2026-02-11, 11:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Har faktiskt hänt en gång att det var en ung tjej. Var nog åttiotal. Låten I dont like Mondays med Boomtown rats (stavning?) beskriver händelsen.
Sant! Så ovanligt att händelsen dög till en superhit. Extremt medialt uppmärksammat då. Förmodligen för att det var en riktig kvinna. Eller bara en annan tid.
Citera
2026-02-11, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Man HAR de senaste utbildningarna, men ibland blir det lite fel.
Den mänskliga faktorn är det enskilt största problemet.

Att man evakuerade 100 personer kan precis lika gärna vara ett felaktigt val, beroende på situationen.
Och saknar man information (det här skall gå fort) så är det omöjligt att alltid få det rätt.

I Trollhättan jobbade de snabbt. I Örebro hände inget och en man låg och dog helt i onödan.
Citera
2026-02-11, 11:57
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Det tror inte jag. Transor är psykiskt störda. Det är män födda i rätt kropp med fel hjärna.
Dessa människor har alltid funnits, men det är först på senare tid de fått "könsbekräftande vård" och blivit fullproppade med hormoner. Det är uppenbarligen livsfarligt och ett stort hot.
Men pk-feministerna verkar vara nöjda och vill så gärna dela badrum med dem.
Vem är då mest sjuk i huvudet?
Citera
2026-02-11, 11:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Dessa människor har alltid funnits, men det är först på senare tid de fått "könsbekräftande vård" och blivit fullproppade med hormoner. Det är uppenbarligen livsfarligt och ett stort hot.
Men pk-feministerna verkar vara nöjda och vill så gärna dela badrum med dem.
Vem är då mest sjuk i huvudet?
Intressant vinkling. Då faller lite av det jag skrev tidigare
Citat:
Det skulle vara intressant att titta litet på profilerna vid äldre skolskjutningar, från tiden innan pojkar fick för sig att påstå att de i själv verket är kvinnor. Alltså, finns det någon sexuell störning även i de fallen som inte öppet lät sig manifesteras i transvestitförklädnader? Var t.ex. Columbineskyttarna också frustrerade låtsaskvinnor trots att det inte syntes eller uttalades?
Citera
2026-02-11, 12:01
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Intressant vinkling. Då faller lite av det jag skrev tidigare
Jag läste just det inlägget och det fick mig att reflektera lite mer. Du kan ha en poäng där.
Citera
2026-02-11, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Varför har kvinnor blivit så våldsamma på sistone?

Aiden Hale, Vilma Andersson och nu Jesse Strang.

*Män
Citera
2026-02-11, 12:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag läste just det inlägget och det fick mig att reflektera lite mer. Du kan ha en poäng där.
Något för forskningen om någon vågar ta i det.
Citera
2026-02-11, 12:06
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Är detta gärningsmannen? Jösses Amalia.

https://x.com/PrippsBla2_0/status/2021490152267481160

Föga oväntat. Det är inte så att psykisk sjukdom uppstår ur tomma luften. Detta är Hbtqi++ med extra allt. Går samhället in och bekräftar människors rätt att vara skogstokiga istället för att behandla det går det exakt så här.
Citera
2026-02-11, 12:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Föga oväntat. Det är inte så att psykisk sjukdom uppstår ur tomma luften. Detta är Hbtqi++ med extra allt. Går samhället in och bekräftar människors rätt att vara skogstokiga istället för att behandla det går det exakt så här.
Precis. Alla dessa transmord är utökade självmord av svårt sjuka personer.
Citera
2026-02-11, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är inte väldigt konstigt. Den var i topp tidigare idag, men folk har redan läst det. Antagligen jobbar de på ny/a artikel/artiklar, och det kommer i topp igen senare idag.

Tror inte du förstår kvällstidningarnas kommersiella modell.

Nej uppenbarligen förstår jag inte det då om det inte är konstigt att en sån nyhet helt försvann. Tänker att det ju ändå borde inneha mer allmänintresse och synas för alla som vaknar i olika tider på morgonen, det har ju mer värde än att Pernilla Wahlgren kritiserar Mette Marit liksom 🙄
Och hade det enbart sjunkit ner på sidan under tiden uppdaterade artiklar skrivits om det är så så hade jag kunnat förstå det men inte att det i princip helt försvann från både Aftonbladet och Expressen så tidigt ändå.
Citera
2026-02-11, 12:31
Medlem
Jag tror verkligen att det är en feltolkning att tro att detta har med könsbyten att göra. Jag orkar inte debattera om vänstern har pajat samhället etc. så hoppas ni kan lämna mig utaför det.

Men jag tror att det är trasiga, ostabila personer som gör sådant här, och att folk som byter kön är överrepresenterade i den kategorin. Knappast att det har någonting med acceptansen av det. Skulle dock vara intresserad om det finns studier som visar på det motsatta.

Jag fattar så klart vart folk kommer ifrån när de kallar det mentalsjukdom, det är ett ickenormativt beteende och det grundar sig i hjärnan. Men att lägga locket på skulle inte lösa något anser jag. Om det är sant att transpersoner är överrepresenterade i våldbrott så misstänker jag att de alltid varit det, bara att man inte vetat att anledningen de människorna var "speciella". Och även om det sitter i hjärnan så är det ju ändå materiellt där. En dryg procent föds intersex, dvs att det är oklart vilket kön bäbisen är och man får liksom ta ett beslut och sen operera. Och detta är inget föräldrar brukar berätta för sina barn. Chansen är stor att någon som skriver här är det utan att veta det.

Jävla idiot dock, synd att de plockar ut sig själva innan de kan ställas till rätta så ofta.
Senast redigerad av nukewarm 2026-02-11 kl. 12:48.
Citera
2026-02-11, 12:43
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
I Trollhättan jobbade de snabbt. I Örebro hände inget och en man låg och dog helt i onödan.

Visst, men i Thn visste man exempelvis snabbt vem som var gärningsman och ensam.
I Örebro visste man inte om han var ensam.
Men var tyngre beväpnad, även med rök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in