2026-02-12, 00:00
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Vi har alltså tre versioner av hur många ggr Sofia träffat pedofilen och våldtäktsmannen Epstein. Sofias version, Sofias väns version och Barbros version. Det här är ingalunda över för Sofia och hovets pressavdelning behöver nog ett nytt möte med Sofia där hon berättar ALLT. Om ej kan detta sänka hela hennes familj och det priset tror ingen Sofia är beredd att betala.
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Jag är övertygad om att hon minns hur "generös" han var. Fortfarande ingen klarhet hur hon försörjde sig på Manhattan. Kanske en fråga för hovets pressavd att ställa till Sofia.
Detta är en återkommande fråga - hur mycket vet hovets kommunikationsavdelning egentligen? Vet man redan "allt" om Sofia utifrån vad SÄPO fått fram och det som Sofia hittills känt sig tvungen att berätta och med denna vetskap strategiskt behåller locket på tills man måste bemöta nya fakta? Eller ser man Sofia som en osäkrad granat som det hela tiden kan komma fram ny information kring som man måste bemöta i takt med att det uppdagas?
Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
Hej Lost, din moraliska kompass har en stor luftbubbla varför kompassnålen pekar fel och det hade du sett om du haft en fungerande syn. Min moraliska kompass däremot är fullt fungerande och utan luftbubbla vilket jag kan se
Godkväll Knas,
Vad du upprepar dig... Kom med något nytt.
Inget fel på min syn alls. Tvärtom så tillhör jag det klarsynta lägret här
Citera
2026-02-12, 00:08
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Ja, det är en samlad trupp nu av det kungatrogna etablissemanget. Inklusive media och, Sofias egna uppträdande var en del av det hela. Allt för att försöka få lugn och ro till Kungens födelsedag.

Men jag tror inte allt är över än. Det finns troligen mer som kommer fram vartefter.
Ja, det är intressant att se hur man går in i försvarsläge, tonar ner på alla fronter och flyttar fokus (mot Norge). Lär bara bli mer av den varan.

Är som sagt övertygad om att det finns mer, om det kommer fram är en annan sak men man kan ju alltid hoppas. Det var skandal att hon kom in i kungahuset och då kan alla som tvingade henne på oss stå där med skammen. Den "segern" kommer att trumfa pinsamheten och skadan för Sverige.
Citera
2026-02-12, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Kvinnliga kungligheter kan i princip inte "återanvända" klänningar för då blir det skriverier i hånfull ton.
Manliga kungligheter däremot kan ha samma kostym, smoking och frack i 50 år utan att det skrivs en rad om det.

Ja, samma plagg är det väl kanske inte, för även en kung kan väl bli litet rultig (om man nu får uttrycka sig så). Men annars har de väl den fördelen du skriver om. Min egen far hade både smoking och frack - samma hela livet ut för han bibehöll sin figur och skötte plaggen minutiöst.

Minns att drottningen återanvänt klänningar. Victorias klänning på förra Nobelfesten satt som en smäck och trots att hon ärvt den från sin mor (med litet ändring i sömmarna förstås). Väldigt snyggt.
Citera
2026-02-12, 00:35
Medlem
Lostworlds avatar
Såg i Marius-tråden att VG i Norge försöker koppla Sofia till Epstein för att flytta fokus från sitt egna kungahus.
(FB) Norge - Marius Borg Høiby arrestert (2024-08-06)

Så kan pajkastning mellan svenska och norska journalister leda fram till att mer sanningar om Sofia uppdagas? Som sagt, man kan alltid hoppas.
Citera
2026-02-12, 00:54
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Ja, det är en samlad trupp nu av det kungatrogna etablissemanget. Inklusive media och, Sofias egna uppträdande var en del av det hela. Allt för att försöka få lugn och ro till Kungens födelsedag.

Men jag tror inte allt är över än. Det finns troligen mer som kommer fram vartefter.

Hot från kungahuset mot media lär pågå. "Ni som gräver i detta kommer aldrig få göra några hemmareportage etc" pengarna styr media och skvallerpressen. Och SVT styrs från Sveavägen 68. Greta 72 i Åmål läser bara Aftonbladet/Expressen och ser på SVT/TV4. Det är på forum som tex Flashback sanningen kommer fram. Inte så konstigt att Socialdemokraterna vill begränsa det fria ordet.
Citera
2026-02-12, 01:08
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Kvinnliga kungligheter kan i princip inte "återanvända" klänningar för då blir det skriverier i hånfull ton.
Manliga kungligheter däremot kan ha samma kostym, smoking och frack i 50 år utan att det skrivs en rad om det.
Tycker inte att det stämmer. I alla fall inte nu längre.
Nu ligger det ju i tiden med hållbarhet och återanvändning så att även kungligheter visar på lite medvetenhet har snarare gett positiva kommentarer.
Citera
2026-02-12, 02:28
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Hot från kungahuset mot media lär pågå. "Ni som gräver i detta kommer aldrig få göra några hemmareportage etc" pengarna styr media och skvallerpressen. Och SVT styrs från Sveavägen 68. Greta 72 i Åmål läser bara Aftonbladet/Expressen och ser på SVT/TV4. Det är på forum som tex Flashback sanningen kommer fram. Inte så konstigt att Socialdemokraterna vill begränsa det fria ordet.

Det ska påpekas att debatten kring S*fi* och hennes tidigare möten med Epst*in har varit rätt intensiv på Facebook. Greta 72 använder även "fejjan" och inte bara de uppräknade nyhetskanalerna.

