2026-02-11, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Tycker det är konstigt hur varken de stora nyhetssidorna Aftonbladet eller Expressen just nu har denna händelse kvar som "toppnyhet", det gick att hitta som ett litet klipp om men scrollade ner en bit men i övrigt står ingenting (åtminstone inte för mig när jag går in på sidorna nu). DN och SvD har fortfarande denna händelse kvar högt på sina vardera sidor.
Det känns ju som att detta är en händelse som har ett stort nyhetsvärde och bör stå kvar. Eller är de, nu när vem som antagligen är gärningsmannen kommit ut, inte är redo för den diskussionen det kan leda till?

Eller det jag som ser fel på sidorna och det fortfarande finns kvar? Som sagt det här känns väldigt konstigt.
Varför skulle det vara en toppnyhet?
Citera
2026-02-11, 09:43
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InkontinentKent
Varför skulle det vara en toppnyhet?

Skolskjutningar med 10 döda brukar vara det.
Citera
2026-02-11, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Ska tydligen vara en kvinna i klänning. Är det en ”kvinna” igen kanske?

Är väl mest män?
Eller vad antyder du.
Citera
2026-02-11, 09:47
Medlem
I sådana här lägen är det manligt våld, vi ska inte respektera transpersonens könsidentitet om sådant här sker, det är väl etablerat sedan styckmordet i Rönninge?
Citera
2026-02-11, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Skolskjutningar med 10 döda brukar vara det.
I 5 minuter.
Citera
2026-02-11, 09:48
Medlem
dude2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeclanPrimus
Är väl mest män?
Eller vad antyder du.

Väldigt många ut av dessa transor som genomfört illdåd har identifierat sig som kvinnor.
Citera
2026-02-11, 09:53
Medlem
Rorschachs avatar
Citat:
Tycker det är konstigt hur varken de stora nyhetssidorna Aftonbladet eller Expressen just nu har denna händelse kvar som "toppnyhet", det gick att hitta som ett litet klipp om men scrollade ner en bit men i övrigt står ingenting (åtminstone inte för mig när jag går in på sidorna nu). DN och SvD har fortfarande denna händelse kvar högt på sina vardera sidor....

Ja, det är faktiskt konstigt. Vanligtvis brukar man vara snabb att rapportera om skolskjutningar i USA.
Citera
2026-02-11, 10:02
Medlem
Troians avatar
Citat:
Tycker det är konstigt hur varken de stora nyhetssidorna Aftonbladet eller Expressen just nu har denna händelse kvar som "toppnyhet", det gick att hitta som ett litet klipp om men scrollade ner en bit men i övrigt står ingenting (åtminstone inte för mig när jag går in på sidorna nu). DN och SvD har fortfarande denna händelse kvar högt på sina vardera sidor.
Det känns ju som att detta är en händelse som har ett stort nyhetsvärde och bör stå kvar. Eller är de, nu när vem som antagligen är gärningsmannen kommit ut, inte är redo för den diskussionen det kan leda till?

Eller det jag som ser fel på sidorna och det fortfarande finns kvar? Som sagt det här känns väldigt konstigt.

Det är inte väldigt konstigt. Den var i topp tidigare idag, men folk har redan läst det. Antagligen jobbar de på ny/a artikel/artiklar, och det kommer i topp igen senare idag.

Tror inte du förstår kvällstidningarnas kommersiella modell.
Citera
2026-02-11, 10:08
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TronaldDump
Känns spontant som att man återigen kan sätta en slant på att det är en sån där låtsaskvinna igen som flippat. Även om det varit en riktig kvinna (en sån som är född med vagina för er som inte vet) så låter det högst osannolikt att hon skulle utfört ett sånt här dåd iförd klänning.
Gissar också på ännu en transperson.
Citera
2026-02-11, 10:10
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Gissar också på ännu en transperson.

Gå tillbaks någon sida i tråden, så ser du att det är konstaterat att det är så.
Citera
2026-02-11, 10:16
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är inte väldigt konstigt. Den var i topp tidigare idag, men folk har redan läst det. Antagligen jobbar de på ny/a artikel/artiklar, och det kommer i topp igen senare idag.

Tror inte du förstår kvällstidningarnas kommersiella modell.
"Canada" låter lite trist? Inga pågående konflikter som gett rubriker med ångest, aggressioner, skam, snygga blonda svenska skidåkare osv sådant som verkligen ger klick.

Intressantare länder finns med mycket mer klick-värde. Alla människor är totalt blase. Internet kommer att döda oss.
Citera
2026-02-11, 10:19
Medlem
Jaha, ytterligare en sjuk transa med andra ord. Väldigt många sådana på sistone. Misstänker att medias drev mot oss normala har fått dessa människor att ta till vapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in