2026-02-10, 22:24
Medlem
Hej barn, zooma ut och tänk. Allard är exakt den politikern som kommer skydda er i slutet av dagen.
Citera
2026-02-10, 22:36
Medlem
NattNatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Enligt barnungen Markus Allards tweet ska det vara "ett riktigt knytnävsslag som vi lyckats fånga i perfekta vinkeln, ni kommer tyvärr bli besvikna!"

Hur står det till med läsförståelsen? Eller är du bara oärlig?
Såhär står det alltså i den nyss postade länken

https://x.com/Markus_Allard/status/2020927127974019420?s=20

"Okej, ni som poppar popcornen för att det är ett riktigt knytnävsslag som vi lyckats fånga i perfekta vinkeln, ni kommer tyvärr bli besvikna!

Jag såg inte händelsen, jag står i talarstolen och stirrar på den lilla fjanten Sebastian Cehlin (M) men här har ni ett klipp där Erik Baecklund (M) först är på vår politiska sekreterare William och därefter går han på vår politiker Glenn Roswall och skickar av någon anledning upp handen i ansiktet på Glenn.

Det är ju inte riktigt ett slag, men likt förbannat - vad fan ska han upp med handen och kladda i ansiktet på en annan politiker för? "

Alltså raka motsatsen till det du säger.
Citera
2026-02-10, 23:19
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Nej han slår inte alls i videon. När skulle det ske menar du? Markus Allard påstår att det är ett "knytnävsslag" fångat på videon i sin tweet. Något sådant finns inte alls att se. Nu är han inte bara en stor barnunge utan även en lögnare. Han är helt enkelt inte att lita på. Tack för videon.
Driver du? Då tror du att de skulle fara med osanning? Vad av ditt påstående vore d mer sannolikt än att han i stridens hetta skriker att han slår honom? Men du bortser från det? Jag det får väl står för dig då.
Citera
2026-02-10, 23:20
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Ser inget slag.
Går ju rakt emot kameramannen, att man inte ser några glasögon flyga beror ju på kameran. Fråga de som var där?
Citera
2026-02-10, 23:25
Medlem
Kaptagons avatar
Detta är valtaktik från Alard. Han kommer att bråka, skrika och vara allmänt otrevlig fram till valet för att få så många medier som möjligt att sprida detta, han tänket nog att all reklam är bra reklam

Skulle gärna se honom i riksdagen likt en hovnarr som berättade sanningen för den styrande klassen. Är ganska säker att tittarsiffrorna från riksdagen skulle slå i taket när han debuterar.
Citera
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Kejsarens nya kläder i den här tråden. Att en fjant med högstadiementalitet är Sverige räddning är bortom roligt

Tyck vad du vill. Men om du anser på fullaste allvar att Sebastian Cehlins passivt aggressiva taktik att aktivt provocera fram en reaktion är helt acceptabelt inom svensk politik - då saknar jag fan ord.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NattNatt
Hur står det till med läsförståelsen? Eller är du bara oärlig?
Såhär står det alltså i den nyss postade länken

https://x.com/Markus_Allard/status/2020927127974019420?s=20

"Okej, ni som poppar popcornen för att det är ett riktigt knytnävsslag som vi lyckats fånga i perfekta vinkeln, ni kommer tyvärr bli besvikna!

Jag såg inte händelsen, jag står i talarstolen och stirrar på den lilla fjanten Sebastian Cehlin (M) men här har ni ett klipp där Erik Baecklund (M) först är på vår politiska sekreterare William och därefter går han på vår politiker Glenn Roswall och skickar av någon anledning upp handen i ansiktet på Glenn.

Det är ju inte riktigt ett slag, men likt förbannat - vad fan ska han upp med handen och kladda i ansiktet på en annan politiker för? "

Alltså raka motsatsen till det du säger.

De som filmade är inga politiker. De var någon mobb som 15-åringen tagit dit.
Citera
2026-02-10, 23:26
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
Det finns film där moderaten inte drar av glasögonen, om det duger...

https://x.com/Markus_Allard/status/2020927127974019420
Han drog ju med handen på den som filmar och den säger at "han drog av mig glasögonen". Han är på och vevar mot en annan person precis i början. En boomer som går runt och torr slåss. Boomer-grisen måste bort från politiken.
Citera
2026-02-10, 23:27
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Det finns på film att han drar sin hand på hans ansiktet / mobil, samt att han greppar tag i en annan person. Gissar att han inte blir långvarig i Moderaterna eftersom att gå till fysiskt angrepp mot meningsmotståndare aldrig kan vara okej.
Såg den. Dags att rena ut boomers från politiken. Det är nya tider nu baron!
Citera
2026-02-10, 23:34
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
Du är ju totalt efterbliven om du inte ser att Sverige relativt sett hade mått mycket bättre utan exempelvis massinvandring av analfabeter som ingen ifrågasatte i tid för man tilläts inte tala klarspråk. Det har ledt till dekadens i landet på så många olika sätt, våldtäkter, grov gängriminalitet, resursutsutning... man har släppt in en gigantisk parasit. Och DU tycker man inte har rätt att bli vansinnig över det hela? Du kan fan inte vara mänsklig. Skulle du tycka det vara problematiskt med någon som reagerade starkt på koncentrationsläger med? Var drar du gränsen?

Allard sätter ju huvudet på spiken varje gång och får dom att se pinsamma ut i sin totala avsaknad av argument. Det är hans styrka och varför han är farlig för systemet och behövs på riksnivå.
Massinvandring, analfabeter, dekadens, gängkriminalitet, våldtäkter, parasit. Du svänger dig med många klassiska talepunkter som sammantagna utgör en gishgallop.

