2026-02-09, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Varför är du såhär?

Hur är jag?
Citera
2026-02-09, 21:20
Medlem
Alltså jag börjar bli jävligt trött på hur dejting funkar nu. Vad är det som har hänt egentligen? Man läser profiler där det står att de söker något seriöst, vill ha en mogen man, emotionellt intelligent, trygg i sin maskulinitet, självsäker men ödmjuk, stark men inkännande, stabil men spontan. Det är som att man ska vara en perfekt, polerad fantasifigur utan en enda mänsklig brist. Samtidigt klarar samma personer inte ens av att hålla en enkel plan. Man bestämmer tid och plats för att ses, man frigör sin tid, man dyker upp – och de dyker inte ens upp. Ingen varning, inget meddelande innan. Sen kommer ett “oj jag glömde” eller någon halvdålig ursäkt om familj eller att det blev mycket. Hur fan glömmer man en planerad dejt? Det handlar inte om att någon inte vill ses, det kan jag ta. Det handlar om ren respekt för en annan människas tid.
Det är det som stör mig mest. Kraven är skyhöga, nästan absurda, men det egna beteendet håller inte ens grundnivå. Man ska vara känslomässigt mogen, men de kan inte ens kommunicera rakt. Man ska vara stabil, men de är själva otydliga och inkonsekventa. Man ska vara trygg, men de ghostar så fort något känns minsta lilla osäkert. Det känns som att många vill ha en perfekt man som checkar alla boxar, men själva är de inte beredda att ens möta upp halvvägs.
Jag säger inte att alla är så, men det är fan ett mönster. Det börjar kännas som att folk inte vill ha en relation, de vill ha känslan av att det finns något bättre runt hörnet hela tiden. Och under tiden behandlas andras tid och energi som om det är helt värdelöst. Är det verkligen så här det ska vara nu? Eller är det bara total brist på ryggrad och respekt som blivit normalt?
Citera
2026-02-09, 21:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pati1985
Alltså jag börjar bli jävligt trött på hur dejting funkar nu. Vad är det som har hänt egentligen? Man läser profiler där det står att de söker något seriöst, vill ha en mogen man, emotionellt intelligent, trygg i sin maskulinitet, självsäker men ödmjuk, stark men inkännande, stabil men spontan. Det är som att man ska vara en perfekt, polerad fantasifigur utan en enda mänsklig brist. Samtidigt klarar samma personer inte ens av att hålla en enkel plan. Man bestämmer tid och plats för att ses, man frigör sin tid, man dyker upp – och de dyker inte ens upp. Ingen varning, inget meddelande innan. Sen kommer ett “oj jag glömde” eller någon halvdålig ursäkt om familj eller att det blev mycket. Hur fan glömmer man en planerad dejt? Det handlar inte om att någon inte vill ses, det kan jag ta. Det handlar om ren respekt för en annan människas tid.
Det är det som stör mig mest. Kraven är skyhöga, nästan absurda, men det egna beteendet håller inte ens grundnivå. Man ska vara känslomässigt mogen, men de kan inte ens kommunicera rakt. Man ska vara stabil, men de är själva otydliga och inkonsekventa. Man ska vara trygg, men de ghostar så fort något känns minsta lilla osäkert. Det känns som att många vill ha en perfekt man som checkar alla boxar, men själva är de inte beredda att ens möta upp halvvägs.
Jag säger inte att alla är så, men det är fan ett mönster. Det börjar kännas som att folk inte vill ha en relation, de vill ha känslan av att det finns något bättre runt hörnet hela tiden. Och under tiden behandlas andras tid och energi som om det är helt värdelöst. Är det verkligen så här det ska vara nu? Eller är det bara total brist på ryggrad och respekt som blivit normalt?
Socialt efterblivna 😂
Citera
2026-02-10, 20:59
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pati1985
Det mest komiska är dom man sett år efter år som skriver "jag ger appen en sista chans" "det finns inga vettiga män".

