Citat:
Ursprungligen postat av
VirtuellVerklighet
En person har flyttat till annan stad och vi har bott i samma stad. Jag vill gärna åka och hälsa på. Men vet inte personens telefonnummer och har inte hittat personen på sociala medier. Så jag kommer att gå runt i området och hoppas att vi träffas. Är det okej att åka till annan stad utan att jag har stämt träff med personen. Jag har inte träffat personen på två år.
Jag har tänkt att gå till stället personen bor på och vänta tills personen lämnar området eller ringa på dörren. Eftersom jag har inte personens telefonnummer så kan vi inte bestämma vilken tid vi ska träffas. Är det lagligt att åka till stället personen bor på utan att personen har bett mig komma eller att vi har bestämt tid att träffas? Jag kommer att fråga efter personens telefonnummer.
Jag funderar att gå hem till personen och stå utanför dörren utan att gå in i trapphuset. Utan att jag kommer vara i bostadsområde och hoppas att personen dyker upp. Det kan hända att vissa dagar att person inte är i bostadsområde eller på väg hem någon stans.
Så då åker jag buss och tåg sedan promenera i området.
Din historia låter ju lite knepig, Du har ju redan blivit polisanmäld för detta enligt en tråd startad av dig tidigare. Hur gick det med den saken? Skriv ett brev annars, får du inget svar så vill inte personen ha med dig att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
MissAjDiHiDi
Vill personen i fråga veta av dig?
Detta är ju en förutsättning för att TS ska få ut något av sitt kontaktförsök, men jag har bara en känsla av svaret på denna fråga är NEJ.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stenballe
Hur gick det med detta, TS? Är det samma person du ska förfölja? Nog högst sannolikhet att det blir ytterligare ett polisärende. Bara
BEGRIP ATT HAN INTE VILL HA MED DIG ATT GÖRA!! Hur jävla svårt ska det vara?
De flesta uppfattar sånt här beteende som extremt obehagligt. Ska nog också säga att du kan skatta dig lycklig om det stannar med polisanmälan och eventuell påföljd inom lagens råmärken. Finns många som löser såna här problem på "eget sätt" och då är det inte saft och bulle det blir frågan om.