2026-02-12, 11:49
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Vanligast är nog att tjejen falskanmäler för att killen lämnar för nån annan, alternativt inte är intresserad av en fortsättning. Kryllar av psykbrudar och de får ju ofta inget särskilt straff för att falskanmäla

Är dock relativt vanligt att många inte anmäler när de befinner sig i relationen för att de är rädda eller fortfarande har nån slags känslor så istället gör de det efter en viss tid gått och så skyller våldtäktsmannen på just det du skriver.
Citera
2026-02-12, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDoomsday
Klart som fan det behövs en högre tröskel att anmäla när det sker så många falskanmälningar som denna! De flesta anklagade blir dessutom oskyldigt dömda då det råder stängda dörrar och domstolar automatiskt anser kvinnans lögner trovärdiga trots total avsaknad av bevisning i 90% av fallen(DNA är ingen bevisning som borde ha någon tyngd om den åtalade medger att de haft sex, då sex inte är ett brott)! Detta döljer de genom stängda dörrar så att insyn i avsaknaden av bevisning mörkas!

Om kvinnan vinner får hon dessutom ett fett skadestånd på några hundratusen(moroten) och om hon mot förmodan blir motbevisad, som här, så får hon oftast bara en snäpp på vristen, med den kalkylen finns det många slon som såklart tar chansen!

Antagligen är det ytterst få som falskanmäler då endast ca 5% av anmälda sexualbrott leder till fällande domar. För sexualbrott mot barn är det ännnu lägre, endast 4,2% leder till fällande domar. Så det är nog ytterst få som utsätter sig för förhör, rättegång och så vidare.

Antalet sexualbrottslingar som går fria överstiger troligen vida falskanmälningar.

Med det sagt så är varje falsk anklagelse en för mycke.
Citera
2026-02-12, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIMP-SUIT
Ca 80% av anmälda vålltäkter i Sverige är falska. Ovanligt att tjejen döms.

Och vad är källan på det?
Citera
2026-02-12, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apolog
Nej!
Det svenska rättssystemet ska inte lyssna på idioter!

Vad sägs som att man inte vill hugga huvudet av "våldtäktsmän" och att man inte vill hugga huvudet av "falsk anmälare"? Jag tillhör den krympande gruppen som inte vill stena folk för att de fylleknullar någon på en fest eller är sura på ett ex.

Dåliga beteenden men att reagera som ett gäng talbaner löser inte problemet. Att fängsla våldtäktsmän löser inte problemen med våldtäkt. Man löser problemet när man arbetar mot gärningar och inte mot personer. Det högern och feministerna bör fråga sig själva är "vill jag faktiskt lösa problemet eller vill jag bara dampa av mig på något jag hatar?".

Det är så uppenbart att det går till och med se vilka typer av människor som står bakom denna statistiken.

Jag har inte sagt att någon ska halshuggas ellet stenas din jävla pajas. Jag menar bara att hon han förstört hans liv delvis. Ingen jättestad och han har suttit häktad och är under 18. Du kan tänka dig hur snacket går.

Och ja absolut du är emot det jag skriver men vad är lösningen då?
Citera
2026-02-12, 12:00
Medlem
Hon förtjänar dödstraff
Citera
2026-02-12, 12:09
Medlem
Inget citat, hur ska vi då veta vad som hänt när artikeln är låst? Lite mer än att någon falskanmält vill vi ha.
Citera
2026-02-12, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Om alla ska vara lika inför lagen, varför skall då tjejen staffas dubbelt så hårt?
För att statuera ett exempel och förhindra att tjejer utnyttjar systemet såhär

Det finns folk som blir våldtagna när vi har idioter som henne som gör att lagen inte tas seriöst vad tror du händer med dessa som verkligen behöver rättvisa?

Jo man sätter väggar som gör det svårare att bli betrodda och man förstör folks liv speciellt män som redan behandlas som skräp

Ge henne ett långt fängelsestraff och att hon måste betala skadestånd till killen.

Jävla idiot hora hoppas nån slår sönder henne!
Citera
2026-02-12, 12:18
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Horfittan skall självklart sitta inne på livstid, detta då killen skulle vara märkt för livet och få lida allsköns kval. Kanske inte få något jobb, eller utbildning och allmänhetens spott och spe - därtill familjens dubier om han är skyldig, eller ej. Nej, slika falskanmälningar måste slås ned på STENHÅRT!!!
Citera
2026-02-12, 12:36
Medlem
trasig-axels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trmg
Inte strängare än vad det är idag eftersom det antagligen får kvinnor som tvekar att undvika att anmäla. Tröskeln att göra en anmälning är redan stor i sakens natur.
Inte stor nog. Tjejer ska vara jävligt rädda för att anmäla sexualbrott. Särskilt yngre tjejer. Det är nästan omöjligt att förgripa sig på en tjej idag och komma undan
Citera
2026-02-12, 12:49
Medlem
Ut med namnet på horan.
Citera
2026-02-12, 12:53
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDoomsday
Straffet för en falsk beskyllning som denna, och som kvinnor ofta gör av olika anledningar, t.ex girighet(skadeståndsförhoppning) eller hämndbegär för någon upplevd kränkning, borde vara dubbelt mot vad beskyllningen hade givit om den beskyllda personen blivit dömd. Det är enda sättet att komma till rätta med dessa grova lögner som florerar i dagens samhälle i spåret av feminismen och metoo osv.

Våldtäkt brukar ju iaf ge 2-3 år, så 4 år borde det minst vara för att falskanklaga någon för våldtäkt.

Alla skall vara lika inför lagen, det skall inte ges några fördelar beroende på kön. (Regeringsformen 1:a kapitlet 2:a paragrafen)

Håller helt med dig. Speciellt som rättssäkerheten i praktiken avskaffats för sexualbrottsmål.

F.ö. så har minimumstraffet för våldtäkt ökats från 2 till 3 år för några år sen

Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Det visar ju att rättsystemet är inte helt inkompetent, här har det framkommit att tjejen ljög.

Mycket jobbigt för det riktiga offret och familj.
Det var nog killen själv som fick bevisa att han var oskyldig. Det har ju hänt förut att män åtalas och sen bevisar att de inte ens varit i samma kommun som brottet ska ha ägt rum. Så ge inte rättsystemet cred
Senast redigerad av Olduvai 2026-02-12 kl. 12:59.
Citera
2026-02-12, 12:53
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trmg
1. Du får ta reda på det själv.

2. Jag förstår vad hon gjort. Hon behöver inte få dubbelt straff för en annan brottsrubricering pga. det.

3. Jo men jag kan ändå se vilka som lider mest här. Kvinnor som blir våldtagna.

Så du vet inte själv alltså fast ändå tycker du att det är det straffet hon ska få?
Jag har inte pratat om dubbelt straff men personligen kan jag tycka att hon borde få åtminstone 1 års fängelse och låt säga 100 tkr i skadestånd till killen. Detta förutsatt att det varit en ren lögn vilket jag tolkade det som att de tycker vara fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in