2026-02-11, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Nej, jag har skrivit:

Förstår du skillnaden?

Det är väl vad ett diskussionsforum är till för? Att argumentera för sin ståndpunkt?

Det är knappast "retorik" att påpeka när någon far med osanning.
- Nej, Candace har aldrig sagt att hon i något fall har ägnat sig åt "defamation".

- Nej, jag har aldrig sagt att hon ska ha gjort det.
Det här är två kategoriskt osanna påståenden som behöver motbevisas.

Inte "retorik".

Det är mitt enda syfte med min medverkan i det här forumet. Att söka och argumentera för Sanningen.

Alla människor har brister, men så här långt har jag inte sett henne brista i sanningspatos och ärligt uppsåt, nej.

Det har Du?

Citera och förklara. Svepande anklagelser utan ett uns av källstöd sorterar jag under "smear" och eller dåligt inflytande.

Något säger mig att du har tagit intryck av individer som A**x Jones, T*m Pool, N**K Fuentes, B*n Shapiro, eller liknande dårfinkar på den hårt komprometterade amerikanska högerkanten.

Kan det vara så illa?

Nej det kan inte vara så illa - det enda jag möjligen tagit intryck av var Alex Jones synpunkter på hennes tilltro till den där Mitch Snow. Alex Jones har många brister - men just i den kritiken träffade han väldigt rätt. Shapiro är en obehaglig sionist. Tim Pool shillar för sionisterna typisk limited hangout. Fuentes får jag inget riktigt grepp om men tycker han är obehaglig.

Om du letar efter sanningen så måste du kunna göra även en pro-contra lista över vad som talar för respektive emot Candace. Eller hur?

Det finns absolut mycket på hennes plussida. Jag tror till exempel absolut att hon har rätt i si kritik av Erika Kirk och TPUSA. Men just därför är det problematiskt att hon blandar in en massa halvbevis och antydningar.

Och nej jag har inte tid att länka och skriva en doktorsavhandling till allt jag skriver. Jag har ett jobb att sköta och kan inte ägna hela mitt liv åt detta.
Citera
2026-02-11, 18:32
Medlem
Citat:
Nej, jag har skrivit:

Citat:
- Hon (Owens) går "all in" med de anklagelserna vilka hon tillstår är "defamation" om de nu skulle visa sig inte stämma med fakta.

Förstår du skillnaden?

Nej jag förstår faktiskt inte skillnaden Onopono.

Jag kan väl inte behöva hänvisa till att hon gör påståenden som klassas som förtal - när du redan i tråden dokumenterat att hon har gjort just det.

Du beter dig fan som Snake Plissken eller KjellKritisk...
Citera
2026-02-11, 18:45
Medlem
Citat:
Citera och förklara.

Nej. Citera och förklara.

Nej?

Nej?
1. Du behöver visst citeringar och förklaringar till allt, varför? Och vaför så ofta?
Det verkar som om det är din taktik att trötta ut andra. "Citera och förklara."
2. se punkt 1. OCH att du mycket väl kan läsa allt i flashback sökningen.
Eller vill du att jag citerar ALLA inlägg vi skrev angående Martin Lichtmesz och vad du tyckte om denne. Verkligen?
3. och 4. Du verkar inte vara helt säker på om Candace Owens har alltid rätt och talar sanning om Charlie Kirk och Macrons?
Dock när du skriver om det som Candace Owens skrivit om Charlie Kirk, så verkar du tvärsäker. Så tolkar jag.
Citera
2026-02-11, 18:46
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Inte vad jag vet, nej.
Varför lägger hon inte fram de bevisen då?
Citera
2026-02-11, 20:31
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Läs vad jag skriver:
Igen. VAD har Candace hävdat att hon har bevis (proof) för och som hon inte har levererat?
Läs vad jag skriver:

Citat:
Var har jag hävdat att hon påstått att hon har bevis för sina teorier? Var? VAR? Igen VAR?
Citera
2026-02-11, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Läs vad jag skriver:
Var har jag hävdat att hon påstått att hon har bevis för sina teorier? Var? VAR? Igen VAR?
Jag har aldrig påstått att du har "hävdat att hon påstått att hon har bevis för sina teorier"?

Inte i inlägget av mig som du citerar.

Inte någonstans.

