Ska vi fortsätta?

Citat:
Vad drar förresten Candace in pengar på? Borde hon inte vara avmonetariserad på tuben som alla andra seriösa systemkritiker?
Det verkar som att de stora plattformarna, YouTube, Facebook, Twitter/X, m.fl., är angelägna om att reparera sitt skamfilade rykte sedan det uppdagades att de i maskopi med diverse regeringar hade hårdcensurerat- och spridit falsk information om covid-katastrofen.

Det är bara att hoppas att det håller i sig...
Citera
2026-02-11, 16:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Candace tjänar pengar på reklam i sina Charlie Kirk, Brigitte och andra videon.

Brigitte? stämmer inte.
Till och med riktiga konspirationsteoretiker har undersökt det.
Mordkomplotten? Fake av CO.

Candace uppskattas dra in 2-10 miljoner USD (per år) på reklamintäkter och sponsoravtal med ett 60-tal sponsorer som roteras mellan avsnitten.
Hon har även egen merch, bokförsäljning och en hel massa talaruppdrag/föreläsningar som ger uppemot 100,000 USD/tillfälle (billigare om det är online) – uppskattningsvis drar hon in minst 1 miljon USD7år bara på talaruppdragen.
https://primalmogul.com/the-financial-empire-of-candace-owens-media-ownership-and-power/
Citera
2026-02-11, 17:04
Medlem
Citat:

Det verkar som att de stora plattformarna, YouTube, Facebook, Twitter/X, m.fl., är angelägna om att reparera sitt skamfilade rykte sedan det uppdagades att de i maskopi med diverse regeringar hade hårdcensurerat- och spridit falsk information om covid-katastrofen.

Det är bara att hoppas att det håller i sig...

Här håller jag med dig.
Citera
2026-02-11, 17:06
Medlem
Citat:
Vilka beskyllningar erkänner hon själv är förtal?

Citera och länka.

Onopono varför ber du mig att citera och länka.

DU SJÄLV har ju skrivit detta.

Sluta argumentera och driva retorik.

Sök istället sanningen!

Även DU måste väl ändå kunna se att Candice har brister?
Citera
2026-02-11, 17:30
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Igen. VAD har Candace hävdat att hon har bevis (proof) för och som hon inte har levererat?
Menar du att hon anklagar människor utan att ha bevis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in