2026-02-12, 19:14
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Så om man bestrider en p-bot eller en saltad hantverkarfaktura så är man rökt på arbetsmarknaden och kan knappt resa utomlands längre?

Inte bara det, man kommer aldrig att få hyra någon lägenhet heller. I varje fall om man ska tro ärkeidioten Stiffinger...
Jobbar dessa pappskallar åt ATG och försöker skrämma folk eller är de verkligen så jävla korkade?
Citera
2026-02-12, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Inte bara det, man kommer aldrig att få hyra någon lägenhet heller. I varje fall om man ska tro ärkeidioten Stiffinger...
Ja, tidigare tvistemål kan göra det svårare att hyra bostad. Kanske inte i Rinkeby eller Rosengård, men privata värdar i lite bättre områden är noggrannare. De kollar naturligtvis Lexbase.

Citat:
Jobbar dessa pappskallar åt ATG och försöker skrämma folk eller är de verkligen så jävla korkade?
Hade jag gjort det så hade jag inte skrivit i tråden.

Tycker bara att 20k är en sådan fjuttig summa att bråka om när det ändå är uppenbart vem som kommer att vinna. Otroligt korkat att tjafsa om sånt.
Citera
2026-02-12, 19:58
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Ja, tidigare tvistemål kan göra det svårare att hyra bostad. Kanske inte i Rinkeby eller Rosengård, men privata värdar i lite bättre områden är noggrannare. De kollar naturligtvis Lexbase.

Tycker bara att 20k är en sådan fjuttig summa att bråka om när det ändå är uppenbart vem som kommer att vinna. Otroligt korkat att tjafsa om sånt.

Så 20k är en fjuttig summa men dessa 2000-3000 kr som spelarna riskerar att betala extra förutom dessa 20k är tydligen en gigantisk summa?
Ok då vet vi...
Citera
2026-02-12, 20:03
Medlem
Citat:
Så 20k är en fjuttig summa men dessa 2000-3000 kr som spelarna riskerar att betala extra förutom dessa 20k är tydligen en gigantisk summa?
Ok då vet vi...
Även om det blir en onödigt hög "ränta", så var det främst onödiga konsekvenser som jag poängterade.
Citera
2026-02-12, 20:03
Medlem
Citat:

Och dessa privata värdar i de finare områdena är alltså så noggranna att de inte ens lägger den extra dryga 50-lappen på att kolla vad domen faktiskt gäller..
Citera
2026-02-12, 20:06
Medlem
Citat:
Och dessa privata värdar i de finare områdena är alltså så noggranna att de inte ens lägger den extra dryga 50-lappen på att kolla vad domen faktiskt gäller..
Kan tänka mig att de har så pass många spekulanter på varje lägenhet så att de inte tycker att det behövs.

En strulputte är alltid en strulputte, och sådana vill man helst slippa.
Citera
2026-02-12, 20:18
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Kan tänka mig att de har så pass många spekulanter på varje lägenhet så att de inte tycker att det behövs.

Så om någon stämmer dig i ett förenklat tvistemål så ska man alltså alltid betala innan det går till rättegång? Fan Stiffinger, synd att alla inte är lika korkade som dig för annars hade man ju kunnat stämma varenda människa i Sverige utan grund och alla hade då genast valt att betala tillbaka av rädsla att vara en "strulputte"...
Citera
2026-02-12, 20:25
Medlem
Citat:

Och då var vi där igen att du tydligen hellre betalar en helt uppenbart felaktig p-bot på 700kr än att bestrida, riskera hamna i lexbase och automatiskt klassas som en strulputte, eller? Även om du vinner i rätten och får böterna avskrivna är du ju nu enligt dig rökt på både bostads och arbetsmarknaden då tydligen ingen ens bemödar sig med att kolla vad domen gäller. Är det värt det för 700kr?
Citera
2026-02-12, 20:29
Medlem
Citat:
Så om någon stämmer dig i ett förenklat tvistemål så ska man alltså alltid betala innan det går till rättegång?
Om man vet att man kommer förlora så ska man naturligtvis betala innan det går så långt.

Citat:
Och då var vi där igen att du tydligen hellre betalar en helt uppenbart felaktig p-bot på 700kr än att bestrida, riskera hamna i lexbase och automatiskt klassas som en strulputte, eller?
Om man vet att man kommer förlora så ska man naturligtvis betala innan det går så långt.
Citera
2026-02-12, 20:34
Medlem
Citat:

Sluta slingra dig, du skriver om och om igen att hamna i dessa register i princip är bland det värsta man kan råka ut för då man blir person non grata på både bostads och arbetsmarknaden. Men så länge du vet att du kommer att vinna i rätten är du fine med det även om det gäller en struntsumma?
Citera
2026-02-12, 20:38
Medlem
Citat:
Så om någon stämmer dig i ett förenklat tvistemål så ska man alltså alltid betala innan det går till rättegång? Fan Stiffinger, synd att alla inte är lika korkade som dig för annars hade man ju kunnat stämma varenda människa i Sverige utan grund och alla hade då genast valt att betala tillbaka av rädsla att vara en "strulputte"...

Inkassobolagen kanske borde ta till sig detta istället för att hota med rättsliga åtgärder.

Betala inom 10 dagar, annars blir du en arbetslös strulputte och får bo under ett brofäste
Citera
2026-02-12, 20:39
Medlem
Citat:
Sluta slingra dig, du skriver om och om igen att hamna i dessa register i princip är bland det värsta man kan råka ut för då man blir person non grata på både bostads och arbetsmarknaden. Men så länge du vet att du kommer att vinna i rätten är du fine med det även om det gäller en struntsumma?
Du läser skriven text lika illa som "LimitedByAsholes".

Jag har aldrig sagt att det är det värsta man kan råka ut för, men att det är jävligt onödigt i ett fall som detta. Man vet att man kommer förlora, och om en presumtiv hyresvärd läser att du tjafsat om ärendet med ATG så finns risken att man inte får hyra.

Konstigare än så är det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in