Citat:
Ursprungligen postat av
Tuvalia
Detta med kontanterna är löst. Nu har det tillkommit ytterligare en nöt att knäcka. Ordagrant! Firman som städar och tömmer dödsboet ringde mig idag. I förrådet som va väl beväpnat med två stora (då menar jag stora) hänglås som de fick såga sig in i, hittade de ett kassaskåp i storlek som en kartong som killen beskrev det. Kodlås! Jag har mig veterligen aldrig sett eller hört talas om något kassaskåp än mindre någon kod.
Kassaskåpet tillhör ju dödsboet. Alltså mig!Vill ju såklart veta vad som finns där inuti. Har googlat och hittar fanimej ingenting om hur man ska gå tillväga. Finns det firmor/låssmeder som kan ta sig in i ett relativt stort kassaskåp?
Tacksam för svar
Jaha..en kartong kan ju vara stor som en skokartong eller som en flyttkartong eller varfor inte en kartong for en lastbilsmotor...Riktigt klen beskrivning.
Men gissningsvis hade ju inte den dode ett 2tons skap inne i sitt lagenhetsforrad. Kan du lyfta skapet sjalv sa kan du garanterat fa upp det utan storre svarigheter med en skarbrannare/vinkelslip genom att kapa upp det bakifran. Se dock till att det inte blir for hett och ev papper innuti brinner upp....
Vager skapet sapass sa det inte gar fa ut utan dolly-karra etc sa far du kontakta en lassmed som garanterat kan ge dig tips pa vem du ska kontakta.
Om du kan hitta en tillverkare av skapet (bricka/namn/gravyr) sa skulle jag bora med att kontakta en aterforsaljare.
MvH