2026-02-11, 01:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Världen kommer aldrig att bli den samma. Vi lever i en post-Epstein värld. Finanseliten kommer värderas annorlunda. Tec- företagen kommer granskas. Judarna kommer ses i ett annat ljus.

Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Tror verkligen GOP att de kan släcka denna superskandal genom psykotisk whataboutism och anklaga invandrare för att vara pedofiler och lortiga sexförbrytare (som Trump)? Borde inte det rikta ett mycket starkare strålkastarljus på det som sker i Epstein-skandalen?

Det är desperation. De vet inte hur de skall hantera detta. Just nu utreder många polismyndigheter och säkerhetstjänster detta. De förhör folk, de gör egna efterforskningar "trådarna" från Epstein-akterna knyts.
Citera
2026-02-11, 02:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer
Ja verkligen. Att ringa polisen för att gratulera dem efter utredningen är färdig och sen säga att han vetat om epsteins brott hela tiden, är jäkligt märkligt. Hade han däremot agerat hemlig informatör hade han framställts mycket bättre idag
Men att ringa efteråt och säga grattis?
Det gör man bara när man vill lyfta fokus bort från sin egen pedofili
La ihop några uppgifter.

Raskin beskrev igår att DOJ, till synes helt irrationellt maskat partier om hur Epstein fick sitt medlemskap på Mar-a-Lago avslutat.

Epstein kastades ut från Mar-a- lago enligt Trump.
2007 har varit officiellt årtal.

Å ena sidan stal Epstein personal. Han stal Virginia.
Å andra sidan kastade han ut honom för att ha tafsat på en annans medlems dotter. Den versionen har pågått sen 2007.

I juli sa Cheung i Vita huset att Trump kastade ut Epstein pga "being a creep."

I juli sa Trump att han stal personal och därför kastade han ut honom:
"Han snodde folk som arbetade för mig. Jag sa: 'Gör aldrig om det där.' Han gjorde det igen, och jag kastade ut honom därifrån, persona non grata."

Dagen efter påstod han att det var Giuffre som arbetade på SPA: "He stole her."

Nu tillfrågas Cheung om sitt uttalande och justerar till:
"Taking employees is most definitely creepy."

Vita huset kom med en tredje version i november:
”Faktum kvarstår att president Trump sparkade ut Jeffrey Epstein från sin klubb för årtionden sedan för att han var en obehaglig person för sina kvinnliga anställda.”

◾️30 december 2025 framkom följande via tidigare anställda på Mar-a-Lago:

Mar-a-lago SPA erbjöd hembesök för medlemmar.
Klubben skickade spaanställda – oftast unga kvinnor – till Epsteins närliggande herrgård för massage, manikyr och andra spatjänster, enligt tidigare anställda på Mar-a-Lago och Epstein.

Epstein var inte en medlem i klubben som betalade medlemsavgifter, men Trump uppmanade personalen att behandla honom som en, sa de anställda.

Hembesöken pågick i åratal, även fast spaanställda varnade varandra för Epstein, som var känd bland personalen för att vara sexuellt antydande och blotta sig under besöken.

2003 anmälde en 18-åring (som återvände till klubben från ett hembesök hos Epstein) att han hade pressat henne till sex.
Det rapporterade till cheferna.
Cheferna skrev brev till Trump och detta ska vara orsak till att han portades.

Det polisanmäldes aldrig.
https://www.wsj.com/us-news/trump-epstein-mar-a-lago-ban-2011dc53?gaa_at=eafs&gaa_n=AWEtsqcocuxkFdvHrV2NuuU DN96heEjK5jFrEeTr2QhBZ6Eqi75odgepZju4td1-ji0%3D&gaa_ts=69555482&gaa_sig=4T7_3h2g26VPDgBtxdf XRv44WWJJ1z1KdjhfApLfhvf3WpJRTo3ze23LQPnTaLdZasj2k ASrbASmdc1whV38zQ%3D%3D

▪️2000 groomades Virginia på Mar-a-Lago av Ghislaine. Epstein "stal personal"...
▪️2002 beskrev Trump att Jeff var en fantastisk kille som gillade tjejer i yngre åldersspannet.
▪️2003 grattar han sin bästis, skriver om hemlisar och ritar nakenbild.
▪️2003. Anställd tvingas till sex. Ingen polisanmälan.
▪️2005 började polis utreda Epstein om 14-åringen.
▪️2006 ringde Trump till polischefen i Palm Beach
"to tell him 'thank goodness you' [are] stopping him, everyone has known he's been doing this"....

