2026-02-11, 12:45
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
I Ekot nu: "Om det är en kvinna som är gärningsperson är det mycket ovanligt". Slut.
Citera
2026-02-11, 12:46
Medlem
"Was Tumbler Ridge school shooter Jesse Strang groomed by Reddit's r/MtF when asking for transitioning advice as a 15-year old?

His confirmed YouTube handle Jess347 coincides with this now-deleted Reddit user Jesseboy347. The screenshot is at least a few years old."

https://x.com/MarcScottEmery/status/2021454064400379978

"Tumbler Ridge tragic shooting appears to be a 17-year old young man who may have been transgender (dressed to kill as a female) from a large family with a sizable legal gun collection. First victims are mother and brother, then killing 7 and injuring 30+ at school."

Ovanstående är ingen officiell källa, så påståenden är icke bekräftade!
Citera
2026-02-11, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Visst, men i Thn visste man exempelvis snabbt vem som var gärningsman och ensam.
I Örebro visste man inte om han var ensam.
Men var tyngre beväpnad, även med rök.

De har helt annan inställning i Canada än här.
Citera
2026-02-11, 13:02
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
I Ekot nu: "Om det är en kvinna som är gärningsperson är det mycket ovanligt". Slut.

Det stämmer iofs.
Citera
2026-02-11, 13:03
Medlem
Room531s avatar
ännu en vidertranny som skjuter upp skolor alltså.

den sinnesrubbade wokepropagandan och de som finansierar den borde terrorklassas.

bort med den från samhället.
Citera
2026-02-11, 13:07
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Det stämmer iofs.
Ja, men något om rykterna kring eventuell trans hade man kunnat nämna.
Citera
2026-02-11, 13:09
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, men något om rykterna kring eventuell trans hade man kunnat nämna.

Gud nej.
😆
Citera
2026-02-11, 13:10
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nukewarm
Jag tror verkligen att det är en feltolkning att tro att detta har med könsbyten att göra. Jag orkar inte debattera om vänstern har pajat samhället etc. så hoppas ni kan lämna mig utaför det.

Men jag tror att det är trasiga, ostabila personer som gör sådant här, och att folk som byter kön är överrepresenterade i den kategorin. Knappast att det har någonting med acceptansen av det. Skulle dock vara intresserad om det finns studier som visar på det motsatta.

Jag fattar så klart vart folk kommer ifrån när de kallar det mentalsjukdom, det är ett ickenormativt beteende och det grundar sig i hjärnan. Men att lägga locket på skulle inte lösa något anser jag. Om det är sant att transpersoner är överrepresenterade i våldbrott så misstänker jag att de alltid varit det, bara att man inte vetat att anledningen de människorna var "speciella". Och även om det sitter i hjärnan så är det ju ändå materiellt där. En dryg procent föds intersex, dvs att det är oklart vilket kön bäbisen är och man får liksom ta ett beslut och sen operera. Och detta är inget föräldrar brukar berätta för sina barn. Chansen är stor att någon som skriver här är det utan att veta det.

Jävla idiot dock, synd att de plockar ut sig själva innan de kan ställas till rätta så ofta.
Snarare hade det bästa varit att dom plockade ut sig innan dom skadade andra.
Citera
2026-02-11, 13:12
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
"Tumbler Ridge tragic shooting appears to be a 17-year old young man who may have been transgender (dressed to kill as a female) from a large family with a sizable legal gun collection. First victims are mother and brother, then killing 7 and injuring 30+ at school."
Frågan är om den största riskfaktorn är "transgender", eller "a sizable legal gun collection"?
Citera
Medlem
dude2ks avatar
Citat:
Det stämmer iofs.

Fast gör det? Väldigt många är transor och vad de identifierar sig som kommer nog inte ut till allmänheten alla gånger? Detta är ju enligt maktelitens vänsterliberala ideologi.
Citera
Medlem
Citat:
Snarare hade det bästa varit att dom plockade ut sig innan dom skadade andra.
Håller med dig där.
Citera
2026-02-11, 13:19
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
I 90% av fallen kan man lägga till VIT man. Tydligen kan nästan bara unga vita män bli dödligt kränkta. Eller så är det bara de som har vapen.

En mer korrekt siffra är 55%, vilket fortfarande är en klar överrepresentation. Siffran för svarta är 20%, också det en överrepresentation.

Siffrorna inkluderar inte masskjutningar som är gängrelaterade. Men det hör man inget om eftersom ingen bryr sig om negrer som dödas av andra negrer. Blott en vit mördare kan ge en neger människovärde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in