2026-02-12, 21:21
Medlem
Hinge är verkligen en märklig plats, särskilt i 30–40-segmentet. Kraven är på nästan akademisk nivå. Man ska vara mogen, trygg, emotionellt intelligent, stabil, maskulin men mjuk, driven men närvarande, självsäker men absolut inte hotfull. Gärna ha gjort sin terapi, läst sina böcker, förstå anknytningsteori och samtidigt inte råka ha en värdering som stör deras filter. Jag skriver att jag är konservativ, inte partipolitiskt utan i betydelsen familj, ansvar och långsiktighet, och plötsligt verkar vissa få ideologisk kortslutning. Ett enda ord och man är tydligen automatiskt SD eller någon slags säkerhetsrisk. En skrev “inga SD-sympatisörer”, frågade om jag var SD och hann inte ens vänta på svar innan hon unmatchade. Det är nästan imponerande. Man ställer en fråga och blockerar innan verkligheten hinner störa den egna berättelsen. Samtidigt säger man att man söker en mogen man som kan kommunicera, men klarar inte själv av en enkel följdfråga. Man vill ha trygghet men reagerar med flykt så fort något inte passar den färdiga mallen. Det är som att många går runt med etiketter i fickan redo att klistra på folk istället för att faktiskt prata. Och sedan, år efter år, kommer samma fras om att man ger appen en sista chans och att det inte finns några vettiga män. Kanske är det svårt att hitta någon vettig om man filtrerar bort dem innan de ens hunnit avsluta en mening. Det ironiska är att de säger att de vill ha stabilitet och familjevärderingar men får panik när någon faktiskt står för något. Jag är inte intresserad av att bli dömd av någon som inte ens är nyfiken nog att höra ett svar. Om ett ord räcker för att någon ska dra, då sparar det bara min tid. Och för tydlighetens skull, jag är ingen incel och jag avskyr incelmentalitet.
Citera
2026-02-13, 00:08
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pati1985
Hinge är verkligen en märklig plats, särskilt i 30–40-segmentet. Kraven är på nästan akademisk nivå. Man ska vara mogen, trygg, emotionellt intelligent, stabil, maskulin men mjuk, driven men närvarande, självsäker men absolut inte hotfull. Gärna ha gjort sin terapi, läst sina böcker, förstå anknytningsteori och samtidigt inte råka ha en värdering som stör deras filter. Jag skriver att jag är konservativ, inte partipolitiskt utan i betydelsen familj, ansvar och långsiktighet, och plötsligt verkar vissa få ideologisk kortslutning. Ett enda ord och man är tydligen automatiskt SD eller någon slags säkerhetsrisk. En skrev “inga SD-sympatisörer”, frågade om jag var SD och hann inte ens vänta på svar innan hon unmatchade. Det är nästan imponerande. Man ställer en fråga och blockerar innan verkligheten hinner störa den egna berättelsen. Samtidigt säger man att man söker en mogen man som kan kommunicera, men klarar inte själv av en enkel följdfråga. Man vill ha trygghet men reagerar med flykt så fort något inte passar den färdiga mallen. Det är som att många går runt med etiketter i fickan redo att klistra på folk istället för att faktiskt prata. Och sedan, år efter år, kommer samma fras om att man ger appen en sista chans och att det inte finns några vettiga män. Kanske är det svårt att hitta någon vettig om man filtrerar bort dem innan de ens hunnit avsluta en mening. Det ironiska är att de säger att de vill ha stabilitet och familjevärderingar men får panik när någon faktiskt står för något. Jag är inte intresserad av att bli dömd av någon som inte ens är nyfiken nog att höra ett svar. Om ett ord räcker för att någon ska dra, då sparar det bara min tid. Och för tydlighetens skull, jag är ingen incel och jag avskyr incelmentalitet.
De får troligtvis sällskap till slut. Av en katt.
Citera
2026-02-13, 14:25
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Det är till överväldigande del incels som skriver av sig i trådarna om onlinedejting. Det finns på riktigt användare som skrivit hundratals eller till och med tusentals (!) missnöjda inlägg i dessa trådar och vilka verkar ha försökt utan framgång i åratal. Vem som helst förstår ju att en sådan person har mer genomgripande problem i det sociala utöver brist på framgång på dejtingappar. Hade det bara berott på elaka Match Group som skuggbannar dem/att det knappt finns kvinnor kvar på apparna/att kvinnorna på apparna är dryga och ointresserade av att träffas osv. hade de förfördelade kritikerna så klart bara hittat andra sätt att träffa det motsatta könet på, som alla gjorde innan 2000-talet och som hur många som helst gör även idag.

