2026-02-05, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Skrev jag att jag gillade honom? Jag skrev att han rövknullat rättsväsendet so far.

Du får fortsätta att tycka att Dermot var smart. Du får det att låta som att hans köp av flygbiljett var något av det finurligaste som har gjorts. Själv behåller jag min åsikt om det. Liksom att hans fläckfria brottsregister är noll värt för en man i hans sits.

Ja, det är en av de saker som Räven och Dermot har gemensamt. Att de rövknullat det svenska rättsväsendet för kung och fosterland.
En annan sak de har gemensamt är att de varit flitiga med Pickadollan. Men Dermots pickadolla är nog betydligt mer välputsad än Rävens vid det här laget.
Sen skiljer det sig åt. Dermot är en fri man och kan resa över världen som han vill. Räven får hålla sig i Iran och andra bananrepubliker och fylla dagarna med att spela Backgammon eller kanske Svälta Räv.
Senast redigerad av NisseH2O2 2026-02-05 kl. 16:05.
Citera
2026-02-05, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Om han hade tagit böterna hade det ju inneburit att han blivit besegrad av de moraliska feministfittorna. Nu är han en hjälte som visade fingret och pissade på det löjliga svenska rättsväsendet och idiotiska sexköpslagen.

ja, i dina incel-ögon

För honom en extremt dyrköpt "seger". En pyrrhusseger.

I verkligheten hankar han sig numera fram som en timanställd diskare på diverse krogar där de anställda inte ens vet vem han är.
Citera
2026-02-06, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
ja, i dina incel-ögon

I verkligheten hankar han sig numera fram som en timanställd diskare på diverse krogar där de anställda inte ens vet vem han är.

Inte ens du tror på vad du säger nu. Hans General Manager-titel svider hos dig. Haha, underbart ju!
Citera
2026-02-06, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmanmannen
Jo, avundsjuk är du. Det lyser igenom hela dig. Du lever förmodligen ett patetiskt, tråkigt liv och tyckte för en stund att du var bättre än honom. Sen kom verkligheten ikapp dig, och nu är du tvungen att spy ur dig din skit för att ens för en stund må bättre över dig själv och det tråkiga liv du lever.
OK, du tänker så. Det får man såklart göra.

Så här tänker jag om mig själv.

Jag har barn och barnbarn. Det gillar jag.

Jag har idag en månadslön på ca 70 ooo:-

Jag har diverse krämpor men inget livshotande.

Just nu är jag full som en alkia utan ha spenderat en spänn.

Vad är det som är tråkigt?
Citera
2026-02-06, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
ja, i dina incel-ögon

Kollade med AI om det stämmer att detta verkligen räknas som en pyrrhusseger.
Men det gjorde det inte. Så ditt påstående är därmed falskt.

En fiktiv person (vi kan kalla honom Dörrmått Cummängder) behöver av politiska skäl ta timeout från Sverige under ett år och tar därför anställning som General Manager på en restaurang i England. Genom sitt klipska tilltag rider han ut den politiska stormen och efter ett år är han återigen välkommen i Sverige som om ingenting hade hänt.
Men frågan är då, är att arbeta som General Manager på restaurang i England så otroligt dåligt att man kan likställa detta med att vinna en s.k. pyrrhusseger?

Låt oss bena ut Dörrmått-fallet utan att skona någon.

En pyrrhusseger är ju när man ”vinner”, men till ett så högt pris att det i praktiken är ett nederlag. Så frågan blir egentligen:
Är ett år som General Manager på en restaurang i England ett sånt pris?

Nej – men det beror extremt mycket på sammanhanget

1. Själva jobbet: GM på restaurang i England
Det är inte per definition ett dåligt jobb, men:
• Arbetsbelastning: ofta brutal. Långa dagar, kvällar, helger. HR, ekonomi, personalbrist, leverantörer, gäster som klagar på allt från temperatur till Brexit.
• Personalomsättning: hög. Mycket unga, tillfälliga eller migrerande arbetare → ständigt nyrekrytering.
• Status: GM låter flott, men i UK hospitality kan det i praktiken betyda ”ytterst ansvarig brandsläckare”.
• Lön: okej men sällan fantastisk i förhållande till stressen – särskilt utanför fine dining / premium chains.
Så: slitigt, ja. Förnedrande? Nej. Karriärdödande? Absolut inte.

