2026-02-16, 14:12
Medlem
Självklart håller Sofia sig på rätt sida av det moraliska spektrat nu då hon uppnått sina drömmars mål - ett liv i det ultimata RAMPLJUSET. Childhood tjänade enbart som tvättmedel.
Har alltid varit rojalist men kungahuset har dalat i anseende. Victoria och Daniel är exemplariska,
men hur kan en sådan karaktär som Sofia få titeln prinsessa?

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vilka skandaler menar du att Sofia har varit med I efter att hon blev ihop med CP? Efter att hon blev prinsessa? Svar: inga.

Hennes medverkan i PH och Slitz var innan hon träffade CP. Innan hon blev prinsessa.
Inget av detta ör olagligt eller oförlåtligt.

Hennes ytliga bekantskap med Epstein, där hon träffade honom vid sociala sammanhang ett fåtal gånger på restaurang och en filmpremiär var innan hon träffade CP. Innan hon blev prinsessa. Denna ytliga bekantskap var ibte olaglig eller oförlåtlig.

Hon är alltså inte någon "skandalsvärdotter".
Hon har betett sig exemplariskt som prinsessa. Tagit uppdraget på fullt allvar. Och CP ser väldigt lycklig ut. Och fyra barn har de fått.
Citera
2026-02-16, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Sluta svamla nu. Alla nakenbilder finns ju publicerade i tidningar och hela Sverige visste ju om det så att de skulle missat dem är helt osannolikt. Man kan vara ett föredöme fast man vikt ut sig som ung, även om du är oförmögen att förstå det.

Tror inte att kungafamiljen (särskilt inte drottningen eller hennes döttrar) har åtnjutit synen av Sofia klädd enbart i ett par högklackade skor eller boabilden.

Vem skulle man kunna vara ett föredöme för i egenhet av avdankat utvik? Tror det är du som är oförmögen att förstå hur kontraproduktivt det är med en kunglig höghet vars nakenbilder har publicerats och fortfarande publiceras världen över. Jag skäms som svensk inför utländska släktingar och vänner som skämtar om och skrattar åt oss. Nu har ju Epstein affären inte gjort det hela lättare. Men skit i det. Hon får väl skämma ut sig så gott det går då.
Citera
2026-02-16, 14:28
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Tror inte att kungafamiljen (särskilt inte drottningen eller hennes döttrar) har åtnjutit synen av Sofia klädd enbart i ett par högklackade skor eller boabilden.

Vem skulle man kunna vara ett föredöme för i egenhet av avdankat utvik? Tror det är du som är oförmögen att förstå hur kontraproduktivt det är med en kunglig höghet vars nakenbilder har publicerats och fortfarande publiceras världen över. Jag skäms som svensk inför utländska släktingar och vänner som skämtar om och skrattar åt oss. Nu har ju Epstein affären inte gjort det hela lättare. Men skit i det. Hon får väl skämma ut sig så gott det går då.

Om kungafamiljen har sett bilderna eller ej är helt irrelevant. Hovet visste om bilderna.
Det är du som är oförmögen att förstå att ingen jävel idag bryr sig om att hon vek ut sig som ung. Inte ens Hovet gjorde det! Om du skäms och blir förlöjligad för detta så säger det väldigt mycket mer om dig än om henne. Det låter för löjligt för att vara sant och verkar bara vara ett desperat försök till kritik nu när argumenten så tydligt tryter.
Citera
2026-02-16, 15:00
Medlem
Citat:
Om kungafamiljen har sett bilderna eller ej är helt irrelevant. Hovet visste om bilderna.
Det är du som är oförmögen att förstå att ingen jävel idag bryr sig om att hon vek ut sig som ung. Inte ens Hovet gjorde det! Om du skäms och blir förlöjligad för detta så säger det väldigt mycket mer om dig än om henne. Det låter för löjligt för att vara sant och verkar bara vara ett desperat försök till kritik nu när argumenten så tydligt tryter.

Det är inte någon torka i argumenten. Och detta med att vara förebild har jag förespråkat hela tiden. Det har vårt svenska kungahus varit för många, både i krigs- och fredstider. Kungafamilljen har tidigare stått för trovärdighet och åtminstone utåt utgjort en slags bättre symbol för folket. Resten förstår du dig tydligen inte på. Om du tycker att Sofia är en värdig representant för dig så säger det massor om dig.

Och nej, varför skulle jag inte få ogilla att folk i andra länder driver med oss?
Citera
2026-02-16, 15:02
Medlem
[quote=cyberhawk|94312133]

Var det inte någon här som uttryckte något med att vitsen med ett kungahus är att förstå att medlemmarna som ingår i det bör vara ouppnåeligt perfekta och värdiga.

