2026-02-10, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbloriluften
Jag tycker det är väldigt konstigt att rask säger att han har gjort en NPF utredning i yngre ålder men pågrund av att han kunde ”svaren” så fick han ingen diagnos.

Jag själv har autism 2, det var för några år sedan jag fick diagnosen och det går INTE att ”svara” rätt. Att han försöker få det till att han har någon slags NPF men han ville inte vara skum så han ”låtsades” vara normal är bara respektlös mot alla som har diagnoser. Alla som har en diagnos och gjort en utredning vet om att man inte kan ”maska” eller ”svara rätt”. Varför försätter han påstå detta?

Jag fattar inte heller varför han så gärna vill ha en diagnos, en diagnos är inget man skryter om eller skyller på. Att veta om en diagnos är ju för att kunna förstå varför man kanske ser världen annorlunda, har svårare/lättare med vissa saker, svårt med känsel osv osv. Allt handlar ju om att förstå varför man kanske inte funkar likadant som gemeneman. Att ha en diagnos är ju inte för att skylla på att ha förtalat folk i flera år.
I hans fall tror han att en eller multipla diagnoser är en säker biljett till arbetsbefrielse resten av livet. Man får inte glömma att hederligt arbete är kryptonit för Carl Lennart.
Citera
2026-02-10, 20:13
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazbol
Kan passa på att ta upp Astrids operation på sjukhuset för tre år sen

Eller så upprepar Baronen den uttjatade berättelsen om farfar Alf den Store och den där så dramatiskt överdrivna sista resan från Kroatien. Ännu en av dessa snyfthistorier som alltid råkar dyka upp när Baronen behöver lite sympati-klick.

Man kan ju bara undra vad Alf den Store hade tänkt om han sett hur hans barnbarn blev. Om gubbfan vetat att hans eftermäle skulle bli ett flintskalligt pervo som lever på att ljuga, förtala och kräva bekräftelse.
Citera
2026-02-10, 20:31
Medlem
Treschows avatar
Hur går det med Äggskallens "utbildning"? Har han hoppat av ännu? Betalade han 25.000 kr för skiten?
Citera
2026-02-10, 21:23
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonline
Godaste nyheter. Men synd om hans barn och frugan dock...
Tycker nog inte det ändå. Therese hade nog haft det mera fett hos någon annan man. Jag tror dock att Therese behåller Rask som en cuck-slav. Hon vet att han måste toffla efter henne.
Vad Rask får tillbaka är lite av hennes pengar och att han kan göra sitt snusk-content osv..

Barnen börjar bli stora nu också så de kanske ska börja ifrågasätta sin pappa om vad han håller på med? Känns lite som att barnens plattform är internet nu mer än att det ska vara Rasks hemmaplan.

Så efter mitt inlägg här så kommer det en 30 mins bölvideo där Rask säger "Ni har ingenting med min familj att göra, Ni vet inte vad som händer här hemma när kameran stängs av" osv haha! So classic!
Citera
2026-02-10, 21:57
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Jag tycker det är väldigt konstigt att rask säger att han har gjort en NPF utredning i yngre ålder men pågrund av att han kunde ”svaren” så fick han ingen diagnos.

Jag själv har autism 2, det var för några år sedan jag fick diagnosen och det går INTE att ”svara” rätt. Att han försöker få det till att han har någon slags NPF men han ville inte vara skum så han ”låtsades” vara normal är bara respektlös mot alla som har diagnoser. Alla som har en diagnos och gjort en utredning vet om att man inte kan ”maska” eller ”svara rätt”. Varför försätter han påstå detta?

Jag fattar inte heller varför han så gärna vill ha en diagnos, en diagnos är inget man skryter om eller skyller på. Att veta om en diagnos är ju för att kunna förstå varför man kanske ser världen annorlunda, har svårare/lättare med vissa saker, svårt med känsel osv osv. Allt handlar ju om att förstå varför man kanske inte funkar likadant som gemeneman. Att ha en diagnos är ju inte för att skylla på att ha förtalat folk i flera år.
Fast det var väl ADHD som han var på utredning för tror jag, och jag tror att det är mycket svårare för en autistisk person att låtsas/komma undan. Men jag håller med dig om resten du skrev. För ADHD kan man ju få medicin dock vilket tyvärr personer med autism inte kan få (bortsett från för att lindra symptom såsom ångest).

Jag tror inte att han har autism eller ADHD, snarare att han har en grav narcissistisk personlighetsstörning
Citera
2026-02-10, 21:58
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
I hans fall tror han att en eller multipla diagnoser är en säker biljett till arbetsbefrielse resten av livet. Man får inte glömma att hederligt arbete är kryptonit för Carl Lennart.
Haha bra poäng!
Citera
2026-02-10, 22:08
Medlem
bubbloriluftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Fast det var väl ADHD som han var på utredning för tror jag, och jag tror att det är mycket svårare för en autistisk person att låtsas/komma undan. Men jag håller med dig om resten du skrev. För ADHD kan man ju få medicin dock vilket tyvärr personer med autism inte kan få (bortsett från för att lindra symptom såsom ångest).