2 april 2011 mailade Epstein till Ghislaine:
"I want you to realize that that dog that hasn’t barked is trump..
Virginia spent hours at my house with him ... he has never once been mentioned. Police chief. etc. im 75 % there".

Ghislaine: “I have been thinking about that…”

I juli 2019 frågade reportar Trump om han hade några misstankar om att Epstein "förgrep sig på ... minderåriga kvinnor", svarade han:
"Nej, jag hade ingen aning. Jag hade ingen aning. Jag har inte pratat med honom på många, många år."

Epstein "stal personal", Virginia enligt Trump.
Det var Ghislaine. Hon groomade på Mar-a-Lago 2000.

2003 - en tjej utsatts för sexuella övergrepp när Mar-a-Lago servade honom med home delivery.

Trump måste ta tag i detta. Det har nått SPA-cheferna.

Epstein mail 2019:
Viriginia worked at maralago. . she was the one that accused prince andrew. trump said he asked me to resign, never a member ever..
of course he knew about the girls as he asked ghislaine to stop."

Trump nekar att han aldrig varit hem till Epstein.
Han kände dem bara likt alla andra i Palm Beach:

Trump när Ghislaine häktas:
"Jag önskar henne bara lycka till, ärligt talat. Jag har träffat henne många gånger under åren – särskilt eftersom jag bodde i Palm Beach.
Jag antar att de bodde i Palm Beach.
Men jag önskar henne lycka till. Vad det än är."

Blanche, Trumps tidigare advokat, gjorde en mkt ovanlig manöver och intervjuade Ghislaine i egen regi.
...och hon ljög om att Trump bara var ytlig bekant och inte besökt Epsteins bostäder.

Sen flyttades hon och fick VIP-privilegier.
Fängelse med lägre säkerhet, friare miljö, som annars inte härbärgerar sexualbrottslingar.

Upprepade ggr har Trump fått frågan om han tänkt benåda henne. I oktober 2025 sa han att "han måste titta på det" istället för att helt dementera.

Nu vägrade hon öppna käften inför kommittén.
Men hälsade att hon skulle berätta så sanningsenligt om hon bara benådades.
Hon hälsade i förväg att Trump var så oskyldig....
Ren utpressning imo.

Han är livrädd för de uppgifter som Ghislaine sitter på.
Hon är den direkta länken mellan Mar-a-Lago och Epsteins bostad i Palm Beach.
Senast redigerad av develi 2026-02-11 kl. 02:52.
Citera
2026-02-11, 03:31
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ja han jobbade för sig själv. Och han jobbade med alla andra. Det finns ingenting som tyder på att Israel tjänade specifikt på att Epstein fanns, tvärtom så verkar han läckt ut israeliska hemligheter.

Detta står i viss logisk motsats. Jobbar du nära med alla så kan oxå alla kalla in tjänster OCH även rekrytera (även köpas upp) till större uppdrag vid behov. Det är min bedömning/gissning utifrån tex Eric Weinsteins vittnesmål att själva upplägget ang hela personen J Epstein med tillhörande märkligt kapital som inte speglar hans påstådda yrke/syssla och som det dessutom inte finns mycket spår utav, egen ö (som Weinstein beskriver som "fejkad" alt "låg kvalitet" btw), mark, sätt att bemöta gäster/besökare osv... knappast var ett verk av EN mans hjärna.

