2026-02-16, 13:59
  #289
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honestbitch
Bubben då
Sa de så på lilla aktuellt…
Nej, Bahnhof sade det.
Citera
2026-02-16, 14:00
  #290
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Hahaha whaaaaaat?? Detta hade jag ingen aning om… herregud! Detta är ju faktiskt helt sjukt. Om han lyckades lura hela medie-Sverige 1997 med en fejkad rysk nyhetsbyrå, vad stoppar honom från att göra något liknande idag?

Kanske de alltså är falseflag?
Det finns till och med fina namn för den sortens hackerattacker!

Pentest (penetrationstestning)
Red Hat hacking
Bug bounty hacking
White hat hacking

"False Flag" är alltså ett välkänt fenomen inom cybersäkerhet, ändå litar folk på trollet.

Säger inte att det inte är ryssar, jag har ingen aning men om jag hade beställd en Ddos-attack mot min egen infrastruktur hade jag också skyllt på ryssar.
Nämner man ryssar i Sverige slår reptilhjärnan till på 90% av befolkningen...
__________________
Senast redigerad av Kungenshora 2026-02-16 kl. 14:11.
Citera
2026-02-16, 14:03
  #291
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Det finns till och med fina namn för den sortens hackerattacker!

Pentest (penetrationstestning)
Red Hat hacking
Bug bounty hacking

"False Flag" är alltså ett välkänt fenomen inom cybersäkerhet, ändå litar folk på trollet.

Säger inte att det inte är ryssar, jag har ingen aning men om jag hade beställd en Ddos-attack mot min egen infrastruktur hade jag också skyllt på ryssar.
Nämner man ryssar i Sverige slår reptilhjärnan till på 90% av befolkningen...

Nu är det Flashback forum som själva "pekar ut" ryssen. Frågor på det?

Ska du verkligen vara aktiv på ett forum du inte litar på? Det verkar korkat, nästan "ryskt".
Citera
2026-02-16, 14:11
  #292
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Det finns till och med fina namn för den sortens hackerattacker!

Pentest (penetrationstestning)
Red Hat hacking
Bug bounty hacking

"False Flag" är alltså ett välkänt fenomen inom cybersäkerhet, ändå litar folk på trollet.

Säger inte att det inte är ryssar, jag har ingen aning men om jag hade beställd en Ddos-attack mot min egen infrastruktur hade jag också skyllt på ryssar.
Nämner man ryssar i Sverige slår reptilhjärnan till på 90% av befolkningen...

Riktigt sjukt ju… Om det vore en "false flag", så är ju vinsten att Bahnhof får vara "the good guys" i ett drama de själva hittat på. PR - lixom…

Men OM det nu är en riktig rysk attack, så är vinsten för Ryssland att de har bevisat att de kan tysta Sveriges största diskussionsforum precis när de känner för det…
Citera
2026-02-16, 14:11
  #293
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Exakt, och baserat på det så skulle jag säga att det finns andra mer troliga än Ryssland som är de skyldiga.


Ryssland ligger bakom, 100 % övertygad.
Citera
2026-02-16, 14:18
  #294
Medlem
Riktigt sjukt ju… Om det vore en 'false flag', så är ju vinsten att Bahnhof får vara 'the good guys' i ett drama de själva hittat på. PR, lixom…
Men OM det nu är en riktig rysk attack, så är vinsten för Ryssland att de har bevisat att de kan tysta Sveriges största diskussionsforum precis när de känner för det…
Men ärligt talat, hur sannolikt är det att Ivan den store lägger 2 dygn på att sänka ett svenskt forum för att 'bevisa' något vi redan vet? Det är betydligt mer sannolikt att vi ser en svensk 'forskning' i realtid. De behöver testa om det går att plocka ner skiten igen, nu när Flashback ligger i en ny serverhall med nytt skydd.
Kom ihåg Gotland och protesterna mot den reglerade invandringen. Då gick proppen också ur när det blev för obekvämt. Nu gör de ett nytt stresstest för att se om de kan strypa den oövervakade kommunikationen inför nästa 'skarpa läge'. De bränner några miljoner av våra skattepengar på att lära sig hur man tystar oss, medan 10 miljoner svenskar lydigt sväljer ryss-narrativet från SVT/TV4.
Vem har mest nytta av att kontrollera kranen? Det är inte Ryssland. De vill ju att vi bara ska höra en röst.
Citera
2026-02-16, 14:20
  #295
Medlem
Äntligen in på FB igen för att ta del av all samlad kunskap.
Citera
2026-02-16, 14:21
  #296
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Nu är det Flashback forum som själva "pekar ut" ryssen. Frågor på det?

