2026-02-07, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugntsimma
Dermot, årets man 2026, riktig CIS king.
Dermot är alltså i samklang med sin kulturs könsnormer
Citera
2026-02-08, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
hahaha, jo det är precis vad jag tror, allt tydde på det, de anställda på krogen som intervjuades visste knappt vem han var eller när han vad där och inte. helt klart inte mer än en timanställd diskare.

Ja jag förstår att det svider för er incels att er "hjälte" hankar sig fram som diskare i krogsvängen.

Eller så är de tillräckligt smarta för att inte ge journalister mer bränsle under en pågående häxjakt.

Du låter mer och mer bitter över hans jobb. Det stör dig så mycket att du måste intala dig själv att han bara är timanställd. Kanske är det egentligen din egen frustration som talar – över att du står still medan han rör sig framåt och lyckas. Det är där det skaver, och det märks.
Citera
2026-02-08, 10:51
Medlem
Citat:
Stackars dig.

Ställer man frågan objektivt till AI blir svaret ett helt annat än ditt trams

Är Dermot Clemengers flykt till England och "seger" över det svenska rättsväsendet en pyrrhusseger?

Men det visste vi ju redan. Bara det faktum att du sätter AI över ditt eget förstånd säger allt om dig

Det där var inget objektivt sätt att ställa frågan på. Så återigen - ditt påstående är falskt.
Du verkar ovan vid att hantera artificiell intelligens eller någon form av intelligens överhuvudtaget.

Citat:
När man ställer frågor till ett AI är det viktigt att man ställer dem på ett objektivt sätt så att svaret inte blir biaserat. Är följande mening objektivt ställd eller riskerar den att biasera svaret: "Är Dermot Clemengers flykt till England och "seger" över det svenska rättsväsendet en pyrrhusseger?"

Citat:
Den är inte objektiv – den är tydligt värdeladdad och riskerar att styra svaret.

Bra fråga, och ja: den där meningen biaserar svaret ganska rejält. Här är varför:

• Presuppositioner: Frågan utgår från att det är en ”flykt” och att det är en ”seger” över rättsväsendet. Det är redan tolkningar, inte neutrala fakta.
• Värdeladdade ord:
o Flykt antyder skuld eller undandragande.
o ”Seger” (med citationstecken) signalerar skepsis eller ironi.
o Pyrrhusseger förutsätter dessutom att utfallet i grunden är negativt.
• Inramning (framing): AI:t pressas att resonera inom ramen ”han vann – men egentligen förlorade han”, snarare än att själv bedöma vad som faktiskt hände och hur det kan tolkas.

Allt detta gör att svaret nästan oundvikligen blir färgat i samma riktning.

Kort sagt: din ursprungliga mening är retoriskt effektiv – men inte objektiv. Perfekt om man vill provocera fram en viss typ av resonemang, mindre bra om man vill minimera bias.
Citera
2026-02-08, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmanmannen
Eller så är de tillräckligt smarta för att inte ge journalister mer bränsle under en pågående häxjakt.

Du låter mer och mer bitter över hans jobb. Det stör dig så mycket att du måste intala dig själv att han bara är timanställd. Kanske är det egentligen din egen frustration som talar – över att du står still medan han rör sig framåt och lyckas. Det är där det skaver, och det märks.

"medan han rör sig framåt och lyckas", ROTFLMAO, det är fantastiskt hur tragiskt det är att du tycker att han rör sig framåt och lyckas, när det enda han lyckats med är att gå i landsflykt för att han inte kan få sex utan att betala för det, och sedan hankar sig fram i krogbranschen. Det säger en hel del om hur misslyckad du är
Citera
2026-02-09, 00:38
Medlem
Men han är ju ren i belastningsregistret...vilket ju var huvudanledningen till att han stack.
Citera
2026-02-09, 08:40
Medlem
Citat:
"medan han rör sig framåt och lyckas", ROTFLMAO, det är fantastiskt hur tragiskt det är att du tycker att han rör sig framåt och lyckas, när det enda han lyckats med är att gå i landsflykt för att han inte kan få sex utan att betala för det, och sedan hankar sig fram i krogbranschen. Det säger en hel del om hur misslyckad du är

Då var det sakfel i dina påståenden igen.

