2026-02-12, 10:29
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekadenten
Haha, blir lite full i skratt när hon får det att låta som något självklart att hemmet faller samman när man vabbar...

Här är vi tre magsjuka, jag är gravid i första trimestern och helt slut, men nog fan kan vi två vuxna städa och fixa hemlagad mat? Visst, det blir mycket film i soffan men över min döda kropp att det skulle ligga snorpapper överallt?! Och att vi inte skulle hinna duscha och borsta håret... Aldrig.

(tips till dig Hanna, ta med dig Lara in i duschen. Hon får leka med vatten, ni båda blir rena och har ni badkar så är det bara låta henne leka tills hon tröttnar medans du sitter bredvid. Skönt för andningen och snoret också)

Jag tror att Hanna är snuskig/äcklig i grunden och ser L’s sjuuuukdom som ursäkt att slippa tvätta sig och städa.
Citera
2026-02-12, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
Jag tror att Hanna är snuskig/äcklig i grunden och ser L’s sjuuuukdom som ursäkt att slippa tvätta sig och städa.

Hon brukar ju "sanera" sig när de varit sjuka🙃
Citera
2026-02-12, 10:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Är det köksluckorna ovanför hennes fula min i senaste bilden? 😬

Yes
Citera
2026-02-12, 10:50
Medlem
Citat:

Hänger dom också skevt?! Hanna känns lite som hon skulle passa i en trailer park 😅
Citera
2026-02-12, 11:06
Medlem
Citat:

Tror det är hennes tv- bänk där ”luckorna gett upp” som hon skrev. Tror det räcker att justera gångjärnen så de hänger vågrätt men det har de säkert inte tid till. Allt i hennes hem är hafsigt och snabbt gjort - enkla lösningar!
Citera
2026-02-12, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.D.
Tror det är hennes tv- bänk där ”luckorna gett upp” som hon skrev. Tror det räcker att justera gångjärnen så de hänger vågrätt men det har de säkert inte tid till. Allt i hennes hem är hafsigt och snabbt gjort - enkla lösningar!
Om jag var hemma 24/7 skulle jag bli galen av att ha ett halvfärdigt hem konstant. Förstår inte..Hon har alltså tid i världen att få ordning på alla rum de påbörjat.
Citera
2026-02-12, 11:25
Medlem
Hur fanken kan man inte "hinna" sköta sin hygien? L sover väl på kvällarna (eftermiddagen). Lägg dig i ett bad och njut, kanske bra för dina spända muskler 😊.
Det är ju äckligt att inte duscha på flera dagar, som det låter i alla fall.

Hur lång tid tar det att springa runt och plocka upp grejer i huset. Det tar ju typ 10 minuter så har man fått vikt filtar, plockat skräp och grejer, puffat kuddarna och torkat av borden.

Hon har 1 barn så hur svårt kan det vara. Men hon hann springa på Lidl. Hon kanske skulle passat på att röja lite och duscha istället.

Konstiga människa.....🤔
Citera
2026-02-12, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.D.

Nej det är nog de snea köksluckorna utan handtag, dom hänger ju ovanför hennes huvud
Citera
2026-02-12, 11:52
Medlem
Det verkar som H kan göra mycket trots sin mens ändå 🤷🏼‍♀️
Citera
2026-02-12, 11:52
Medlem
Citat:
Nej det är nog de snea köksluckorna utan handtag, dom hänger ju ovanför hennes huvud

Man ser lite av köksfläkten till vänster i bild
Citera
2026-02-12, 12:42
Medlem
reufvhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeX12
Jo man går igenom en utredning och man följs upp av läkare regelbundet.

Där jag bor utreddes inte sonen. Vi fick akuttid på VC under pågående förkylning , de lyssnade på lungor och han fick medicin på en gång.
Vi har ingen regelbunden kontakt med läkare efter det och behöver bara ringa för att förnya recept vid behov.
Citera
2026-02-12, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Alla tror att någon annan anmäler till försäkringskassan, därmed anmäler ingen
Nejdå den biten är jag inte orolig för 😉 tänkte mer på ifall de granskar alla anmälningar de får in. Det lär ju vara endel och ta tid att gå igenom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in