2026-02-03, 19:53
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavista200
Njaaa

Tinder har dig i sin ficka om du varje timme går in på appen å trycker runt på saker. En sådan person behöver dom ju inte belöna mer genom likes å att synas. Den personen är ju redan fast i hålet

Den som går in sällan är inte fast på samma sätt å då försöker tinder locka med likes när man väl går in.
Snarare så att aktivitet borde belönas. Om aktiva användare får uppfattningen att något är fel så försvinner de ju och kanske även berättar om sin kassa erfarenhet för kompisar. Lose-lose.
Citera
2026-02-04, 13:44
Medlem
Jag känner mig hopplöst deprimerad över dejtingappar just nu. Jag har nyligen separerat och har varit tvungen att försöka gå vidare. På bara en månad har jag träffat tre tjejer, men alla har visat sig ha ett väldigt öppet sexliv eller intressen som swingers och liknande, något jag inte riktigt var beredd på. Dessutom inte så vackra kvinnor.
Jag känner mig helt vilsen och frustrerad över hur svårt det är att hitta någon som jag verkligen klickar med. Som en 40+ man känns det som att chanserna minskar för varje försök.
På toppen av det såg jag även mitt ex på en av dejtingsidorna, hon som sa att hon ville vara singel länge (10 dagar senare är hon igång )Det fick mig att känna mig ännu mer fast i gamla känslor.
Hur gör man egentligen för att inte känna sig frustrerad på dejting marknaden?
Citera
2026-02-05, 03:52
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallefornia
På toppen av det såg jag även mitt ex på en av dejtingsidorna, hon som sa att hon ville vara singel länge (10 dagar senare är hon igång )

Att hon vill knulla betyder väl inte att hon inte vill vara singel?
Citera
2026-02-05, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallefornia
Jag känner mig hopplöst deprimerad över dejtingappar just nu. Jag har nyligen separerat och har varit tvungen att försöka gå vidare. På bara en månad har jag träffat tre tjejer, men alla har visat sig ha ett väldigt öppet sexliv eller intressen som swingers och liknande, något jag inte riktigt var beredd på. Dessutom inte så vackra kvinnor.
Jag känner mig helt vilsen och frustrerad över hur svårt det är att hitta någon som jag verkligen klickar med. Som en 40+ man känns det som att chanserna minskar för varje försök.
På toppen av det såg jag även mitt ex på en av dejtingsidorna, hon som sa att hon ville vara singel länge (10 dagar senare är hon igång )Det fick mig att känna mig ännu mer fast i gamla känslor.
Hur gör man egentligen för att inte känna sig frustrerad på dejting marknaden?

Väldigt vanligt de du känner som man.

Avinstallera apparna å ut å ragga istället. Eller gå inte bara ut för å ragga men vistas på krogen är en rimlig miljö? många av damerna där du ser i din ålder är säkert singlar kan jag lova. å kan du köra dejting IRL är det 100000 gånger bättre än spelreglerna på en app
Citera
2026-02-11, 16:45
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Se mitt senaste inlägg i Hinge-tråden.

Detta är något jag märkt också. Jag har sett en tjejkompis Tinder samt Hingeprofil och det är helt galet hur 99,9 procent av killarna i tjejernas flöde är hopplöst fula och/eller har ointressanta profiler. Men ändå fortsätter tjejerna hänga på de här apparna. Tjejerna verkar inte heller ha några val. Ingen man tar initiativ på stan. Tjejerna går sällan ut på krogen eller festar, där även där killarna antingen är ointressanta eller inte vågar ta initiativ. På jobbet är svenskar som de är, lika tråkiga och förutsägbara. Inte ens en av Sveriges mest kändaste kvinnliga influencer (hon som hatar matlådor) verkar ha någon lycka med kärlekslivet. Tänk er då hur det är med vanliga svennebanan-brudar.

Algoritmen har dessutom skruvats åt ordentligt i den meningen att den även straffar kvinnor. Men eftersom kvinnor aldrig någonsin ens skulle kunna tänka tanken att betala för en prenumeration så fortsätter de att tvingas swipa på 99,9 procent fula/ointressanta killar som tar en helkroppsbild framför spegeln eller håller i en gädda.

Exakt. Jag instämmer. Det är som en hobby mer än vara seriöst ute efter kärleken. Som jag skrev för något år sedan. Det är ett tidsfördriv, en rolig grej och lite "lotteri"/triss känsla. Du kanske får den stora vinsten? Du snurrar på det här människohjulet och det riktiga guldfyndet kanske dyker upp en dag.

Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Tror som du säger att det är en stark drog och att även high-value män blir bortvalda. Alltså där det är möjligt för kvinnor att bli finansiellt oberoende och/eller avancera till den sociala eliten.

Kvinnor väljer bort high-value män också? Ja... Inget förvånar mig längre! Skrev med en kvinna för en stund sedan. Fick känslan hon var oseriös eller väldigt egocentrisk. Det var bara jag jag jag jag, ingen fråga till mig i princip.

Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Utan att ha nyttjat vanlig nätdejting men utifrån vad jag hör från dom som gör det, så verkar alla människor mer eller mindre bli "förstörda" när dom hängt med tillräckligt länge.
Det illusoriska flödet av tänkbara matchningar gör att dom allra flesta hela tiden tror att någon ännu bättre dyker upp runt hörnet, och då lär man aldrig bli nöjd med den man kan få här och nu?
Tjejer påverkas på ett sätt och killar på ett annat, och ju mera dom påverkas ju längre ifrån varandra tycks dom komma.
Kanske helt ute och cyklar men detta är det mönster jag ser utifrån vad jag får berättat för mig, och med app där utseendet är det första man ser är det inte konstigt om folk blir ytliga och vill ha det snyggaste.
Ägarna till appen bedriver knappast ideell verksamhet utan lär väl vilja tjäna pengar, så fokus lär inte vara att få folk att matcha för då lämnar dom ju appen....

Ja, kapitalismen vill ha mer vinst och mer pengar. Det märks tydlig här. Är man inte online en vecka på tinder så får man en like och man går in och tittar. Och PANG! så är man igång igen och kollar.

Känns som att det är en del AI och kvinnor som kanske får betalt eller något av tinder företaget? Typ anställda av dem.
Citera
2026-02-12, 17:34
Medlem
Pengar är avgörande för tjejer.

Ni har väl sett videor där en tjej först säger nej men springer tillbaka när hon ser bilen?

Hur raggar ni för att få så många som möjligt? Jag har faktiskt inget emot att visa att jag är miljardär.
Citera
2026-02-12, 17:38
Medlem
Till er som aldrig får napp: Spela rik.

Men skriv att ni letar efter den rätta och därför inte flashar med pengar. Ni vill lära känna personen på riktigt. Det kan ta tid.

Citera
2026-02-12, 18:00
Medlem
Ni som är lite efter kan använda AI. Det finns ju faktiskt tjejer som inte är golddiggers.

Det kan underlätta om man söker riktigt smarta tjejer, till exempel de med forskarutbildning. De vill nog också ha någon som är riktigt smart.
Senast redigerad av pj5 2026-02-12 kl. 18:02.
Citera
2026-02-13, 01:40
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pj5
Till er som aldrig får napp: Spela rik.

Men skriv att ni letar efter den rätta och därför inte flashar med pengar. Ni vill lära känna personen på riktigt. Det kan ta tid.

Som kvinna så jar jag upplevt att män fått raseriutbrott för att de ansett att jag och alla andra ska vara intresserade av dem pga deras pengar eller social status.

Om någon verkligen vore så lyckad och framgångsrik skulle han inte behöva sitta på nätet för att träffa någon.
Citera
2026-02-13, 01:43
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Kvinnor säger att de vet direkt om de vill ha en man. Jag minns två kvinnor som dissade mig på nätet. Jag tyckte båda var sexiga så jag blev lite lessen i ögat.
Senare så lärde vi känna varann irl och då blev kvinnorna intresserade av mig, de ville träffas.
Jag hade ju lärt känna dom också, och ville inte längre träffa dom.
Kvinnans första intryck är det man ska gå efter. Hon kände att hon inte vill ha dig.
Du var inte sexuellt attraktiv på bild medan du endast hade ett intresse av dem som objekt. Du missar poängen här.
Citera
2026-02-13, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Du var inte sexuellt attraktiv på bild medan du endast hade ett intresse av dem som objekt. Du missar poängen här.

Kvinnor är inte ytliga på samma sätt som män är, och kvinnor tänker inte bara på en sak. Som män gör.
Deras första intryck var rätt. Trots att de sen ville träffa mig så visade det sig att vi inte var ämnade för varann.
Om en kvinna dissar dig så är det faktiskt bra. Ni vet båda att det inte var meningen. Även om hon senare skulle bli intresserad. Ni sparar båda tid.
Kvinnans första intryck är det man ska lyssna på.
Senast redigerad av scaryfoot 2026-02-13 kl. 07:04.
Citera
2026-02-13, 13:07
Medlem
Mötesplatsen har gratis imorgon. Får se om jag hittar ett ligg den här gången. Sist de hade gratishelg så fick jag inte ens ett besök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in