1. Bara för att någon väljer att betala för sex betyder det inte per automatik att vederbörande inte skulle kunna få sex gratis.
Det kan t.ex. vara av smidighetsskäl, något så enkelt som att man inte har tid att skaffa sex gratisvägen helt enkelt. Dermot är kändis och kändisar lever ett hektiskt liv och har ont om tid.

2. Dermot hankade sig inte fram på restaurangerna. Han var General Manager, d.v.s. platschef, a.k.a. Den Som Bestämmer. Det är ingen dålig position.
Och vem vet, om det handlade om Thairestauranger så kanske det rentav öppnades upp möjligheter att förena nytta med nöje?

Jag förstår att du behöver ta ut din frustration nånstans men Dermot förtjänar bättre än att behöva utstå den vänsterfeministgalla du spyr ut över honom här i tråden.
Citera
2026-02-09, 12:00
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det är uppenbart att Dermot är en vinnare. Han väntade ut tiden och fram tills dess var media som iglar på fallet. Och hur är det nu? Inte en rad. Han vann. Om något är den lärdom man kan dra här; när kvällspressen drevar så håller man en låg profil, man gråter inte ut som Kungen av Kungsan. Länge leve den riktiga Kungen: Dermot Horkarl!

Paolo låg väl med en rumänska eller något tjeckiska ?(som kanske inte kan bli skickad till ett annat jobb)
Dermot låg däremot med några som kan hjälpa till vid ett grävarbete vid ett väggbygge eller bygga, hjälpa till vid kommande kärnkraftverksbyggen
Citera
2026-02-11, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseH2O2
Ja, det är en av de saker som Räven och Dermot har gemensamt. Att de rövknullat det svenska rättsväsendet för kung och fosterland.
En annan sak de har gemensamt är att de varit flitiga med Pickadollan. Men Dermots pickadolla är nog betydligt mer välputsad än Rävens vid det här laget.
Sen skiljer det sig åt. Dermot är en fri man och kan resa över världen som han vill. Räven får hålla sig i Iran och andra bananrepubliker och fylla dagarna med att spela Backgammon eller kanske Svälta Räv.
Dermott behöver dock knega på sunkiga turistpubar för att betala hyran. Jag är inte avundsjuk på någon av dem. Två förlorartyper som enbart idoliseras av andra män.
Citera
2026-02-11, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillaratttrolla
Jösses. Du låter som en alkis. Vem fan sitter på Flashback när man är full?
Vem sitter här nykter?
Citera
2026-02-11, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Jo det gör du. Annars så skulle du inte reta upp dig på att Dermot lyckats pissa på det löjliga svenska rättsväsendet.
Det är ju hur tydligt som helst.
Du är verkligen inte läskunnig. Jag retar mig på de som likt dig vill runka Dermots kuk i något slags sjuk tacksamhet. Dermot har jag ingenting emot för fem öre.
Citera
2026-02-11, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Dermott behöver dock knega på sunkiga turistpubar för att betala hyran. Jag är inte avundsjuk på någon av dem. Två förlorartyper som enbart idoliseras av andra män.

Det finns väl inget som indikerat att det skulle vara sunkiga turistpubar?
Det kanske rentav är Thairestauranger. Öppnar isåfall upp för både business and pleasure.
Citera
2026-02-11, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseH2O2
Det finns väl inget som indikerat att det skulle vara sunkiga turistpubar?
Det kanske rentav är Thairestauranger. Öppnar isåfall upp för både business and pleasure.
Inget?

"I Wales jobbar Dermot Clemenger på ett steakhouse på en bargata. I en video som restaurangen publicerat på sin Instagram ses han välkomna gäster i folkvimlet. I en annan video från sociala medier syns han i entrén till restaurangen."

https://www.expressen.se/noje/dermot-clemenger-hittad--i-wales-springer-igen/

Om inte ett steakhouse på en bargata i WALES signalerar låg kvalitet så vet jag inte vad som gör det. Bilderna är ju sedan det ultimata beviset.

Men men, alla som numera ingår i gruppen "jag vill bli som Dermot" när jag blir stor är ju övertygade om att en Manager på ett sådant ställe är lite som att vara CEO på IBM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in