2026-02-15, 16:33
Medlem
Detta är en direkt efterföljd av att kalla oss för rysstroll, då får det tunga gardet lösa biffen.
Citera
2026-02-15, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Bahnhof uppger att det kan vara den proryska gruppen "No names" som ligger bakom attacken

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/stor-overbelastningsattack-mot-flashback-/
Så oväntat att det var smutsiga rysshoror, världen hade varit en bättre plats utan dessa undermänniskor.
Citera
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Tycker mest att det är intressant att överbelastningsattacken korrelerar med att det är problem på malmbanan (igen).
Citera
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gray.Eminence
Nu verkar det faktiskt vara bl.a. en grupp ryssar som har varit med denna gången, så det var inte helt fel ändå.

Min teori:
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey

Eller är det rent av Bonniers som betalat ryska hackare för att angripa FB för att sedan så att de smidigt kan skylla det på en Ryssland i en av deras otaliga tabloider samt krossa det fria ordet på FB. och därmed demokratin i Sverige, två flugor i en smäll? En såkallad vinn vinn situation.

Citera
2026-02-15, 16:46
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Varför vill du att islamistiska terrorklassade muslimska brödraskapet ska ta makten i Sverige?

Varför trollar du när demokratin i Sverige är hotad? Vi vet ju att du är en vänsteraktivist som stöttar censur men då blir ju faktiskt du också tystad ? Men det kanske är värt för dig och din vänsterpolitik att hela Sverige förvandlas till en kommunistisk diktatur där förspråkarna av logik och förnuft skickas till första bästa gulag för att arbeta sig till döds! Sedan kommer inte finnas plats för dig på ålderdomshemmen när ekonomin går i botten, när det inga kvar finns... har du tänkt på det?

1. Jag tyckte det var skönt att få en paus från fb så jag slapp stöta på idioter som dig nu i helgen.

2. Jag har upprepade gånger i flertalet trådar propagerat för att vi ska satsa mer på det civila försvaret i stället för att lägga hundratals miljarder på missiler, ubåtar, fregatter osv. Inom ramen för det civila försvaret finns skyddet av vår digitala infrastruktur där Flashback i förlängningen ingår.
Citera
2026-02-15, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Om jag får gissa antar jag MSB som testar lite vad sidorna klarar. Tror absolut inte på något utländskt.

Bra gissat.eller ryssen
Citera
2026-02-15, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gray.Eminence
Nu verkar det faktiskt vara bl.a. en grupp ryssar som har varit med denna gången, så det var inte helt fel ändå.
Nej Bahnhof lär ju veta.
Citera
2026-02-15, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Ironi? Många i Sverige har mycket emot flashback, finns det ens någon i Ryssland som bryr sig!
Om du har nåt som helst omdöme och samtidigt nån som helst inblick i den faktiska verkligheten i det svenska samhället eller andra nordiska länder så kommer du snabbt inse att ryska påverkansoperationer är en stor del av aktiviteten på detta forum. Du kan också lätt se vilka konton här som jobbar för Putler, eftersom inga äkta människor i Sverige hejar på Putler. Rysstrollens aktivitet går upp och ner och har tydliga kampanjer.

En helt uppenbar grej de senaste dagarna är den relativt låga aktiviteten av ryska troll, ett mönster som känns igen när det går oväntat dåligt för ryssen, t ex Den Öronbedövande Tystnaden när Prigozhin gjorde myteri och tågade mot Moskva utan att en enda rysk soldat ryckte in för att försvara Putin mot kuppförsöket.

Här på Flashback är det unikt enkelt att se vilka konton som jobbar på uppdrag av Kreml, eftersom all posthistorik finns kvar, användaren själv kan inte radera sitt judekonspirations- och antivax-dravel från januari 2022 och vips en månad senare hyllningar till Putin och skitsnack om Zelenskyjs kokain.

Men förmodligen är det likartat på alla sociala medier och forum som ryssen alls har nån vinning i att sprida skit på. Vilket är många. Alla forum där splittring kan skapas mellan människor i västvärlden. Troligen är exvis facebook och familjeliv nedlusade med rysstroll.

En grej som ryssarna verkar lyckats med på Flashback är att punktmarkera och trakassera och tvinga bort norska, danska och finska användare, detta för att skapa splittring inom Norden. Sen lyckas de kanske värva några idioter att rösta på AFS och MED mfl ryska politiska initiativ. Men just nu lyckas de ffa idiotförklara sig själva genom att heja på Putler och sprida judekonspirationsteorier.
Citera
2026-02-15, 16:57
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotaltOK
Om du har nåt som helst omdöme och samtidigt nån som helst inblick i den faktiska verkligheten i det svenska samhället eller andra nordiska länder så kommer du snabbt inse att ryska påverkansoperationer är en stor del av aktiviteten på detta forum. Du kan också lätt se vilka konton här som jobbar för Putler, eftersom inga äkta människor i Sverige hejar på Putler. Rysstrollens aktivitet går upp och ner och har tydliga kampanjer.