Men ändå fortsätter dom härja där. Tänk er om man mot förmodan skulle få ut dom på en dejt. Vilken mardröm.

Sen ska sägas att det finns vettiga kvinnor också. Så det kan vara så att du bara har en ofantlig otur. Men visst fan känns det som att de bra människorna drar sig ur medan avskrapet håller sig kvar.

Själv är jag fan glad att vara singel i detta nu. Att träffas genom en dejtingapp är fan inte normalt rent evolutionärt och biologiskt. Tänk att man skriver lite texter och sen helt plötsligt ses någonstans och ska äta nån stel middag... väldigt svårt att se hur det blir någon kemi av det.
Senast redigerad av Duke-Of-Wellington 2026-02-10 kl. 21:04.
Citera
2026-02-10, 21:32
Medlem
Tycker det är lite mycket domedag här.
Tycker appen är toppen och det är roligt att chatta och den funkar bättre efter lite tid. Ge bara fan i att masslika algon kommer försöka matcha dig med andra som masslikar.
Daterna var lite stela till en början (mest mitt fel) men ett tips är väl att göra en aktivitet så att 100% av fokus inte är på en eventuell relation utan att man faktiskt gör något kul, dvs fan ta mig allt utom fika middag drinkar eller promenad.
Citera
2026-02-11, 01:06
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bionicyxil
Tycker appen är toppen och det är roligt att chatta och den funkar bättre efter lite tid. Ge bara fan i att masslika algon kommer försöka matcha dig med andra som masslikar.
Daterna var lite stela till en början (mest mitt fel) men ett tips är väl att göra en aktivitet så att 100% av fokus inte är på en eventuell relation utan att man faktiskt gör något kul, dvs fan ta mig allt utom fika middag drinkar eller promenad.
Det är till överväldigande del incels som skriver av sig i trådarna om onlinedejting. Det finns på riktigt användare som skrivit hundratals eller till och med tusentals (!) missnöjda inlägg i dessa trådar och vilka verkar ha försökt utan framgång i åratal. Vem som helst förstår ju att en sådan person har mer genomgripande problem i det sociala utöver brist på framgång på dejtingappar. Hade det bara berott på elaka Match Group som skuggbannar dem/att det knappt finns kvinnor kvar på apparna/att kvinnorna på apparna är dryga och ointresserade av att träffas osv. hade de förfördelade kritikerna så klart bara hittat andra sätt att träffa det motsatta könet på, som alla gjorde innan 2000-talet och som hur många som helst gör även idag.

Det är så klart ingen som hävdar att onlinedejting är en dans på rosor för merparten av män, framförallt grund av den skeva könsfördelningen. Problemen som utmålas här är dock extremt förstorade och missvisande. Brist på matchningar går ofta att härleda till en brist på självinsikt, man överskattar sitt eget utseende och sveper på profiler som är långt över ens egen liga. Detta kombineras säkerligen också med en allmänt kass profil med dåliga bilder som sänker ens attraktionsvärde ytterligare. Får man matchningar men inga dejter är orsaken hur man skriver.
Citera
2026-02-11, 01:41
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Det är till överväldigande del incels som skriver av sig i trådarna om onlinedejting. Det finns på riktigt användare som skrivit hundratals eller till och med tusentals (!) missnöjda inlägg i dessa trådar och vilka verkar ha försökt utan framgång i åratal. Vem som helst förstår ju att en sådan person har mer genomgripande problem i det sociala utöver brist på framgång på dejtingappar. Hade det bara berott på elaka Match Group som skuggbannar dem/att det knappt finns kvinnor kvar på apparna/att kvinnorna på apparna är dryga och ointresserade av att träffas osv. hade de förfördelade kritikerna så klart bara hittat andra sätt att träffa det motsatta könet på, som alla gjorde innan 2000-talet och som hur många som helst gör även idag.
Herregud. Vad tror du Match Group har för typ av verksamhet? Ledtråd: Folk ska inte träffas.
Citera
2026-02-11, 01:49
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Herregud. Vad tror du Match Group har för typ av verksamhet? Ledtråd: Folk ska inte träffas.
Haha en av de skribenter jag åsyftade i mitt senaste inlägg. Är det ditt 4000:e inlägg relaterat till ämnet som precis skrevs, ska vi korka upp skumpan? Match Group bedriver så klart inte välgörenhet men precis som med vilket vinstdrivande företag som helst måste en del av kundkretsen fortfarande vara nöjd för att det ska hålla i längden. Siffror ljuger inte; appar är det vanligaste sättet som folk träffas på idag.
Citera
2026-02-12, 14:42
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Jag är smått imponerad över hur vissa tjejer är tjocka som fan men lyckas se smala ut på första profil bilden

