Citat:
Ursprungligen postat av
biloxiblues
Nu har jag minskat på cyklingen och jag mår så mycket bättre! Mindre ont i kroppen.
Jag vill så gärna bli starkare men kroppen tål inte belastningen.
Så du vill bli starkare, då börjar vi där.
Kan du sitta ner och resa dig från en stol?
Då föreslår jag att du börjar med att sitt ner och resa dig upp från en stol. Sänk höjden på stolen eftersom. Stöd dig på käppen om det behövs. Slutmålet är att kunna göra en Goblet squat utan vikt även om du måste ta hjälp av käppen eller något annat för att kunna resa dig.
Kan du hålla balansen utan käpp?
Om du kan hålla balansen utan käpp så förslår jag att du provar Rumänska mark (förkortas RDL).
Sedan kan du prova stående hantelpress eller, om det inte går, sittande hantelpress.
Jag antar att rodd och latsdrag, där du sitter ner, inte är några problem så lägg även till dessa.
Strunta i den allmänna uppvärmningen och cirkelträningen. Ta en lätt vikt och gör 12 reps, ta nästa vikt gör 12 reps och jobba dig upp tills du inte längre orkar 12 reps. Sänk då vikten igen och gör 12 reps till. Upprepa för varje övning. Du kommer inte att bygga någon monsterfysik men du bör bli både starkare och rörligare så att du senare kan fortsätta med något som bygger en monsterfysik. Och kom ihåg att det är viktigare att nöta på än att slå rekord.
Mat: husmanskost 3-4 gånger per dag och försök hålla dig till vatten som dryck. Storkok och färdiga matlådor så att det blir enklare att äta bra mat än "dålig" mat. Då orkar du mer och sover förhoppningsvis bättre.