Citat:
Det finns ingenting som tyder på att Israel tjänade specifikt på att Epstein fanns

Det kan spekuleras i evigheter (och ibland tom bekräftas) vilka/vem/vad han jobbade åt under olika perioder utav hans liv men sannolikt var han "dubbelagent+" (det är dock för mig SVÅRT att se vem/vilka som egentligen tjänade på hans existens och hittills finner även jag att Israel samt även USA sannolikt inte gjorde det). Flera personer och organisationer i dessa länder drog dock säkerligen viss nytta utav honom och hans något unika förmåga att skapa kontakter världen över. Min egen personliga teori är att han jobbade åt en okänd underrättelsetjänst (en privatägd sådan - dvs utan en direkt anknytning till ett land eller liknande - möjligen med specifika mål och ambitioner som endast dessa känner till).
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-02-11 kl. 03:46.
Citera
2026-02-11, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
La ihop några uppgifter.

Raskin beskrev igår att DOJ, till synes helt irrationellt maskat partier om hur Epstein fick sitt medlemskap på Mar-a-Lago avslutat.

Epstein kastades ut från Mar-a- lago enligt Trump.
2007 har varit officiellt årtal.

Å ena sidan stal Epstein personal. Han stal Virginia.
Å andra sidan kastade han ut honom för att ha tafsat på en annans medlems dotter. Den versionen har pågått sen 2007.

I juli sa Cheung i Vita huset att Trump kastade ut Epstein pga "being a creep."

I juli sa Trump att han stal personal och därför kastade han ut honom:
"Han snodde folk som arbetade för mig. Jag sa: 'Gör aldrig om det där.' Han gjorde det igen, och jag kastade ut honom därifrån, persona non grata."

Dagen efter påstod han att det var Giuffre som arbetade på SPA: "He stole her."

Nu tillfrågas Cheung om sitt uttalande och justerar till:
"Taking employees is most definitely creepy."

Vita huset kom med en tredje version i november:
”Faktum kvarstår att president Trump sparkade ut Jeffrey Epstein från sin klubb för årtionden sedan för att han var en obehaglig person för sina kvinnliga anställda.”

◾️30 december 2025 framkom följande via tidigare anställda på Mar-a-Lago:

Mar-a-lago SPA erbjöd hembesök för medlemmar.
Klubben skickade spaanställda – oftast unga kvinnor – till Epsteins närliggande herrgård för massage, manikyr och andra spatjänster, enligt tidigare anställda på Mar-a-Lago och Epstein.

Epstein var inte en medlem i klubben som betalade medlemsavgifter, men Trump uppmanade personalen att behandla honom som en, sa de anställda.

Hembesöken pågick i åratal, även fast spaanställda varnade varandra för Epstein, som var känd bland personalen för att vara sexuellt antydande och blotta sig under besöken.

2003 anmälde en 18-åring (som återvände till klubben från ett hembesök hos Epstein) att han hade pressat henne till sex.
Det rapporterade till cheferna.
Cheferna skrev brev till Trump och detta ska vara orsak till att han portades.

Det polisanmäldes aldrig.
https://www.wsj.com/us-news/trump-epstein-mar-a-lago-ban-2011dc53?gaa_at=eafs&gaa_n=AWEtsqcocuxkFdvHrV2NuuU DN96heEjK5jFrEeTr2QhBZ6Eqi75odgepZju4td1-ji0%3D&gaa_ts=69555482&gaa_sig=4T7_3h2g26VPDgBtxdf XRv44WWJJ1z1KdjhfApLfhvf3WpJRTo3ze23LQPnTaLdZasj2k ASrbASmdc1whV38zQ%3D%3D

▪️2000 groomades Virginia på Mar-a-Lago av Ghislaine. Epstein "stal personal"...
▪️2002 beskrev Trump att Jeff var en fantastisk kille som gillade tjejer i yngre åldersspannet.
▪️2003 grattar han sin bästis, skriver om hemlisar och ritar nakenbild.
▪️2003. Anställd tvingas till sex. Ingen polisanmälan.
▪️2005 började polis utreda Epstein om 14-åringen.
▪️2006 ringde Trump till polischefen i Palm Beach
"to tell him 'thank goodness you' [are] stopping him, everyone has known he's been doing this"....

2 april 2011 mailade Epstein till Ghislaine:
"I want you to realize that that dog that hasn’t barked is trump..
Virginia spent hours at my house with him ... he has never once been mentioned. Police chief. etc. im 75 % there".