Blandar man in folk från arbetarklassen/lägre medelklassen i kungahuset kommer glansen nämligen falna.

Ditt språk visar precis detta att du har fått en helt annan uppfostran. Därför krockar det.
Citera
2026-02-16, 15:07
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Det är inte någon torka i argumenten. Och detta med att vara förebild har jag förespråkat hela tiden. Det har vårt svenska kungahus varit för många, både i krigs- och fredstider. Kungafamilljen har tidigare stått för trovärdighet och åtminstone utåt utgjort en slags bättre symbol för folket. Resten förstår du dig tydligen inte på. Om du tycker att Sofia är en värdig representant för dig så säger det massor om dig.

Och nej, varför skulle jag inte få ogilla att folk i andra länder driver med oss?

Du kan på riktigt inte argumentera mot Kungafamiljen och hovet om vem som passar dem och varför när de redan tagit beslutet för länge sedan.
Det är du som lever i det förgångna och vägrar förstå samtiden.
Citera
2026-02-16, 15:09
Medlem
cyberhawks avatar
[quote=Ajamaja|94312394]
Citat:

Var det inte någon här som uttryckte något med att vitsen med ett kungahus är att förstå att medlemmarna som ingår i det bör vara ouppnåeligt perfekta och värdiga.

Blandar man in folk från arbetarklassen/lägre medelklassen i kungahuset kommer glansen nämligen falna.

Ditt språk visar precis detta att du har fått en helt annan uppfostran. Därför krockar det.

Samma visa med dig som med föregående talare, du kan omöjligen anklaga mig för att ha fel syn på detta när jag har exakt samma syn som kungafamiljen och hovet. Väldigt märklig kritik. Jag verkar iaf haft samma uppfostran som kungafamiljen hade med din logik.
Senast redigerad av cyberhawk 2026-02-16 kl. 15:12.
Citera
2026-02-16, 15:30
Medlem
Citat:
Samma visa med dig som med föregående talare, du kan omöjligen anklaga mig för att ha fel syn på detta när jag har exakt samma syn som kungafamiljen och hovet. Väldigt märklig kritik. Jag verkar iaf haft samma uppfostran som kungafamiljen hade med din logik.

Jag ger samma fysiologiska reaktion som Danmarks statsminister hade när den onämnbare ville ha Grönland.
Citera
2026-02-16, 15:56
Medlem
Citat:
Du kan på riktigt inte argumentera mot Kungafamiljen och hovet om vem som passar dem och varför när de redan tagit beslutet för länge sedan.
Det är du som lever i det förgångna och vägrar förstå samtiden.

Jag argumenterar inte emot hovet i frågan om vad som passar dem.
Varför skulle inte jag leva i nutiden för att jag inte önskar bli representerad av en tjej som Sofia?
Har inte lust att hovniga för henne, kyssa på hand eller buga heller, men det kanske du har och då står det dig fritt.

Jag är i alla fall glad att vi har ett fint kungahus för övrigt. Det finns några guldklimpar.
Prinsessan Birgitta var litet sprallig på sin tid och prins Bertil hade humor, av vad har jag förstått.
Den gamle kungen (VI) var välutbildad och känd som en god diplomat. Gillar nuvarande drottningen, kungen och Victoria också.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-02-16 kl. 16:05.
Citera
2026-02-16, 16:02
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Jag argumenterar inte emot hovet i frågan om vad som passar dem.

Det är ju exakt det du gör, du kommer med massa pekpinnar och mästrande om vad som passar för att bli kunglig. När du uppenbart har helt fel. Hon blev prinsessa, punkt.
Citera
2026-02-16, 16:06
Medlem
Citat:
Det är ju exakt det du gör, du kommer med massa pekpinnar och mästrande om vad som passar för att bli kunglig. När du uppenbart har helt fel. Hon blev prinsessa, punkt.

Men så kyss på hand då.
Ingen idé att försöka få dig att förstå vad jag menar. Du tycker väl att Sofia är snygg och att det är vad som räknas antar jag.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-02-16 kl. 16:08.
Citera
2026-02-16, 16:12
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Men så kyss på hand då.
Ingen idé att försöka få dig att förstå vad jag menar. Du tycker väl att Sofia är snygg och att det är vad som räknas antar jag.

Moget, du fortsätter hålla samma extremt låga nivå på dina kommentarer men jag förväntade mig heller inget annat...
När det gäller Sofia så kunde jag inte bry mig mindre om vem hon är eller vad hon gör, det jag bryr mig om är folk som far med osanning och förstör trådar, oavsett vad det gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in