Det är så klart ingen som hävdar att onlinedejting är en dans på rosor för merparten av män, framförallt grund av den skeva könsfördelningen. Problemen som utmålas här är dock extremt förstorade och missvisande. Brist på matchningar går ofta att härleda till en brist på självinsikt, man överskattar sitt eget utseende och sveper på profiler som är långt över ens egen liga. Detta kombineras säkerligen också med en allmänt kass profil med dåliga bilder som sänker ens attraktionsvärde ytterligare. Får man matchningar men inga dejter är orsaken hur man skriver.

Detta! Väldigt spot on-inlägg!

Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Herregud. Vad tror du Match Group har för typ av verksamhet? Ledtråd: Folk ska inte träffas.

Märkligt då att folk träffas hela tiden via apparna eller hur? T.o.m utan att betala en krona.
Ledtråd: Brist på självinsikt.
Citera
2026-02-14, 22:06
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Märkligt då att folk träffas hela tiden via apparna eller hur? T.o.m utan att betala en krona.
Har du fakta som stödjer ditt påstående att onlinedejting är det vanligaste sättet att träffas på? En bra källa alltså.

Att Match Group ska tjäna pengar på prenumerationer ser jag som mer självklart.
Citera
2026-02-15, 17:04
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Detta! Väldigt spot on-inlägg!

När jag försökte mig på Tinder första gången för ett tiotal år sedan med några halvdåliga selfies gick det inte särskilt bra. Jag kände även andra som var missnöjda över sin upplevelse utefter hur de såg ut. Var vår respons att skylla på allt utom oss själva i maniska och bittra inlägg på nätet i åratal? Nej självklart inte eftersom vi ändå hade en någorlunda klar bild av vårt värde och visste att det gick att träffa tjejer på andra sätt än genom en mobilapp som bara funnits några år.

Den hårda sanningen om appar är att de ger en rätt bra fingervisning om vad ens "marknadsvärde" är och brukar stämma ganska bra överens med ens upplevelser i det verkliga livet. När man jobbat med sin onlineprofil (finns hur mycket guider som helst om vad för typ av foton, gärna professionellt tagna, som genererar högt antal högersvep) märker man att det tenderar att vara tjejer på samma nivå som man har framgång med annars som sveper höger på en. Tycker man att apparna ljuger (och inte vill testa krogen) kan man istället gå ut i lite större städer på eftermiddagar när det är bra väder och se om man får någon ögonkontakt av tjejer, och i så fall hur dessa ser ut. Får man i princip aldrig ögonkontakt av någon som man är det minsta intresserad av beror det inte på att Match Group konspirerar mot en.
Citera
2026-02-16, 09:38
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Den hårda sanningen om appar är att de ger en rätt bra fingervisning om vad ens "marknadsvärde" är och brukar stämma ganska bra överens med ens upplevelser i det verkliga livet. När man jobbat med sin onlineprofil (finns hur mycket guider som helst om vad för typ av foton, gärna professionellt tagna, som genererar högt antal högersvep) märker man att det tenderar att vara tjejer på samma nivå som man har framgång med annars som sveper höger på en. Tycker man att apparna ljuger (och inte vill testa krogen) kan man istället gå ut i lite större städer på eftermiddagar när det är bra väder och se om man får någon ögonkontakt av tjejer, och i så fall hur dessa ser ut. Får man i princip aldrig ögonkontakt av någon som man är det minsta intresserad av beror det inte på att Match Group konspirerar mot en.
Alltså, det handlar ju bland annat om att apparna gömmer folk man gillat. Har jag en radie på 15 mil, 100+ gillamarkeringar och jag plötsligt inte längre får matchingar någon månad så är ju något fel. Krävs bara normalbegåvning för att inse.