Ghislaine: “I have been thinking about that…”

I juli 2019 frågade reportar Trump om han hade några misstankar om att Epstein "förgrep sig på ... minderåriga kvinnor", svarade han:
"Nej, jag hade ingen aning. Jag hade ingen aning. Jag har inte pratat med honom på många, många år."

Epstein "stal personal", Virginia enligt Trump.
Det var Ghislaine. Hon groomade på Mar-a-Lago 2000.

2003 - en tjej utsatts för sexuella övergrepp när Mar-a-Lago servade honom med home delivery.

Trump måste ta tag i detta. Det har nått SPA-cheferna.

Epstein mail 2019:
Viriginia worked at maralago. . she was the one that accused prince andrew. trump said he asked me to resign, never a member ever..
of course he knew about the girls as he asked ghislaine to stop."

Trump nekar att han aldrig varit hem till Epstein.
Han kände dem bara likt alla andra i Palm Beach:

Trump när Ghislaine häktas:
"Jag önskar henne bara lycka till, ärligt talat. Jag har träffat henne många gånger under åren – särskilt eftersom jag bodde i Palm Beach.
Jag antar att de bodde i Palm Beach.
Men jag önskar henne lycka till. Vad det än är."

Blanche, Trumps tidigare advokat, gjorde en mkt ovanlig manöver och intervjuade Ghislaine i egen regi.
...och hon ljög om att Trump bara var ytlig bekant och inte besökt Epsteins bostäder.

Sen flyttades hon och fick VIP-privilegier.
Fängelse med lägre säkerhet, friare miljö, som annars inte härbärgerar sexualbrottslingar.

Upprepade ggr har Trump fått frågan om han tänkt benåda henne. I oktober 2025 sa han att "han måste titta på det" istället för att helt dementera.

Nu vägrade hon öppna käften inför kommittén.
Men hälsade att hon skulle berätta så sanningsenligt om hon bara benådades.
Hon hälsade i förväg att Trump var så oskyldig....
Ren utpressning imo.

Han är livrädd för de uppgifter som Ghislaine sitter på.
Hon är den direkta länken mellan Mar-a-Lago och Epsteins bostad i Palm Beach.

Matnyttig sammanställning. Trump sa förresten igår tisdag att han uteslöt inte benåda Ghislaine

Idag onsdag är det Pam Bondis tur att utfrågas i Kongressen. Tror det livesänds i PBS på YouTube. Det ska bli spännande och se hur Dems och Reps slaktar hennes svammel, lögner om hanteringen, maskningen, varför inte samtliga filer släppts ännu.
Citera
2026-02-11, 03:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel
Matnyttig sammanställning. Trump sa förresten igår tisdag att han uteslöt inte benåda Ghislaine

Idag onsdag är det Pam Bondis tur att utfrågas i Kongressen. Tror det livesänds i PBS på YouTube. Det ska bli spännande och se hur Dems och Reps slaktar hennes svammel, lögner om hanteringen, maskningen, varför inte samtliga filer släppts ännu.
Ja, det ska bli mkt intressant vad hon pressas på och svarar om den här cirkusen.

Det slog mig att förutom "everyone has known he's been doing this" och att Ghislaine är evil, så kallar han henne för “Epstein’s operative" .

Det indikerar i sig om att han var medveten om vad hon gjorde.
Citera
2026-02-11, 03:58
Medlem
Viktor79xs avatar
Fler namn. Thomas Massie och Ro Khanna har gjort ett bra jobb. Bra gubbar i en korrupt kongress

https://youtu.be/mzlMXFrPL6w?si=7KReI8XsS9gRwgbn

En viss Sultan var visst avsändare av tortyrvideopn - 2.50

Tänker på den där scenen i Taken filmer när fom auktionerar ut vita kvinnor till arabländer
Senast redigerad av Viktor79x 2026-02-11 kl. 04:02.
Citera
2026-02-11, 04:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Ro Khanna Reads Out Names of Six “Powerful Men” in Epstein Files

“Salvatore Nuara, Zurab Mikeladze, Leonic Leonov, Nicola Caputo, Sultan Ahmed bin Sulayem, CEO of Dubai Ports World. And billionaire businessman Leslie Wexner, who was labeled as a ‘co-conspirator,’ by the FBI.” Khanna said. “Now my question is: Why did it take Thomas Massie and me going to the Justice Department to get these six men’s identities to become public? And if we found six men that they were hiding in two hours, imagine how many men they are covering up for in those three million files.”