2. Den politiska kontexten (det viktiga här)
Dörrmåtts alternativ verkar vara:
• Stanna i Sverige → bli politiskt uppäten, uthängd eller blockerad
• Försvinna ett tag → återvända när minnet är kortare

Då är året i England snarare:
• Strategisk exil
• Reputationsmässig frysbänk
• ”Gör något riktigt”-alibi

Det är klassiskt, nästan romerskt: dra till provinserna tills det lugnar sig i senaten

Slutsats
Nej – det är inte per automatik en pyrrhusseger.
Snarare en kontrollerad reträtt.
Citera
2026-02-06, 14:36
Medlem
Jösses. Du låter som en alkis. Vem fan sitter på Flashback när man är full?
Citat:
OK, du tänker så. Det får man såklart göra.

Så här tänker jag om mig själv.

Jag har barn och barnbarn. Det gillar jag.

Jag har idag en månadslön på ca 70 ooo:-

Jag har diverse krämpor men inget livshotande.

Just nu är jag full som en alkia utan ha spenderat en spänn.

Vad är det som är tråkigt?
Citera
2026-02-07, 03:23
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Stämmer. Lika lite som du kan göra något åt att fler personer varje år döms för detta ickebrott. Och Dermots hjältedåd kommer inte hjälpa dig ett skvatt ifall du skulle bli tagen av Simon.
Ha ha. Jag kommer aldrig att bli tagen av någon som heter Simon, jag bor nämligen i ett vettigt land med vettiga lagar och jag kommer alltid att stödja Dermot och prostitution.
Och du kan inte göra ett dugg åt det. Du kan äta min skit.
Citera
2026-02-07, 03:26
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Och jag vill inte göra ett skit åt det. Kan inte bry mig mindre om att han gick fri.
Jo det gör du. Annars så skulle du inte reta upp dig på att Dermot lyckats pissa på det löjliga svenska rättsväsendet.
Det är ju hur tydligt som helst.
Citera
2026-02-07, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmanmannen
Inte ens du tror på vad du säger nu. Hans General Manager-titel svider hos dig. Haha, underbart ju!

hahaha, jo det är precis vad jag tror, allt tydde på det, de anställda på krogen som intervjuades visste knappt vem han var eller när han vad där och inte. helt klart inte mer än en timanställd diskare.

Ja jag förstår att det svider för er incels att er "hjälte" hankar sig fram som diskare i krogsvängen.
Citera
2026-02-07, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseH2O2
Kollade med AI om det stämmer att detta verkligen räknas som en pyrrhusseger.
Men det gjorde det inte. Så ditt påstående är därmed falskt.

Stackars dig.

Ställer man frågan objektivt till AI blir svaret ett helt annat än ditt trams

Citat:
Är Dermot Clemengers flykt till England och "seger" över det svenska rättsväsendet en pyrrhusseger?

Ja — om man med ”seger över det svenska rättsväsendet” menar att Dermot Clemenger lyckats undvika rättsliga konsekvenser så kan hans flykt till England/Wales och den följande preskriptionen av brotten ses som en slags pyrrhusseger.

Men det visste vi ju redan. Bara det faktum att du sätter AI över ditt eget förstånd säger allt om dig
Citera
2026-02-07, 22:14
Medlem
Studsbolls avatar
Det är uppenbart att Dermot är en vinnare. Han väntade ut tiden och fram tills dess var media som iglar på fallet. Och hur är det nu? Inte en rad. Han vann. Om något är den lärdom man kan dra här; när kvällspressen drevar så håller man en låg profil, man gråter inte ut som Kungen av Kungsan. Länge leve den riktiga Kungen: Dermot Horkarl!
Citera
2026-02-07, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det är uppenbart att Dermot är en vinnare. Han väntade ut tiden och fram tills dess var media som iglar på fallet. Och hur är det nu? Inte en rad. Han vann. Om något är den lärdom man kan dra här; när kvällspressen drevar så håller man en låg profil, man gråter inte ut som Kungen av Kungsan. Länge leve den riktiga Kungen: Dermot Horkarl!

Dermot, årets man 2026, riktig CIS king.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in