2026-02-11, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBjorkman
Vad är det som gör att hon inte är demonetariserad? Nog måste hon bryta mot ett antal guidelines från Youtubes regelverk med dessa beskyllningar som hon själv erkänner är förtal?

Folk har väl blivit avstängda för mycket mindre än det?
Candace kan vara demonetariserad, men, du har väl sett reklamen Candace själv gör i sina videon på youtube? Snackar ett tag om Charlie Kirk/Macron/annat, sedan reklam för varor/tjänster, sedan fortsättning. Och senare reklam igen.
CO's hemsida har donationsalternativ + webshop, etc.

Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Vilka då?
Det har vi gått igenom i Brigitte tråden, flera gånger.
Det vet du.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Candace uppskattas dra in 2-10 miljoner USD (per år) på reklamintäkter och sponsoravtal med ett 60-tal sponsorer som roteras mellan avsnitten.
Hon har även egen merch, bokförsäljning och en hel massa talaruppdrag/föreläsningar som ger uppemot 100,000 USD/tillfälle (billigare om det är online) – uppskattningsvis drar hon in minst 1 miljon USD7år bara på talaruppdragen.
https://primalmogul.com/the-financial-empire-of-candace-owens-media-ownership-and-power/
Tack.
Donationerna kanske inte har räknats in?
Charlie Kirks mord, gagnar Candace Owens ganska bra ekonomist.
Citera
2026-02-11, 17:46
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Igen. VAD har Candace hävdat att hon har bevis (proof) för och som hon inte har levererat?
Var har jag hävdat att hon påstått att hon har bevis för sina teorier? Var? VAR? Igen VAR?
Citera
2026-02-11, 17:47
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Varför inte då?
Varför skulle jag tro på den (mordkomplotten)? Varför?
Citera
2026-02-11, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBjorkman
Onopono varför ber du mig att citera och länka.

DU SJÄLV har ju skrivit detta.
Nej, jag har skrivit:
Citat:
- Hon (Owens) går "all in" med de anklagelserna vilka hon tillstår är "defamation" om de nu skulle visa sig inte stämma med fakta.
Förstår du skillnaden?

Citat:
Sluta argumentera
Det är väl vad ett diskussionsforum är till för? Att argumentera för sin ståndpunkt?

Citat:
och driva retorik.
Det är knappast "retorik" att påpeka när någon far med osanning.
- Nej, Candace har aldrig sagt att hon i något fall har ägnat sig åt "defamation".

- Nej, jag har aldrig sagt att hon ska ha gjort det.
Det här är två kategoriskt osanna påståenden som behöver motbevisas.

Inte "retorik".

Citat:
Sök istället sanningen!
Det är mitt enda syfte med min medverkan i det här forumet. Att söka och argumentera för Sanningen.

Citat:
Även DU måste väl ändå kunna se att Candice har brister?
Alla människor har brister, men så här långt har jag inte sett henne brista i sanningspatos och ärligt uppsåt, nej.

Det har Du?

Citera och förklara. Svepande anklagelser utan ett uns av källstöd sorterar jag under "smear" och eller dåligt inflytande.

Något säger mig att du har tagit intryck av individer som A**x Jones, T*m Pool, N**K Fuentes, B*n Shapiro, eller liknande dårfinkar på den hårt komprometterade amerikanska högerkanten.

Kan det vara så illa?
Citera
2026-02-11, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Menar du att hon anklagar människor utan att ha bevis?
Nej, jag menar precis vad jag skriver:
Igen. VAD har Candace hävdat att hon har bevis (proof) för och som hon [därpå] inte har levererat?
VAD av den här frågan är det som du tycks ha svårt att förstå?
Senast redigerad av onopono 2026-02-11 kl. 18:07.
Citera
2026-02-11, 17:51
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Nej, jag menar precis vad jag skriver:
Igen. VAD har Candace hävdat att hon har bevis (proof) för och som hon [därpå] inte har levererat?
VAD av den här frågan är det som du tycks ha svårt att först?
Det var en enkel fråga jag ställde.

Anklagar hon människor utan att ha bevis?
Citera
2026-02-11, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Candace kan vara demonetariserad, men, du har väl sett reklamen Candace själv gör i sina videon på youtube? Snackar ett tag om Charlie Kirk/Macron/annat, sedan reklam för varor/tjänster, sedan fortsättning. Och senare reklam igen.
CO's hemsida har donationsalternativ + webshop, etc.
Det är inte fel att känna pengar. Det är HUR man tjänar pengar som är intressant.

Citat:
Det har vi gått igenom i Brigitte tråden, flera gånger. Det vet du.
Nej, det vet jag inte. Igen. Vilka då?

Citat:
Tack.Donationerna kanske inte har räknats in? Charlie Kirks mord, gagnar Candace Owens ganska bra ekonomist.
Hon var redan en av världens ledande podcaster när hennes vän Charlie Kirk mördades. Hon använder sin (kommersiella) plattform till att med sina tittares hjälp försöka ta reda på vem som mördade honom och varför.

Är det fel, menar Du?
Senast redigerad av onopono 2026-02-11 kl. 17:59.
Citera
2026-02-11, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det var en enkel fråga jag ställde.
Helt utan koppling till den text av mig du citerade? Varför då?

Citat:
Anklagar hon människor utan att ha bevis?
Inte vad jag vet, nej.
Citera
2026-02-11, 18:10
Medlem
Citat:
Nej, det vet jag inte. Igen. Vilka då?
Bland annat Martin Lichtmesz https://lichtmesz.substack.com/p/is-brigitte-macron-a-man
Genomgång av flashback meddelanden där han nämns. https://www.flashback.org/sok/?so=pd&query=Martin+Lichtmesz&t=3594222&sp=1
Det kanske får dig att minnas?

Men allt som Candace Owens säger och skriver om Charlie Kirk och Macrons, det måste vara sant enligt dig? Och att denne aldrig har fel?
Citera
2026-02-11, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Bland annat Martin Lichtmesz https://lichtmesz.substack.com/p/is-brigitte-macron-a-man
Citera och förklara.

Citat:
Genomgång av flashback meddelanden där han nämns. https://www.flashback.org/sok/?so=pd&query=Martin+Lichtmesz&t=3594222&sp=1
Det kanske får dig att minnas?
Nej. Citera och förklara.

Citat:
Men allt som Candace Owens säger och skriver om Charlie Kirk och Macrons, det måste vara sant enligt dig?
Nej?

Citat:
Och att denne aldrig har fel?
Nej?
Citera
2026-02-11, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Var har jag hävdat att hon påstått att hon har bevis för sina teorier? Var? VAR? Igen VAR?
Läs vad jag skriver:
Igen. VAD har Candace hävdat att hon har bevis (proof) för och som hon inte har levererat?
Citera
2026-02-11, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Varför skulle jag tro på den (mordkomplotten)? Varför?
Jag tror på Candace här, givet att jag så här långt inte lyckats beslå henne med en enda lögn.

Det har du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in