Det är sinnessjukt att det inte är massvis med människor i fängelse över Epstein just nu.
Det är sinnessjukt att DOJ maskar de som inte är offer.

Vilka är dessa?
Salvatore Nuara.
Zurab Mikeladze.
Leonic Leonov.
Nicola Caputo.

Khanna är bitsk.
Väl värt att lyssna på kritiken om hur FBI maskat innan DOJ, jämför hur Europa granskar folk (nämner Norge) men Lutnick?
Investigate them!
https://www.c-span.org/clip/us-house-of-representatives/rep-ro-khanna-reads-names-from-redacted-epstein-files/5192664
Citera
2026-02-11, 06:06
Medlem
https://www.dn.se/varlden/misstankarna-vaxer-i-usa-maktiga-man-doljer-sanningen-om-epstein/

Nu tar traditionell media i Sverige för första gången upp misstankar och påståenden om att Trump godkände att Epstein mördades i sin cell, och att Trump är den stora fisken i Epstein-filerna.

Tidigare har såna påståenden endast flyktigt nämnts som konspirationsteorier.

Bevis finns ju ännu inte, men CBS nyligen släppta video som visar en person vid dörren till Epsteins cell (https://www.cbsnews.com/news/epstein-files-jail-cell-death-video-logs/) samt de maskerade filerna, här finns kanske en början till slutet för Epsteins innersta krets bland amerikanska eliten. Om man får vara lite naiv.
Citera
2026-02-11, 06:13
Avstängd
Vet inte om det har varit uppe i tråden under gårdagen, men det är nu bekräftat att Trump i juli 2006 ringde polischefen i Palm Beach (en bekant, givetvis) och sade till honom att "Everybody knoows what Epstein is doing around girls".

Samtalet fanns belagt på ett av alla de dokument som DOJ har släppt - visserligen med något av namnen (Trumps eget?) maskat - och polischefen själv har nu bekräftat att han fick samtalet:

BBC: https://www.bbc.com/news/articles/cx2407jrn83o

Video från CNN på Facebook (det ursprungliga grävet gjordes av en lokal reporter i Florida):
https://www.facebook.com/AC360/videos/investigative-miami-herald-reporter-julie-k-brown-reports-on-what-then-citizen-t/1302269778404295/

Tidpunkten är rätt avslöjande. Trump kontaktar polischefen i juli 2006, och framställer sig som "den oskyldige medlemmen av allmänheten". Det är några veckor efter att Epstein har lagförts av en Grand Jury för ett fall av "solicitation of prostitution" (ungefär koppleri light) och samma månad som FBI börjar titta närmare på härvan. Naturligtvis inser Trump att det har börjat osa katt kring Epstein och att det nu är bäst att distansera sig från honom.
Citera
2026-02-11, 06:43
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Detta står i viss logisk motsats.

Bara om man bestämt sig för konspirationsnarrativet. Han hade ingen specifik husse, han var opportunist. Han kanske jobbade för någon i början men det var aldrig Israel.
Citera
2026-02-11, 06:44
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Kan du länka de mailen?

Sök på Deepak Chopra.
Citera
2026-02-11, 06:59
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Fler namn. Thomas Massie och Ro Khanna har gjort ett bra jobb. Bra gubbar i en korrupt kongress

https://youtu.be/mzlMXFrPL6w?si=7KReI8XsS9gRwgbn

En viss Sultan var visst avsändare av tortyrvideopn - 2.50

Tänker på den där scenen i Taken filmer när fom auktionerar ut vita kvinnor till arabländer

Nu kommer vissa amerikanare kräva blod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in