En helt uppenbar grej de senaste dagarna är den relativt låga aktiviteten av ryska troll, ett mönster som känns igen när det går oväntat dåligt för ryssen, t ex Den Öronbedövande Tystnaden när Prigozhin gjorde myteri och tågade mot Moskva utan att en enda rysk soldat ryckte in för att försvara Putin mot kuppförsöket.

Här på Flashback är det unikt enkelt att se vilka konton som jobbar på uppdrag av Kreml, eftersom all posthistorik finns kvar, användaren själv kan inte radera sitt judekonspirations- och antivax-dravel från januari 2022 och vips en månad senare hyllningar till Putin och skitsnack om Zelenskyjs kokain.

Men förmodligen är det likartat på alla sociala medier och forum som ryssen alls har nån vinning i att sprida skit på. Vilket är många. Alla forum där splittring kan skapas mellan människor i västvärlden. Troligen är exvis facebook och familjeliv nedlusade med rysstroll.

En grej som ryssarna verkar lyckats med på Flashback är att punktmarkera och trakassera och tvinga bort norska, danska och finska användare, detta för att skapa splittring inom Norden. Sen lyckas de kanske värva några idioter att rösta på AFS och MED mfl ryska politiska initiativ. Men just nu lyckas de ffa idiotförklara sig själva genom att heja på Putler och sprida judekonspirationsteorier.
Norska användare har alltid haft det svårt på svenska forum, de får oftast ingen respons alls.
Citera
2026-02-15, 17:01
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Har någon listat ut varför man attackerar Flashback ?
För mycket diskussioner om OS ?
Eller var det Melodifestivalen som blev för mycket ?

Jag tror att Du är något på spåren här.
Vad heter f.d schlagerfestivalgeneralen?
Han är mitt tips.
Citera
2026-02-15, 17:02
Medlem
stilichos avatar
Det här är lite över min tekniska förmåga, men jag trodde att man nuförtiden skaffade en virtuell server hos Amazon och ett DDOS-skydd hos Cloudflare och sedan var det bara att tuta och köra i evighet. Så verkar det ju inte funka hos Flashback vilket är synd, av precis de anledningar som trådstarten nämner.

För att komma till poängen så undrar jag om det här är en kompetensfråga eller en ekonomifråga. Är det här ett problem som kan lösas bara admin skärper till sig en smula så är det väl bara att hålla tummarna för att detta händer. Är det däremot ett problem som kan lösas med mer ekonomiska resurser så tycker jag definitivt att en crowdfunding-runda (varför finns det inget svenskt ord för denna företeelse? eller är det bara jag som är trött?) är på sin plats. Vissa saker är värda att betala för och yttrandefrihet och det fria samtalet tillhör definitivt dem.
Citera
2026-02-15, 17:09
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
1. Jag tyckte det var skönt att få en paus från fb så jag slapp stöta på idioter som dig nu i helgen.

2. Jag har upprepade gånger i flertalet trådar propagerat för att vi ska satsa mer på det civila försvaret i stället för att lägga hundratals miljarder på missiler, ubåtar, fregatter osv. Inom ramen för det civila försvaret finns skyddet av vår digitala infrastruktur där Flashback i förlängningen ingår.

Du väljer väl själv vilka du språkar med, det var ju demokratin som gav dig rätten att kommentera här men det är också ett medvetet val från din sida, ingen tvingade dig att skriva dumheter utan det passade i ramen att yttra sig i den fria demokratin för att du kände nödgad att göra det. Har du inget yttre försvar så har du inget civilförsvar som kan försvara. Dessutom har vi skänkt massvis med miljarder skattepengar till pengatvätten i ukraina istället för att rusta upp Sverige och utvisa fler kriminella missanpassade invandrare. Tänk vad rika vi hade varit om vi inte la alla resurser på det anti-demokratiska mångkultursprojektet, där varje svensk tätort ska bli ett nytt mogadishu!

Då hade vi haft ett nätförsvar som heter duga och du kunde få skriva dina klagomål dagarna i ända angående det demokratiska statskicket utan att flashback blir avbrutet av inhemska/utländska agenter, påverkans grupper!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in