Citat:
Ursprungligen postat av
guru1966
Varför skriver du "tonåringarna" inom citattecken? 18:åringar är tonåringar. Detta är inte fråga om alla ensamkommande Afghaner från Iran som kom 2016 varav nästan alla fick födelseåret 1999, och fick stanna ett litet tag enligt gymnasielagen. Denna gång gäller det såna som kom när de var typ 4, har vuxit upp här och har sin familj kvar här. Ni som vill utvisa dem för att minska kriminaliteten och öka integrationen har fel i tankeförmågan. Tidöpartierna och sossarna har gjort samma tankefel som er.
Sossarna (inklusive Magda) trodde att svenska folket inte skulle bry sig eller skulle vara glada för tonårsavvisningarna. Tankefel igen. Magda bör skyndsamt göra sig av med sin migrationspolitiske talesperson. Kd, M och L kanske trodde att de måste införa politik mot sina partiprogram för att inte Tidöavtalet skulle bryta ihop, men vad skulle Sd tjäna på att avbryta samarbetet. Tankefel återigen!
För att det handlar om "barn" som växt upp här och kommer att utvisas när dom blivit vuxna "tonåringar" eller mer noggrant fyller 18 år. Det är väl vad det handlar om?
Vad menar du med "Ni" och "er"? Du får gärna tilltala mig med du. Jag räknar mig till "svenska folket" och jag "bryr mig".
Om du läser vad jag skrivit så tycker jag inte alls att skötsamma barn ska utvisas när dom blir vuxna tonåringar. Särskilt i fall där deras syskon och föräldrar har tillstånd och stannar kvar här blir det ju helt galet, att skicka iväg en tonåring till ett land där det kanske saknar anhöriga och inte alls har något socialt nätverk kan knappast sluta väl för den ungdomen.
Ungdomar som redan ÄR gängkriminella ser jag däremot ingen anledning att behålla här, dom kan gärna uppfostras av någon som dom delar kulturella värderingar med i hemlandet. Någon jävla måtta får det vara!
Gällande Magda så är hon en typisk kappvändare, hon trodde hon skulle sno väljare från SD genom att ändra sig till en invandringsbegränsande politik och frångå partiets tidigare linje och värdegrund.
Nu får kärringen skit för det, även från det egna partiet, och får bita i det sura äpplet.