Börjar bli lite trött på diskussionen.
Citera
2026-02-16, 10:53
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Alltså, det handlar ju bland annat om att apparna gömmer folk man gillat. Har jag en radie på 15 mil, 100+ gillamarkeringar och jag plötsligt inte längre får matchingar någon månad så är ju något fel. Krävs bara normalbegåvning för att inse.

Börjar bli lite trött på diskussionen.

Du har inte tänkt på att det är folk utanför dina sökpreferenser som t.ex ålder? Eller såna du uppfattar ointressanta och direkt swipar vänster på? Eller du tänker att dina 100+ likes består av heta donnor som appen väljer att dölja för dig?
Citera
2026-02-16, 13:21
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Du har inte tänkt på att det är folk utanför dina sökpreferenser som t.ex ålder? Eller såna du uppfattar ointressanta och direkt swipar vänster på? Eller du tänker att dina 100+ likes består av heta donnor som appen väljer att dölja för dig?
Tycker inte att jag behöver utveckla mitt inlägg. Poäng borde framgå även för de trögaste.

Min sökpreferenser är desamma över tid, kvinnor 25-35.

Förstår faktiskt inte vad du pratar om, framför allt sista meningen är helt irrelevant för sammanhanget. Sveper jag vänster ska de ju minska i antal? Om jag tömmer dessa 15 mil med konstanta sökpreferenser så borde jag se en klar nedgång i antal likes, vilket jag inte gör.

För att vara tydlig: Match Group sysslar med vinstverksamhet - såväl män som kvinnor ska helst bli desperata så att de betalar för prenumerationerna. Två kunder som träffas kan vara två förlorade kunder.
Citera
2026-02-16, 18:52
Medlem
Citat:
Tycker inte att jag behöver utveckla mitt inlägg. Poäng borde framgå även för de trögaste.

Min sökpreferenser är desamma över tid, kvinnor 25-35.

Förstår faktiskt inte vad du pratar om, framför allt sista meningen är helt irrelevant för sammanhanget. Sveper jag vänster ska de ju minska i antal? Om jag tömmer dessa 15 mil med konstanta sökpreferenser så borde jag se en klar nedgång i antal likes, vilket jag inte gör.

För att vara tydlig: Match Group sysslar med vinstverksamhet - såväl män som kvinnor ska helst bli desperata så att de betalar för prenumerationerna. Två kunder som träffas kan vara två förlorade kunder.

På hinge så ser man ju alltid den senaste som likat dig eller den som matchar din preferens bäst. Har du 100 likes så går du bara igenom dom en och en. Men antar du pratar om någon annan app.
Det jag har märkt med Hinge dock är att likes verkar ha en fördröjning när jag pausade mitt konto fick jag meddelande om att likes kunde komma efter pausningen, vilket är lite risigt tycker jag. Tempo är ju allt och tycker det är vanligt med likes 0330 på morgonen.
Citera
2026-02-16, 21:11
Bannlyst
Citat:
Är du typ utvecklingsstörd? Har du fortfarande inte fattat att dejtingappar inte handlar om att folk ska träffas
Citera
2026-02-16, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vattenhyacinten
Är du typ utvecklingsstörd? Har du fortfarande inte fattat att dejtingappar inte handlar om att folk ska träffas

Verkar vanligt förekommande att vissa som inte lyckas idiotförklarar dom som säger att det är möjligt.

Klart att en dejtingapp har ett vinstintresse men det hade ju folkparkerna också och där träffades folk ändå medans vissa även då blev utan.
Citera
2026-02-16, 23:34
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickDoohan
Verkar vanligt förekommande att vissa som inte lyckas idiotförklarar dom som säger att det är möjligt.

Klart att en dejtingapp har ett vinstintresse men det hade ju folkparkerna också och där träffades folk ändå medans vissa även då blev utan.
Haha, ja som att säga att målet med McDonald's inte är att servera kunderna snabbmat bara för att det är ett vinstdrivande företag. Det finns ett tydligt samband mellan att envist hävda att dejtingappar inte överhuvudtaget har ett mål att användare ska träffas, och att samtidigt inte ha någon framgång med dejting på andra sätt heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in