Så, vad pysslar du med?
Citera
2026-02-11, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Varför lägger hon inte fram de bevisen då?
Vilka "bevisen"?
Citera
2026-02-11, 21:10
Medlem
Citat:
Vilka "bevisen"?
Vi undrar med. Alltid "Jag har bevis för ditten och datten". Sen blir det lite "det bidde ingenting". Även du har frekvent sagt att CO sagt sig ha bevis (proof) men inga har presenterats. Varför? Varför säger CO att hom har bevis men ALDRIG visar dem?
Citera
2026-02-11, 21:23
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att du har "hävdat att hon påstått att hon har bevis för sina teorier"?

Inte i inlägget av mig som du citerar.

Inte någonstans.

Så, vad pysslar du med?
Nä men då så. Då lämnar jag också dina frågor därhän.
Citera
2026-02-11, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBjorkman
Nej det kan inte vara så illa - det enda jag möjligen tagit intryck av var Alex Jones synpunkter på hennes tilltro till den där Mitch Snow.
Som jag trodde. Alex Jones är kontrollerad opposition.

Citat:
Alex Jones har många brister -
Det kan man lugnt säga.

Citat:
men just i den kritiken träffade han väldigt rätt.
Candace har hela tiden varit noga med att tillstå att hon inte vet om Snow minns rätt eller rentav ljuger för henne, men att hon inte kan avfärda hans vittnesmål utan att först kontrollera var de utpekade befann sig vid respektive tidpunkt.

Hon frågade dessa upprepade gånger via email innan hon till slut ställde frågan till dem i sin podcast, varpå de 'svarade' på lite olika manér:
- Brian Harpole svarade via A**x Jones att han befann sig i Dallas vid tidpunkten, men bifogade resehandlingar som inte bevisade det. Därefter, tystnad.

- Erika Kirk svarade via TPUSAs Andrew Kolvet som i sin tur svarade via en obskyr YouTuber att hon befann sig i hemmet den 9e september, trots att det var den 8e september som Snow ska ha observerat henne. Därefter, tystnad.

- Mark Adomei svarade på sin 'hemsida' att han befann sig i kommitté i D.C. och bifogade en video som mycket riktigt visar att han sitter på sin stol vid aktuell tid. Check.

- Cabot Phillips svarade direkt till Owens ca 10 dagar senare att han var med sin fru i hemorten vid aktuell tid, men bifogade dokumentering som mig veterligen fortfarande inte är verifierad. Därefter, tystnad.
Tre av fyra utpekade, samtliga från TPUSA, har försökt men fortfarande inte lyckats att visa att Snow minns fel, alternativt ljuger.

Har A**x Jones tagit upp det här i sin smear-kampanj mot Candace Owens?

Citat:
Shapiro är en obehaglig sionist.
Det kan man lugnt säga. Med "z".

Citat:
Tim Pool shillar för sionisterna typisk limited hangout. Fuentes får jag inget riktigt grepp om men tycker han är obehaglig.
Samma här.

Citat:
Om du letar efter sanningen så måste du kunna göra även en pro-contra lista över vad som talar för respektive emot Candace. Eller hur?
Det gör jag hela tiden avseende allt jag granskar kritiskt.

Citat:
Det finns absolut mycket på hennes plussida. Jag tror till exempel absolut att hon har rätt i si kritik av Erika Kirk och TPUSA.
Absolut.

Citat:
Men just därför är det problematiskt att hon blandar in en massa halvbevis och antydningar.
I den mån hon gör det så är det för att ärligt redogöra för vad hon mer eller mindre tror/misstänker, men också för att om möjligt få in tips som kan leda vidare till något mer konkret.

Inget fel med det. Hon bedriver en mordutredning i realtid med ytterst små resurser och måste därför lita till sin intuition och tips från de som följer hennes rapportering.

Det är självklart en ballansakt, men som jag anser att hon så här långt har lyckats med briljant.

Citat:
Och nej jag har inte tid att länka och skriva en doktorsavhandling till allt jag skriver. Jag har ett jobb att sköta och kan inte ägna hela mitt liv åt detta.
Du gör naturligtvis som du vill 👍
Citera
2026-02-11, 21:34
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Vilka "bevisen"?
Du skrev att hon hon inte pekat ut personer utan att ha bevis.

Så var är bevisen på de hon har pekat ut?
Citera
2026-02-11, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Vi undrar med. Alltid "Jag har bevis för ditten och datten". Sen blir det lite "det bidde ingenting". Även du har frekvent sagt att CO sagt sig ha bevis (proof) men inga har presenterats. Varför? Varför säger CO att hom har bevis men ALDRIG visar dem?
Vilka "bevisen" undrar vilka "vi" över?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in