Citat:
Hur är det med tobak och alkohol för dessa två?
Du påstår att hon ljuger alltså och därmed riskerar begå försäkringsbedrägerier, om du verkligen tror det så borde du tipsat försäkringskassan
Jag tror däremot att du inte har hela sanningen utan du utgår från några sekunders klipp på deras hemsida, om hon ligger ner övrig tid för att vila är inget du ser
Att Patrik inte klarar av att springa så mycket beror på den allvarliga blodförgiftningen och den dubbelsidiga lunginflammationen som höll på att ta hans liv och han ska sedan dess fått rådet från läkare att inte överanstränga sig
Jag tror däremot att du inte har hela sanningen utan du utgår från några sekunders klipp på deras hemsida, om hon ligger ner övrig tid för att vila är inget du ser
Att Patrik inte klarar av att springa så mycket beror på den allvarliga blodförgiftningen och den dubbelsidiga lunginflammationen som höll på att ta hans liv och han ska sedan dess fått rådet från läkare att inte överanstränga sig
Alkohol exempelvis är inte rekommenderat att konsumeras efter svåra sjukdomar för att de försämrar kroppens förmåga att läka vävnader med mera. Tänker du pratar om hur Patrik fått rådet att inte överanstränga sig, så har han troligen fått rådet att avstå alkohol. De har han ju pratat om till expressen att han har svårt att avstå.
Dels så hämmar alkoholen återhämtningen under sjukdom och efter svåra sjukdomar ökar den risken för återfall.
Generellt är det ju rekommenderat att inte dricka alkohol som fullt frisk då det skadar kroppen. Men extra viktigt att avstå för folk som varit eller är allvarligt sjuka. Dessutom är det viktigt för personer som varit alkoholister att avstå då återfall är otroligt hög. Om jag inte missminner så var anledningen att han slutade med alkohol för att han blivit grovt alkoholiserad.
Sara har svår cancer. Så varken tobak eller alkohol bör ju vara rekommenderat. Men om Patrik dricker har nog Sara svårt att hålla sig borta när de är de två.
Men du tycks ha bättre koll på dem än alla andra här.