Jag tror inte att han har autism eller ADHD, snarare att han har en grav narcissistisk personlighetsstörning
Absolut helt klart, jag känner bara att det bara inte kan vara sant. Hur "tränar" man inför en diagnos utredning. Låter komiskt bara hahaha
Citera
2026-02-11, 06:10
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Hur går det med Äggskallens "utbildning"? Har han hoppat av ännu? Betalade han 25.000 kr för skiten?

Han försöker överbevisa alla som förstår att han tröttnat. Sa i senaste videon att han är ”typ halvvägs” och att han sitter uppe hela nätterna och pluggar.

Var tydligt att han ljög. Snälla någon, du har inget jobb. Varför skulle du behöva sitta nattetid och plugga din hittepåutbildning?

Men han känner nog pressen att göra klart sedan mejlet läckte.
Citera
2026-02-11, 07:37
Medlem
trasig-axels avatar
https://youtu.be/QcegIiS4-po?si=fvhhI-LKaswan-jC

1:26:30

Älskar denna del! Det är Rask som pratar med Åsa angående nakenbilderna, live med Anjo inför 300 pers. Rask ställer hjärndöda frågor angående hans otrohet med Åsa. Åsa börjar besvara en fråga som Rask ställt och Rask får panik omedelbart och avbryter Åsa, han fejkskrattar högt och kastar sig bak i sin soffa. Jag ville så gärna höra Åsa slutföra meningen och höra vad det är som var så pass hemskt att inte ens Rask verkar våga stå för det.

Anjo la också märke till detta och insåg hur viktigt det var att få veta vad det är som Rask tycker var på pinsamt. Han frågar henne vad hon var på väg att säga, och hon upprepar då vad hon skulle säga, tack och lov! Och hon berättar att Rask har försökt övertala henne att "tantrasex" är det bästa som finns i hela världen, och han verkar desperat att få visa henne hans sexuella färdigheter. Carl Fredrik Lennart Alexander Bladh Rask.
Citera
2026-02-11, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trasig-axel
https://youtu.be/QcegIiS4-po?si=fvhhI-LKaswan-jC

1:26:30

Älskar denna del! Det är Rask som pratar med Åsa angående nakenbilderna, live med Anjo inför 300 pers. Rask ställer hjärndöda frågor angående hans otrohet med Åsa. Åsa börjar besvara en fråga som Rask ställt och Rask får panik omedelbart och avbryter Åsa, han fejkskrattar högt och kastar sig bak i sin soffa. Jag ville så gärna höra Åsa slutföra meningen och höra vad det är som var så pass hemskt att inte ens Rask verkar våga stå för det.

Anjo la också märke till detta och insåg hur viktigt det var att få veta vad det är som Rask tycker var på pinsamt. Han frågar henne vad hon var på väg att säga, och hon upprepar då vad hon skulle säga, tack och lov! Och hon berättar att Rask har försökt övertala henne att "tantrasex" är det bästa som finns i hela världen, och han verkar desperat att få visa henne hans sexuella färdigheter. Carl Fredrik Lennart Alexander Bladh Rask.
Haha, det har vartit uppenbart sedan sedan länge tillbaka för oss OGs som följde Lennarts öden och äventyr när det begav sig... Slutstationen är den sammma ¨för bägge herrarna...Parallellerna är så oundvikliga att dom lyser som trafikljus i ansiktet. Den stora skillnaden är att Lennart var sjuk på riktigt, medan baronen endast är dum i huvudet.
Citera
2026-02-11, 07:46
Medlem
trasig-axels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Han försöker överbevisa alla som förstår att han tröttnat. Sa i senaste videon att han är ”typ halvvägs” och att han sitter uppe hela nätterna och pluggar.

Var tydligt att han ljög. Snälla någon, du har inget jobb. Varför skulle du behöva sitta nattetid och plugga din hittepåutbildning?

Men han känner nog pressen att göra klart sedan mejlet läckte.
Han kanske har insett nu att allt han kommer få i slutet av denna kurs, är en PDF-fil där det står att Alexander Rask är ett certifierat snusko, och han kan få den PDF-filen redan nu via Google och så kan han be ChatGPT att skriva dit hans namn, sedan kan han utge sig för att vara färdigexaminerad. Bedrägeribaronen.
Citera
2026-02-11, 08:06
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:

Det är väldigt vanligt bland människor som Rask. Behovet av att vara “speciell” och samtidigt kunna lägga över ansvaret på en diagnos.

Den som verkligen har en diagnos vill inget hellre än att slippa den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in