Citat:
Som jag trodde. Alex Jones är kontrollerad opposition.
Det kan man lugnt säga.
Candace har hela tiden varit noga med att tillstå att hon inte vet om Snow minns rätt eller rentav ljuger för henne, men att hon inte kan avfärda hans vittnesmål utan att först kontrollera var de utpekade befann sig vid respektive tidpunkt.
Hon frågade dessa upprepade gånger via email innan hon till slut ställde frågan till dem i sin podcast, varpå de 'svarade' på lite olika manér:
Har A**x Jones tagit upp det här i sin smear-kampanj mot Candace Owens?
Det kan man lugnt säga. Med "z".
Samma här.
Det gör jag hela tiden avseende allt jag granskar kritiskt.
Absolut.
I den mån hon gör det så är det för att ärligt redogöra för vad hon mer eller mindre tror/misstänker, men också för att om möjligt få in tips som kan leda vidare till något mer konkret.
Inget fel med det. Hon bedriver en mordutredning i realtid med ytterst små resurser och måste därför lita till sin intuition och tips från de som följer hennes rapportering.
Det är självklart en ballansakt, men som jag anser att hon så här långt har lyckats med briljant.
Du gör naturligtvis som du vill 👍
Det kan man lugnt säga.
Candace har hela tiden varit noga med att tillstå att hon inte vet om Snow minns rätt eller rentav ljuger för henne, men att hon inte kan avfärda hans vittnesmål utan att först kontrollera var de utpekade befann sig vid respektive tidpunkt.
Hon frågade dessa upprepade gånger via email innan hon till slut ställde frågan till dem i sin podcast, varpå de 'svarade' på lite olika manér:
- Brian Harpole svarade via A**x Jones att han befann sig i Dallas vid tidpunkten, men bifogade resehandlingar som inte bevisade det. Därefter, tystnad.Tre av fyra utpekade, samtliga från TPUSA, har försökt men fortfarande inte lyckats att visa att Snow minns fel, alternativt ljuger.
- Erika Kirk svarade via TPUSAs Andrew Kolvet som i sin tur svarade via en obskyr YouTuber att hon befann sig i hemmet den 9e september, trots att det var den 8e september som Snow ska ha observerat henne. Därefter, tystnad.
- Mark Adomei svarade på sin 'hemsida' att han befann sig i kommitté i D.C. och bifogade en video som mycket riktigt visar att han sitter på sin stol vid aktuell tid. Check.
- Cabot Phillips svarade direkt till Owens ca 10 dagar senare att han var med sin fru i hemorten vid aktuell tid, men bifogade dokumentering som mig veterligen fortfarande inte är verifierad. Därefter, tystnad.
Har A**x Jones tagit upp det här i sin smear-kampanj mot Candace Owens?
Det kan man lugnt säga. Med "z".
Samma här.
Det gör jag hela tiden avseende allt jag granskar kritiskt.
Absolut.
I den mån hon gör det så är det för att ärligt redogöra för vad hon mer eller mindre tror/misstänker, men också för att om möjligt få in tips som kan leda vidare till något mer konkret.
Inget fel med det. Hon bedriver en mordutredning i realtid med ytterst små resurser och måste därför lita till sin intuition och tips från de som följer hennes rapportering.
Det är självklart en ballansakt, men som jag anser att hon så här långt har lyckats med briljant.
Du gör naturligtvis som du vill 👍
För mig framstår det som mer sannolikt att både Candace, TPUSA och Alex Jones allihopa samarbetar bakom kulissen för att styra narrativet och skapa drama och content för att hålla tittarna borta från viktigare eller mer känsliga ämnen.
Du måste väl förstå att när Candace väljer att ge Snow en plattform så ställer hon sig indirekt bakom hans uttalanden.
Att de anklagade ens besvarar Candace antyder snarare att de båda lägren är koordinerade och samarbetar för att skapa drama.
Dock inte säkert att Candace förstår detta själv. Men hon kan ha handlers som manipulerar henne.
Om jag kommer ihåg rätt så har hennes producent som är jude följt med henne från en anställning hos självaste Shapiro. Kanske var Ian Carroll som nämnde det. Hur som helst är det highly sus...