Nice try jävla scam artists!
tips från coachen, kolla alltid storleken på hennes underarmar, " Fat Girl Angle Shot" har använts av tjocka kvinnor sedan 1900 talets början
Citera
2026-02-12, 14:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
tips från coachen, kolla alltid storleken på hennes underarmar, " Fat Girl Angle Shot" har använnds av tjocka kvinnor sedan 1900 talets början
Thank you coach!

Jävla as allstå försöker lura mig!

Mig kommer ni inte äta upp jävla jaba the hutt fetton!
Citera
2026-02-12, 14:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bionicyxil
Bara erfarenheter så att man inte blir lurad och försöker när spelet är riggat ingen ide att vara med då
Citera
2026-02-12, 20:42
Medlem
Hinge är verkligen en märklig plats, särskilt i 30–40-segmentet. Kraven är på nästan akademisk nivå. Man ska vara mogen, trygg, emotionellt intelligent, stabil, maskulin men mjuk, driven men närvarande, självsäker men absolut inte hotfull. Gärna ha gjort sin terapi, läst sina böcker, förstå anknytningsteori och samtidigt inte råka ha en värdering som stör deras filter.

Jag skriver att jag är konservativ, inte partipolitiskt utan i betydelsen familj, ansvar och långsiktighet, och plötsligt verkar vissa få ideologisk kortslutning. Ett enda ord och man är tydligen automatiskt SD eller någon slags säkerhetsrisk. En skrev “inga SD-sympatisörer”, frågade om jag var SD och hann inte ens vänta på svar innan hon unmatchade. Det är nästan imponerande.Man ställer en fråga och blockerar innan verkligheten hinner störa den egna berättelsen. Samtidigt säger man att man söker en mogen man som kan kommunicera, men klarar inte själv av en enkel följdfråga. Man vill ha trygghet men reagerar med flykt så fort något inte passar den färdiga mallen.

Det är som att många går runt med etiketter i fickan redo att klistra på folk istället för att faktiskt prata. Och sedan, år efter år, kommer samma fras om att man ger appen en sista chans och att det inte finns några vettiga män. Kanske är det svårt att hitta någon vettig om man filtrerar bort dem innan de ens hunnit avsluta en mening. Det ironiska är att de säger att de vill ha stabilitet och familjevärderingar men får panik när någon faktiskt står för något. Jag är inte intresserad av att bli dömd av någon som inte ens är nyfiken nog att höra ett svar. Om ett ord räcker för att någon ska dra, då sparar det bara min tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Det mest komiska är dom man sett år efter år som skriver "jag ger appen en sista chans" "det finns inga vettiga män".

Men ändå fortsätter dom härja där. Tänk er om man mot förmodan skulle få ut dom på en dejt. Vilken mardröm.

Sen ska sägas att det finns vettiga kvinnor också. Så det kan vara så att du bara har en ofantlig otur. Men visst fan känns det som att de bra människorna drar sig ur medan avskrapet håller sig kvar.

Själv är jag fan glad att vara singel i detta nu. Att träffas genom en dejtingapp är fan inte normalt rent evolutionärt och biologiskt. Tänk att man skriver lite texter och sen helt plötsligt ses någonstans och ska äta nån stel middag... väldigt svårt att se hur det blir någon kemi av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in