Ska du verkligen vara aktiv på ett forum du inte litar på? Det verkar korkat, nästan "ryskt".
Nja, det är Bahnhofs vd Jon Karlung som påstår det.
Citera
2026-02-16, 14:30
  #297
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Hahaha whaaaaaat?? Detta hade jag ingen aning om… herregud! Detta är ju faktiskt helt sjukt. Om han lyckades lura hela medie-Sverige 1997 med en fejkad rysk nyhetsbyrå, vad stoppar honom från att göra något liknande idag?

Kanske de alltså är falseflag?
Det nya normala är att se konspirationer överallt. Assymetriska attacker direkt riktade mot hjärnan måste man också lära sig utstå. Nya tider helt enkelt. Halleluja!
Citera
2026-02-16, 14:34
  #298
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Ja det skulle va väldigt bra PR för Bahnhof.

Här är Bahnhofs ägares förra hemsida där han fejkade en nyhetsbyrå som påstod att Pol Pot bodde i Sverige som tydligen fick stor spridning trots att hemsidan är värsta amatörjobbet. Helt sanslöst!

https://web.archive.org/web/19980624064227/http://www.tass.net/

Men herregud vad är detta för stolle!? Borde inte någon extern utreda om det han nu påstår skett stämmer då!? Det är ju helt sjukt att se den där arkiverade sidan... Det ser ut som ett skämt, men han lyckades alltså lura både media och politiker med det där 1997’..??.
Att han då kallade sin reklambyrå för ”Komintern” (samma namn som Sovjets gamla internationella propagandaorgan) säger ju allt om hans humor och metoder… Fyfan vad sinnesjukt!!😂

Det som är riktigt obehagligt är att majoriten nu, 2026, sitter och tar hans ord som sanning när han pekar ut främmande makt…. Om han har byggt hela sin karriär på att vara en ”trickster” och bevisat att han kan plantera storskaliga falska nyheter, varför kräver ingen oberoende teknisk bevisning nu?

Man kan inte både vara killen som ”ropade varg” (eller ryss) som ett PR-stunt och sen förvänta sig att bli trodd blint när det gynnar hans eget företag ekonomiskt…. Det är ju en enorm säkerhetsrisk om en privatperson med den historiken tillåts sätta agendan för vad som är en rysk attack eller inte.!!

Alltså tack för att du upplyste om detta.. fler borde ju dra öron åt sig nu!
Citera
2026-02-16, 14:37
  #299
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Har vi någon lista över suspects?

Bahnhof? Som nu kan kränga "säker" vpn till räddhågsna flashbackare?

Någon vänstergrupp? Som räddar världen genom att lägga ut deg på en ddos-attack mot flashback under några dagar?

Ryssar? Som är sur på att vi förolämpar dvärgen och efterblivna ryssar?

Vita huset? P.g.a allt påpekande om clownens pinsamheter?

Aliens?

Någon AGI? För att det skrivs för lite om AI eller är för svårt att posta inlägg?

Vad tror folk?
Epstein-anhängare går min röst till. Det verkar som ett känsligt ämne för E L I T E N idag. Att vi normala svenssons med seriösa förslitningsskador diskuterar det som kommer upp till ytan i Epstein-fallet är kanske mindre roligt för dem. Vad tror du? Hur lyder din konspirationsteori?
Citera
2026-02-16, 14:42
  #300
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transportern
Äntligen in på FB igen för att ta del av all samlad kunskap.

Stor skämtare ...

Men nu kan ju FB skaffa sig lite martyrstatus. Först en masskjutning, utförd
av en läsare/skribent och sedan detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in