2026-02-14, 16:30
  #1
Medlem
Om ja, motivera varför Ryssland är ett bättre land att leva i än valfritt västerländskt land?

(Detta är en seriös fråga, ingen pajkastning)
Citera
2026-02-14, 16:31
  #2
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagawa112
Om ja, motivera varför Ryssland är ett bättre land att leva i än valfritt västerländskt land?

(Detta är en seriös fråga, ingen pajkastning)
Ryssar som redan bor där?
Citera
2026-02-14, 16:41
  #3
Medlem
Onanikrems avatar
Finns ju ett och annat rysstroll här på sidan. (Med det menar jag inte alla som är proryska är troll)

Några är gamla nazister, andra är halvryssar, en del från forna Jugoslavien avskyr väst och särskilt USA efter NATO bombade skiten ur dem för drygt 30 år sedan. Gemensamt för de flesta är att de skulle inte vilja bo i ryssland, då hade de nog redan flyttat dit.
Citera
2026-02-14, 16:47
  #4
Medlem
Apologs avatar
Anti-liberala accelerationister från höger och den gamla skolans anti-amerika kommunister, marxister och socialister från vänster.
Citera
2026-02-14, 16:49
  #5
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Finns ju ett och annat rysstroll här på sidan. (Med det menar jag inte alla som är proryska är troll)
Det där att kalla alla med en viss läggning troll är bara onödigt.

Troll finns men de är ju bara det för de vill få uppmärksamhet eller stöka till det.

Moget av dig att nämna att det finns ryssar som är pro-patria, vem är inte det?

BTW, tror det finns en och en annan gammelkommunist eller nya som drömmer om den 'utopin'.
Nynasister tror jag inte så mycket på.
Citera
2026-02-14, 16:51
  #6
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apolog
Anti-liberala accelerationister från höger och den gamla skolans anti-amerika kommunister, marxister och socialister från vänster.
Mmm, låter närmare sanningen i mina öron.
Citera
2026-02-14, 16:55
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagawa112
Om ja, motivera varför Ryssland är ett bättre land att leva i än valfritt västerländskt land?

(Detta är en seriös fråga, ingen pajkastning)

Det många menar är väl att de ogillar många inslag i det moderna västerländska samhället.

Det extrema ältandet av HBTQ där hela staden skall prydas med regnbågsflaggor minst en gång om året och barnen på dagis skall tas med på dragshow osv. Det slipper man i Ryssland.

Och BLM och "kritiska vithetsstudier" och liknande öppen rasism mot ursprungsbefolkningen här i Västeuropa. Det slipper man i Ryssland.

Kanske även sådant som synen på arkitektur och konst där Ryssland är mycket mer traditionellt och bygger statyer och hus som ser ut som de som vi hade här i Sverige för 100 år sedan i stället för typ en stor oformlig klump av en "modern konstnär".

Det förekommer också att brottslingar får väldigt hårda straff i Ryssland vilket är något många saknar här i Sverige.

Jag tror det är sådant som folk som säger att de hellre skulle vilja bo i Ryssland menar. Och att det inte i första hand skall ses som ett hyllande av Ryssland utan som en kritik mot dagens västvärld.
Citera
2026-02-14, 16:55
  #8
Medlem
Apologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RitchieBlackmore
Mmm, låter närmare sanningen i mina öron.
Det är vad jag hör från de jag känner som faktiskt stöttar Ryssland. Man kan ha olika åsikter men man tjänar noll på att presentera felaktiga fakta om saken.

Jag stöttar själv Ukraina men förstår att det finns ett logiskt resonemang hos de som stöttar Ryssland.

Edit: Det finns en mycket sevärd dokumentär på tuben som intervjuar ryssar på fronten (2023)
https://www.youtube.com/watch?v=8isAZ90Mg-A
__________________
Senast redigerad av Apolog 2026-02-14 kl. 16:58.
Citera
2026-02-14, 16:57
  #9
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagawa112
Om ja, motivera varför Ryssland är ett bättre land att leva i än valfritt västerländskt land?

(Detta är en seriös fråga, ingen pajkastning)

Bättre och billigare sjukvård - ingen gigantisk väntetid innan man får behandling eller operation.

Renare och fräschare infrastruktur.
Flygplatser och tågen går nästan alltid precis när de skall och inget tjafs som SJ om löv på spåret, signalfel med mera.

Bättre och enklare få en bostad som är stor och rymlig.

Inga skrikande araber (för skulle de skrika hade de åkt på stryk av ryska polisen).

Bättre om man har familj då man får helt andra förmåner ju fler barn man har (typ som tyskland innan världskriget bröt ut).

Enklare att få ett jobb.
Trevligare människor än svenskarna.

Tog enbart upp lite av det som jag tycker är viktigt och långt mycket bättre än bo i Sverige.
Citera
2026-02-14, 17:00
  #10
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Finns ju ett och annat rysstroll här på sidan. (Med det menar jag inte alla som är proryska är troll)

Några är gamla nazister, andra är halvryssar, en del från forna Jugoslavien avskyr väst och särskilt USA efter NATO bombade skiten ur dem för drygt 30 år sedan. Gemensamt för de flesta är att de skulle inte vilja bo i ryssland, då hade de nog redan flyttat dit.


Citat:
Ursprungligen postat av RitchieBlackmore
Det där att kalla alla med en viss läggning troll är bara onödigt.

Moget av dig att nämna att det finns ryssar som är pro-patria, vem är inte det?

BTW, tror det finns en och en annan gammelkommunist eller nya som drömmer om den 'utopin'.
Nynasister tror jag inte så mycket på.
Skrev jag alla?

Nazister har liknande värderingar som rysslands styrande när det gäller HMTQXL osv. Finns en del här om du tittar. Har själv inget övers för bögar, men bögar de sig inte på mig skiter jag i dem, det är liksom deras problem. Lev och låt leva är min princip.
__________________
Senast redigerad av Onanikrem 2026-02-14 kl. 17:03.
Citera
2026-02-14, 17:00
  #11
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apolog
Det är vad jag hör från de jag känner som faktiskt stöttar Ryssland. Man kan ha olika åsikter men man tjänar noll på att presentera felaktiga fakta om saken.

Jag stöttar själv Ukraina men förstår att det finns ett logiskt resonemang hos de som stöttar Ryssland.

Edit: Det finns en mycket sevärd dokumentär på tuben som intervjuar ryssar på fronten (2023)
https://www.youtube.com/watch?v=8isAZ90Mg-A
Precis, agree to disagree..
Jag stöttar Sverige fast eliten verkar misssköta det
Citera
2026-02-14, 17:03
  #12
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Skrev jag alla?

Nazister har liknande värderingar som rysslands styrande när det gäller HMTQXL osv. Finns en del här om du tittar. Har själv inget övers för bögar, men bögar de sig inte på mig skiter jag i dem, det är liksom deras problem. Lev och låt leva är min princip.
Att ge sig på svaga och avvikande personer är nog inte specifikt för 'nassar'...

Edit: att du tolkar mitt inlägg som en attack för vara ditt problem. Vissa ingresser målas med visioner.
__________________
Senast redigerad av RitchieBlackmore 2026-02-14 kl. 17:06. Anledning: tillägg...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in