Citat:
Ursprungligen postat av
Duke-Of-Wellington
Se mitt senaste inlägg i Hinge-tråden.
Detta är något jag märkt också. Jag har sett en tjejkompis Tinder samt Hingeprofil och det är helt galet hur 99,9 procent av killarna i tjejernas flöde är hopplöst fula och/eller har ointressanta profiler. Men ändå fortsätter tjejerna hänga på de här apparna. Tjejerna verkar inte heller ha några val. Ingen man tar initiativ på stan. Tjejerna går sällan ut på krogen eller festar, där även där killarna antingen är ointressanta eller inte vågar ta initiativ. På jobbet är svenskar som de är, lika tråkiga och förutsägbara. Inte ens en av Sveriges mest kändaste kvinnliga influencer (hon som hatar matlådor) verkar ha någon lycka med kärlekslivet. Tänk er då hur det är med vanliga svennebanan-brudar.
Algoritmen har dessutom skruvats åt ordentligt i den meningen att den även straffar kvinnor. Men eftersom kvinnor aldrig någonsin ens skulle kunna tänka tanken att betala för en prenumeration så fortsätter de att tvingas swipa på 99,9 procent fula/ointressanta killar som tar en helkroppsbild framför spegeln eller håller i en gädda.
Exakt. Jag instämmer. Det är som en hobby mer än vara seriöst ute efter kärleken. Som jag skrev för något år sedan. Det är ett tidsfördriv, en rolig grej och lite "lotteri"/triss känsla. Du kanske får den stora vinsten? Du snurrar på det här människohjulet och det riktiga
guldfyndet kanske dyker upp en dag.
Citat:
Ursprungligen postat av
lakritc
Tror som du säger att det är en stark drog och att även high-value män blir bortvalda. Alltså där det är möjligt för kvinnor att bli finansiellt oberoende och/eller avancera till den sociala eliten.
Kvinnor väljer bort high-value män också? Ja... Inget förvånar mig längre! Skrev med en kvinna för en stund sedan. Fick känslan hon var oseriös eller väldigt egocentrisk. Det var bara jag jag jag jag, ingen fråga till mig i princip.
Citat:
Ursprungligen postat av
Findusofelix
Utan att ha nyttjat vanlig nätdejting men utifrån vad jag hör från dom som gör det, så verkar alla människor mer eller mindre bli "förstörda" när dom hängt med tillräckligt länge.
Det illusoriska flödet av tänkbara matchningar gör att dom allra flesta hela tiden tror att någon ännu bättre dyker upp runt hörnet, och då lär man aldrig bli nöjd med den man kan få här och nu?
Tjejer påverkas på ett sätt och killar på ett annat, och ju mera dom påverkas ju längre ifrån varandra tycks dom komma.
Kanske helt ute och cyklar men detta är det mönster jag ser utifrån vad jag får berättat för mig, och med app där utseendet är det första man ser är det inte konstigt om folk blir ytliga och vill ha det snyggaste.
Ägarna till appen bedriver knappast ideell verksamhet utan lär väl vilja tjäna pengar, så fokus lär inte vara att få folk att matcha för då lämnar dom ju appen....
Ja, kapitalismen vill ha mer vinst och mer pengar. Det märks tydlig här. Är man inte online en vecka på tinder så får man en like och man går in och tittar. Och PANG! så är man igång igen och kollar.
Känns som att det är en del AI och kvinnor som kanske får betalt eller något av tinder företaget? Typ anställda av dem.