Jag drar gränsen när personlig frihet kränks. Om det görs av enskilda personer är det ärenden för rättssystemet och om det görs av politiken är det förtryck. Jag skulle själv reagera starkt på godtyckligt eller politiskt motiverat fängslande av människor i koncentrationsläger. Men reaktioner är inte mer än det.

Allard är en ovanligt omogen och en synnerligen otrevlig kronologiskt vuxen man som vissa menar talar klarspråk. Vad som får folk att uppskatta hans fasoner ligger utanför mina kunskaper i psykologiämnet.

För övrigt är det väl bara en stor förhoppning att Allard ska börja hålla med SD mer. Hans bekymmer tycks handla om det han tycker är slöseri med skattepengar som han anser bäst skulle spenderas på välfärden istället. Jag hör honom inte förespråka krafttag mot gruppvåldtäkter eller att han vill öka anslagen till SFI.
Citera
2026-02-11, 02:19
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Massinvandring, analfabeter, dekadens, gängkriminalitet, våldtäkter, parasit. Du svänger dig med många klassiska talepunkter som sammantagna utgör en gishgallop.

Jag drar gränsen när personlig frihet kränks. Om det görs av enskilda personer är det ärenden för rättssystemet och om det görs av politiken är det förtryck. Jag skulle själv reagera starkt på godtyckligt eller politiskt motiverat fängslande av människor i koncentrationsläger. Men reaktioner är inte mer än det.

Allard är en ovanligt omogen och en synnerligen otrevlig kronologiskt vuxen man som vissa menar talar klarspråk. Vad som får folk att uppskatta hans fasoner ligger utanför mina kunskaper i psykologiämnet.

För övrigt är det väl bara en stor förhoppning att Allard ska börja hålla med SD mer. Hans bekymmer tycks handla om det han tycker är slöseri med skattepengar som han anser bäst skulle spenderas på välfärden istället. Jag hör honom inte förespråka krafttag mot gruppvåldtäkter eller att han vill öka anslagen till SFI.
Jo att du har svårt att förstå hur normalt folk resonerar har vi förstått i många år. Som tur är är du inte ett genomsnitt av vad svensken tycker. Normala Svenskar skiter i HUR Allard för sig men bryr sig om VAD han säger men vänstern fokuserar alltid på budgivaren, aldrig på vad det handlar om.

Angående om gruppvåldtäkter är Allard och ÖP betydligt hårdare än SD någonsin varit. Han vet att det bara är invandrare bakom dessa och ät ytterst hårt förespråkare av återvandring.
Citera
2026-02-11, 05:01
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RamsundAktaRingen
Procenten kan slå i taket fortare än vad som skulle behöva ske om han inte korrigerar sina känslor och utspel vare sig diagnos eller ej.

Absolut, men att försöka bli så stor som möjligt är en definitivt en döfödd strategi, eftersom det förutsätter extrem anpasslighet på bekostnad av integritet.

Skall man använda den parlamentariska arenan för att driva förändring, vilket jag är oerhört skeptisk till att det ens kan fungera, är det bättre att vara ett mindre, konfrontativt parti som tvingar andra att debattera ens frågor, syns i media, gör vad man kan för att utvidga åsiktskorridoren - än att bli ett brett parti som omdanas till en karbonkopia av S eller M, som kompromissar bort inte bara sin egen retorik, utan även sin själ.

Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Jag säger inte "förmodad autism" för att avfärda honom. Jag tror bara att han kanske blir mer frustrerad än en "normal" hade blivit när han inte får tillfredsställande svar på sina frågor, och inte tycker att det är lika jobbigt som en "normal" att säga emot även om det finns en överhängande risk för konflikt.

Det är möjligt att jag har helt fel, och att precis allt han gör är uttänkt och medvetet, men det känns som en svår strategi att välja, och upprätthålla för en "normal".

Jag tror Allard är för socialt kompetent för att autism skall vara sannolikt: att han brusar upp i kommunfullmäktige ändrar inte på det.

Hur lätt man kan säga emot människor är även negativt korrelerat med personlighetsfaktorn agreeableness (Big Five) och normalfördelad i befolkningen. Förutsätter inte autism. Hans starka reaktioner tolkar jag mer som rättspatos. Det är även möjligt att han kryddar sina reaktioner något för medial uppmärksamhet.

Sen är det väl möjligt att Allard har något autismliknande drag, men det är vanligt i befolkningen utan att det rör sig om diagnos.

Poddkollegan Malcom Kyeyune däremot har jag för mig själv har erkänt att han har en autism-diagnos. Skillnaden mellan dem är rätt tydlig.

Citat:
Ursprungligen postat av Dottertillendotter
Det du skriver ovan, det fetmarkerade, är nog tyvärr helt sant. Det är tråkigt att läsa när man inser att det är precis så det är, inte bara i Sverige utan internationellt. En fruktansvärd uppförsbacke således för utmanare av systemet.

Fast man kan också se det som fördelaktigt att det räcker att förändring initieras av en minoritet och att man slipper vinna över massorna. Du slipper bli förbannad på grannen för han "röstade fel".

Samtidigt innebär det medvetenhet om att inget lär förändras utan att större skiften sker i världen, t.ex. krig, ekonomiska krascher osv. som tvingar eliter att omprioritera eller bytas ut mot andra eliter.
Senast redigerad av GusFring 2026-02-11 kl. 05:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in