Vissa har på Facebook skrivit att "vi har alla varit unga och vilda" och att man ska vända blad men man glömmer i samma veva bort att de har knappast träffat Epst*in när de var unga. I helt andra länder har uppmärksamheten kring Epst*in-filerna fått en rad kända personer att önska att de aldrig någonsin hade hört talas om Epst*in och än mindre ha träffat honom.
Citera
2026-02-12, 03:07
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Frågan är varför inte någon tidning som ETC eller Arbetaren gräver i detta. De är knappast för monarkin och tycker att de har en hög vänstermoral. Presstödet kanske spökar i bakgrunden men det vore inte sannolikt att det skulle dras in p.g.a. en sådan granskning. Om sådana tidskrifter vill verka seriösa är det bara att ta fram spadarna nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag kan inte uttala mig om dem specifikt men min erfarenhet är att de alla drar nytta av varandra och inte vågar gå emot för långt. Just kungahuset är extra känsligt också att stöta sig med.
Kontakta dem och fråga varför de inte gör en insats
Hej Anklagaren
Kommer du ihåg vår diskussion kring detta?

Fick fram att ETC faktiskt har grävt i detta.
Den 1 mars 2022 har de en artikel med rubriken "Här tar prinsessans mentor med sig unga svenskor hem till Jeffrey Epstein".
https://www.etc.se/inrikes/epstein-handelshogskolan (betalartikel)

Detta uppmärksammas direkt av Journalisten som kallar det för "scoop" och att ETC "kopplar samman pedofilen Jeffrey Epstein med Handelshögskolan och prinsessan Sofia".
Journalisterna bakom arbetet är Eigil Söderin och Max V Karlsson. Max har bevakat Epsteinaffären sedan 2018.
[...]
Somliga har varit rädda för att prata. Det har varit den största utmaningen, tystnaden. Vi tog kontakt med över 200 personer.
[...]
Kommer det uppföljningar?
Det här är långt från över, säger Max V Karlsson. Domen mot Ghislaine Maxwell som hjälpte Epstein att rekrytera tonårsflickor ska komma i juni. Samtidigt pågår det tio separata utredningar på Brittiska Jungfruöarna mot Epsteins dödsbo. Det förekommer svenskar i utredningen. Den fond som dödsboet inrättat har betalat ut stora belopp till 170 av hans offer, som tvingats skriva på sekretessavtal. Det finns mycket kvar att berätta, det är jag övertygad om.

https://www.journalisten.se/nyheter/dagens-etc-om-epsteinscoopet-vi-tog-kontakt-med-over-200-personer/

Max har nu låtit sig värvas av Bonnierägda Expressen så frågan är hur mycket grävande det kommer att bli framöver? Det har kommit några artiklar från honom gällande Epstein, Barbro och kopplingarna till Handels.
https://www.dagensmedia.se/alla-nyheter/karriar/max-v-karlsson-till-expressen/
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/handelshogskolan-fick--mangmiljonbelopp-av-epstein/
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/epsteins-lofte-till-barbro-ehnbom-for-att-fa-en-kvinnlig-assistent/

Eigil Söderin är kvar på ECT. Han skrev senast om Barbro och Epstein i november 2025.
https://www.etc.se/inrikes/svenska-affaers-kvinnans-erbjudande-till-epstein-under-sexbrotts-utredning-elsa-vaeldigt-ung
Citera
2026-02-12, 05:33
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Tycker inte att det stämmer. I alla fall inte nu längre.
Nu ligger det ju i tiden med hållbarhet och återanvändning så att även kungligheter visar på lite medvetenhet har snarare gett positiva kommentarer.

Just dedär miljötrenderna är dessvärre uppblåsta av media och inte så stora i verkligheten som man tror när det kommer till hur konsumenterna verkligen agerar.
Citera
2026-02-12, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Jag har inte sett något med henne och Epstein stående tillsammans, men tidigare i tråden framkom bild er som tagits vid en eller två av Epsteins tillställninga,r där även Chris O'Neil med dåvarande underklädesmodell var med. Så du får väl söka.

"Framkom" som i skvaller utan substans?
Eller framkom som i reda bildbevis?
Citera
2026-02-12, 05:45
Medlem
svenskors avatar
Om Epstein.
Tror Sofia sitter på en smällkaramell som heter hemlighet som inte får komma fram.
Citera
2026-02-12, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/tre-versioner-av-sofias-mote-med-epstein-/#:~:text=Nyheter%20/%20Sverige-,Tre%20versioner%20av%20Sofias%20m%C3%B6te%20med%2 0Epstein,-Publicerad%2011%20feb

Expressen 11/2/2026:

QUOTE/"Det finns flera versioner av när och var prinsessan Sofia och Jeffrey Epstein träffades.
Hennes egen.
Hennes närvarande väninnas.
Samt Barbro Ehnboms version."

"Prinsessan Sofia uttalade sig på tisdagen för första gången själv om kontakterna med Jeffrey Epstein.

Hon träffade honom vid sammanlagt två tillfällen när hon var i 20-årsåldern – på en restaurang och vid en filmvisning.

– Tack och lov så var det bara det, sa hon.

Men enligt en kompis till prinsessan Sofia, som Dagens Nyheter pratade med i december, träffade de Epstein på ett kontor i New York."/UNQUOTE

Lyssna på vad Sofia själv svarade. Hon sa inte "två gånger". Det är media som har gjort den tolkning av hennes uttalande.

Minns du exakt på vilka ställen du har träffat en ytlig bekant för över 20 år sedan? Jag tror inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in