2026-02-11, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Som jag trodde. Alex Jones är kontrollerad opposition.

Det kan man lugnt säga.

Candace har hela tiden varit noga med att tillstå att hon inte vet om Snow minns rätt eller rentav ljuger för henne, men att hon inte kan avfärda hans vittnesmål utan att först kontrollera var de utpekade befann sig vid respektive tidpunkt.

Hon frågade dessa upprepade gånger via email innan hon till slut ställde frågan till dem i sin podcast, varpå de 'svarade' på lite olika manér:
- Brian Harpole svarade via A**x Jones att han befann sig i Dallas vid tidpunkten, men bifogade resehandlingar som inte bevisade det. Därefter, tystnad.

- Erika Kirk svarade via TPUSAs Andrew Kolvet som i sin tur svarade via en obskyr YouTuber att hon befann sig i hemmet den 9e september, trots att det var den 8e september som Snow ska ha observerat henne. Därefter, tystnad.

- Mark Adomei svarade på sin 'hemsida' att han befann sig i kommitté i D.C. och bifogade en video som mycket riktigt visar att han sitter på sin stol vid aktuell tid. Check.

- Cabot Phillips svarade direkt till Owens ca 10 dagar senare att han var med sin fru i hemorten vid aktuell tid, men bifogade dokumentering som mig veterligen fortfarande inte är verifierad. Därefter, tystnad.
Tre av fyra utpekade, samtliga från TPUSA, har försökt men fortfarande inte lyckats att visa att Snow minns fel, alternativt ljuger.

Har A**x Jones tagit upp det här i sin smear-kampanj mot Candace Owens?

Det kan man lugnt säga. Med "z".

Samma här.

Det gör jag hela tiden avseende allt jag granskar kritiskt.

Absolut.

I den mån hon gör det så är det för att ärligt redogöra för vad hon mer eller mindre tror/misstänker, men också för att om möjligt få in tips som kan leda vidare till något mer konkret.

Inget fel med det. Hon bedriver en mordutredning i realtid med ytterst små resurser och måste därför lita till sin intuition och tips från de som följer hennes rapportering.

Det är självklart en ballansakt, men som jag anser att hon så här långt har lyckats med briljant.

Du gör naturligtvis som du vill 👍

För mig framstår det som mer sannolikt att både Candace, TPUSA och Alex Jones allihopa samarbetar bakom kulissen för att styra narrativet och skapa drama och content för att hålla tittarna borta från viktigare eller mer känsliga ämnen.

Du måste väl förstå att när Candace väljer att ge Snow en plattform så ställer hon sig indirekt bakom hans uttalanden.

Att de anklagade ens besvarar Candace antyder snarare att de båda lägren är koordinerade och samarbetar för att skapa drama.

Dock inte säkert att Candace förstår detta själv. Men hon kan ha handlers som manipulerar henne.

Om jag kommer ihåg rätt så har hennes producent som är jude följt med henne från en anställning hos självaste Shapiro. Kanske var Ian Carroll som nämnde det. Hur som helst är det highly sus...
Citera
2026-02-11, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBjorkman
Nej jag förstår faktiskt inte skillnaden Onopono.

Jag kan väl inte behöva hänvisa till att hon gör påståenden som klassas som förtal - när du redan i tråden dokumenterat att hon har gjort just det.

Du beter dig fan som Snake Plissken eller KjellKritisk...
Hon säger 'att OM nu detta jag säger inte är sant, så ja, då är det fråga om förtal' (blink blink).

Inte att det hon säger ÄR förtal.
Citera
2026-02-11, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Nä men då så. Då lämnar jag också dina frågor därhän.
Ridå.
Citera
2026-02-11, 21:44
Medlem
Citat:
Hon säger 'att OM nu detta jag säger inte är sant, så ja, då är det fråga om förtal' (blink blink).

Inte att det hon säger ÄR förtal.

Det handlar väl mer om huruvida hon kan bevisa att det är sant eller ej om hon åtalas för förtal?

Vet inte exakt hur den lagen fungerar i USA.
Citera
2026-02-11, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Du skrev att hon hon inte pekat ut personer utan att ha bevis.

Så var är bevisen på de hon har pekat ut?
Jag skrev att mig veterligen så har hon inte pekat ut individer utan bevis.
Citera
2026-02-11, 21:49
Medlem
Citat:
Vilka "bevisen" undrar vilka "vi" över?
Vi är alla andra som läser tråden exluderat du. Bevisen undrar vi också över. Var är de?
"Candace have proof, gonna present them sometimes sooon". Men inget kommer. Varför tror du?
Citera
2026-02-11, 21:50
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Vet inte om du blandar ihop bevis med indicier här men i fallet Macron har hon pekat ut Brigitte utan bevis. Däremot förekommer det ett flertal indicier. Så du har helt fel i påståendet att hon inte pekat ut någon individ utan bevis.
Citera
2026-02-11, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBjorkman
Det handlar väl mer om huruvida hon kan bevisa att det är sant eller ej om hon åtalas för förtal?

Vet inte exakt hur den lagen fungerar i USA.
I det här fallet så hävdar hon att hon har "proof" för sina anklagelser (Pierre-affären), vilket innebär att hon vid en eventuell rättslig påföljd måste kunna visa dessa "proof".

Om hon då inte kan det så, ja, då är det fråga om klockrent förtal.
Citera
2026-02-11, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Vi är alla andra som läser tråden exluderat du.
Hur vet du det?

Citat:
Bevisen undrar vi också över. Var är de?
Vilka "bevisen"? För vad?

Citat:
"Candace have proof, gonna present them sometimes sooon". Men inget kommer. Varför tror du?
Vem citerar du här?
Citera
2026-02-11, 21:52
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ok, men hon har pekat ut en hel del personer men jag har aldrig sett några bevis.
Kan du länka till dom?
Citera
2026-02-11, 22:01
Medlem
Citat:
I det här fallet så hävdar hon att hon har "proof" för sina anklagelser (Pierre-affären), vilket innebär att hon vid en eventuell rättslig påföljd måste kunna visa dessa "proof".

Om hon då inte kan det så, ja, då är det fråga om klockrent förtal.

Som sagt TPUSA har väldigt fantasifulla manusskribenter och de skriver förmodligen Candace manus också.
Citera
2026-02-11, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Citerar ingen alls, var bara ett exempel.
Varför använder du citattecken när du inte citerar någon?

Citat:
Du hävdar hela tiden, vecka efter vecka, att hon har bevis.
Var har jag hävdat det?

Citat:
Vi är trötta på att vänta på alla bevis. Förstår du problematiken?
Vilka "alla bevis" tänker du på här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in