Citat:
Ursprungligen postat av
mearshimer
Ja verkligen. Att ringa polisen för att gratulera dem efter utredningen är färdig och sen säga att han vetat om epsteins brott hela tiden, är jäkligt märkligt. Hade han däremot agerat hemlig informatör hade han framställts mycket bättre idag
Men att ringa efteråt och säga grattis?
Det gör man bara när man vill lyfta fokus bort från sin egen pedofili
La ihop några uppgifter.
Raskin beskrev igår att DOJ, till synes helt irrationellt maskat partier om hur Epstein fick sitt medlemskap på Mar-a-Lago avslutat.
Epstein kastades ut från Mar-a- lago enligt Trump.
2007 har varit officiellt årtal.
Å ena sidan stal Epstein personal. Han stal Virginia.
Å andra sidan kastade han ut honom för att ha tafsat på en annans medlems dotter. Den versionen har pågått sen 2007.
I juli sa Cheung i Vita huset att Trump kastade ut Epstein pga "being a creep."
I juli sa Trump att han stal personal och därför kastade han ut honom:
"Han snodde folk som arbetade för mig. Jag sa: 'Gör aldrig om det där.' Han gjorde det igen, och jag kastade ut honom därifrån, persona non grata."
Dagen efter påstod han att det var Giuffre som arbetade på SPA: "He stole her."
Nu tillfrågas Cheung om sitt uttalande och justerar till:
"Taking employees is most definitely creepy."
Vita huset kom med en tredje version i november:
”Faktum kvarstår att president Trump sparkade ut Jeffrey Epstein från sin klubb för årtionden sedan för att han var en obehaglig person för sina kvinnliga anställda.”
◾️30 december 2025 framkom följande via tidigare anställda på Mar-a-Lago:
Mar-a-lago SPA erbjöd hembesök för medlemmar.
Klubben skickade spaanställda – oftast unga kvinnor – till Epsteins närliggande herrgård för massage, manikyr och andra spatjänster, enligt tidigare anställda på Mar-a-Lago och Epstein.
Epstein var inte en medlem i klubben som betalade medlemsavgifter, men Trump uppmanade personalen att behandla honom som en, sa de anställda.
Hembesöken pågick i åratal, även fast spaanställda varnade varandra för Epstein, som var känd bland personalen för att vara sexuellt antydande och blotta sig under besöken.
2003 anmälde en 18-åring (som återvände till klubben från ett hembesök hos Epstein) att han hade pressat henne till sex.
Det rapporterade till cheferna.
Cheferna skrev brev till Trump och detta ska vara orsak till att han portades.
Det polisanmäldes aldrig.
https://www.wsj.com/us-news/trump-epstein-mar-a-lago-ban-2011dc53?gaa_at=eafs&gaa_n=AWEtsqcocuxkFdvHrV2NuuU DN96heEjK5jFrEeTr2QhBZ6Eqi75odgepZju4td1-ji0%3D&gaa_ts=69555482&gaa_sig=4T7_3h2g26VPDgBtxdf XRv44WWJJ1z1KdjhfApLfhvf3WpJRTo3ze23LQPnTaLdZasj2k ASrbASmdc1whV38zQ%3D%3D
▪️2000 groomades Virginia på Mar-a-Lago av Ghislaine. Epstein "stal personal"...
▪️2002 beskrev Trump att Jeff var en fantastisk kille som gillade tjejer i yngre åldersspannet.
▪️2003 grattar han sin bästis, skriver om hemlisar och ritar nakenbild.
▪️2003. Anställd tvingas till sex. Ingen polisanmälan.
▪️2005 började polis utreda Epstein om 14-åringen.
▪️2006 ringde Trump till polischefen i Palm Beach
"to tell him 'thank goodness you' [are] stopping him,
everyone has known he's been doing this"....
2 april 2011 mailade Epstein till Ghislaine:
"I want you to realize that that dog that hasn’t barked is trump..
Virginia spent hours at my house with him ... he has never once been mentioned.
Police chief. etc. im 75 % there".
Ghislaine: “I have been thinking about that…”
I juli 2019 frågade reportar Trump om han hade några misstankar om att Epstein "förgrep sig på ... minderåriga kvinnor", svarade han:
"Nej, jag hade ingen aning. Jag hade ingen aning. Jag har inte pratat med honom på många, många år."
Epstein "stal personal", Virginia enligt Trump.
Det var Ghislaine. Hon groomade på Mar-a-Lago 2000.
2003 - en tjej utsatts för sexuella övergrepp när Mar-a-Lago servade honom med home delivery.
Trump måste ta tag i detta. Det har nått SPA-cheferna.
Epstein mail 2019:
Viriginia worked at maralago. . she was the one that accused prince andrew. trump said he asked me to resign, never a member ever..
of course he knew about the girls as he asked ghislaine to stop."
Trump nekar att han aldrig varit hem till Epstein.
Han kände dem bara likt alla andra i Palm Beach:
Trump när Ghislaine häktas:
"Jag önskar henne bara lycka till, ärligt talat. Jag har träffat henne många gånger under åren – särskilt eftersom jag bodde i Palm Beach.
Jag antar att de bodde i Palm Beach.
Men jag önskar henne lycka till. Vad det än är."
Blanche, Trumps tidigare advokat, gjorde en mkt ovanlig manöver och intervjuade Ghislaine i egen regi.
...och hon ljög om att Trump bara var ytlig bekant och inte besökt Epsteins bostäder.
Sen flyttades hon och fick VIP-privilegier.
Fängelse med lägre säkerhet, friare miljö, som annars inte härbärgerar sexualbrottslingar.
Upprepade ggr har Trump fått frågan om han tänkt benåda henne. I oktober 2025 sa han att "han måste titta på det" istället för att helt dementera.
Nu vägrade hon öppna käften inför kommittén.
Men hälsade att hon skulle berätta så sanningsenligt om hon bara benådades.
Hon hälsade i förväg att Trump var så oskyldig....
Ren utpressning imo.
Han är livrädd för de uppgifter som Ghislaine sitter på.
Hon är den direkta länken mellan Mar-a-Lago och Epsteins bostad i Palm Beach.