2026-02-15, 20:14
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Varför vill ryssar utföra en DDoS-attack på Flashback?

Ryzzland har mördat ganska mycket (extra mycket) människor i Ukraina denna helgen. Avslöjandet att Ryzzland mördade Alexei Navalny med ett slags nervgift där bevisen är mycket starka.

Det är två saker som jag kan tänka mig att Ryzzland vill ska tystas ner.

Frågan är om det finns fler siter i Europa som drabbats av försök att förstöras?
Citera
2026-02-15, 20:17
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Fast nu får vi ju bara övning i vad som behöver förbättras.

Jag har svårt att se vinsten i det. I händelse av krig är det ju bättre om vi stod handfallna.

De kan naturligtvis öva för att se vad som går att göra i krig om de ökar insatsen.

Ändå korkat om vi försöker utvecklas och bli bättre.

Svårt att veta hur de resonerar. De har även utfört attacker mot bl.a. Skatteverket, Försvarsmakten, riksdagen och Trafikverket. Bara för att nämna några.

admin
Citera
2026-02-15, 20:18
Medlem
DonaldBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Har ändrat rubriken "Expressen: Stor överbelastningsattack mot Flashback" till "Stor rysk överbelastningsattack mot Flashback (Expressen)".

Den proryska hacktivistgruppen NoName057(16) genomför just nu omfattande attacker mot Flashback. Gruppen har varit aktiv sedan 2022 och utför främst DDoS-attacker mot mål i Europa, Israel och Ukraina. Enligt cybersäkerhetsföretaget Orange Cyberdefense syftar attackerna både till att störa digitala tjänster och till att skapa osäkerhet kring samhällsviktiga funktioner. Deras attacker har påverkat samhällskritisk infrastruktur i flertalet länder, inklusive Sverige där myndigheter och banker historiskt utgjort målen.

admin

Känns väldigt smickrande för Flashback på något lustigt sätt.
Citera
2026-02-15, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Vad har Ryssland att tjäna på att får ner flashback?
Vad jag gissar på är att de testar då det är Sveriges största forum. Vet du hur mycket som krävs för att sänka Flashback då vet de hur mycjet de kan lägga kraft på andra sidor.
Citera
2026-02-15, 20:19
Medlem
Citat:
När ryssen anfaller vill jag läsa nyheterna på flashback

Men handlar om att sänka moralen hos befolkningen
Söndra och härska
Flashback förenar och stärker Sverige!
Citera
2026-02-15, 20:20
Avstängd
Citat:

Svårt att veta nu men väntar fortfarande på konkreta bevis att de är Ryssland.. vi får aldrig se dom men de ska bli intressant att följa!
Citera
2026-02-15, 20:21
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KavlaUpp
Flashback fungerar fortfarande inte med VPN. Så fort jag aktiverar VPN så slutar Flashback fungera oc hdet hjälper inte vilken server jag använder. Fler som har samma problem? Antar att FB har blockerat det på något sätt efter attacken
Flashback har inte blockerat något för dig det ligger inte i FB intresse att göra detta, det är frågan om en attack från ryssen förmodar jag för de brukar alltid ha jävelskap för sig.
Citera
2026-02-15, 20:22
Medlem
NoName057(16) is a pro-Russian hacker group that first declared itself in March 2022 and claimed responsibility for cyber-attacks on Ukrainian, American and European government agencies, media, and private companies. It is regarded as an unorganized and free pro-Russian activist group seeking to attract attention in Western countries.[1]

https://en.wikipedia.org/wiki/Noname057(16)
Citera
2026-02-15, 20:23
Medlem
Citat:
Ingenting mer än att dom visar att dom kan sprida rädsla. Samma som mot den egna befolkningen.
Citera
Medlem
Kungenshoras avatar
Har de publicerat pressmedelande på deras telegramkanal eller annanstans?
Noname057(16) heter de som misstänks.
Citera
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
– Nu vet vi i alla fall lite mer om vilka det är som ligger bakom och mycket tyder på att det är den proryska gruppen ”No names”, säger Karlung.

Varför skulle de ge sig på flashback? Vad skulle man vinna på det?

Låter som om man skyller på ryssland som vanligt tills vi fått mer bevis.
Rysstrollen på Flashback har under flera år försökt sprida prorysk propaganda och vända opinionen mot Ukraina, dom har misslyckats fatalt och detta kan väl ses som en patetisk hämnd från ryska staten?
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Ingenting tyder på att det är ryska attacker. Detta ligger snarare i narrativet att påstå det.

Visst, det kanske är ryssen som brukar skriva Carl-Bildt-inlägg var och varann dag, men det kan ju knappast räknas som en attack från Ryssland som nation/stat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in