2016-02-14, 00:43
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wierdandsweet
Skulle det verkligen läggas resurser på det för 100 000kr?

Första gången SKV nålade mig så var det över ett deklarationsfel på 2000 spänn.
Jag var dock en notorisk "Al Capone" på den tiden, varpå mitt fall inte direkt går att översätta till denna tråd.

Men ja, om SKV stör sig på en person, så lägger de resurser på att busta denne oavsett vilket belopp det är det handlar om.
Jag gjorde en kort beräkning på min första "bust", och kom fram till att staten förlorade drygt 200kkr på att till slut få in dessa extra 2000:- i skatt.

Citat:
Att växla dessa pengar till dollar inom loppet av ett år borde väll inte vara något problem?

Har SKV inget agg mot dig och din familj sedan tidigare, så torde det inte vara något problem nej.
Citera
2016-02-14, 05:38
Medlem
Lägg dom i ett bankfack. ..
Hur lätt somhelst...
Citera
2016-02-14, 05:58
Medlem
Yavvays avatar
Ge dem till en tiggare.
Citera
2016-02-14, 06:17
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HannAnd
Lägg dom i ett bankfack. ..
Hur lätt somhelst...

I en tid där sedelutbyte pågår?

Citat:
Ursprungligen postat av Yavvay
Ge dem till en tiggare.

Tror man på "Cosmic Karma" som livskoncept så vore detta troligen det bästa alternativet som svar på TS frågeställning.
Citera
2016-02-14, 06:54
Medlem
Yavvays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Tror man på "Cosmic Karma" som livskoncept

Det tycker jag man ska göra.
Citera
2016-02-14, 06:58
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yavvay
Det tycker jag man ska göra.

Frågan är om du hade haft samma inställning om du stått med 140 tusen spänn i handen här och nu, och givits mer än 2 sekunders tid att tänka över ditt val kontra dina övriga önskningar och mål i livet?

TS vill uppenbarligen behålla pengarna. Så hur kan vi hjälpa honom med detta och samtidigt addera till vårt +konto i Karma-sfären, är frågan (för oss karmatroende) i tråden.
Senast redigerad av Trolltestet 2016-02-14 kl. 07:05.
Citera
2016-02-14, 07:05
Medlem
Yavvays avatar
Citat:
Frågan är om du hade haft samma inställning om du stått med 140 tusen spänn i handen här och nu, och givits mer än 2 sekunders tid att tänka över ditt val kontra dina övriga önskningar och mål i livet?

Jag hoppas det.
Citera
2016-02-14, 07:52
Medlem
Citat:
I en tid där sedelutbyte pågår?

Tror man på "Cosmic Karma" som livskoncept så vore detta troligen det bästa alternativet som svar på TS frågeställning.

Gäller dom inte till mars 2017 ditt spån!
Kan ju hinna använda då...byt hövve med en duva...Du kommer tjäna på det!👌
Citera
2016-02-14, 11:41
Medlem
Wierdandsweets avatar
Tack för era tips.
Jag kommer att med hjälp av vänner och familj att växla in pengarna i olika valutor.Känns som bästa alternativet just nu.Kanske köper lite guld också för pengarna😊
Ska kolla upp lite villken av dollar eller euro är säkrast att hålla i.Så det inte blir ett sedel byte där med😐
Citera
2016-02-14, 12:32
Bannlyst
Citat:
Tack för era tips.
Jag kommer att med hjälp av vänner och familj att växla in pengarna i olika valutor.Känns som bästa alternativet just nu.Kanske köper lite guld också för pengarna😊
Ska kolla upp lite villken av dollar eller euro är säkrast att hålla i.Så det inte blir ett sedel byte där med😐
men det är inte du som är ts ?
Citera
2016-02-14, 13:30
Medlem
Wierdandsweets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9ekompaniet
men det är inte du som är ts ?
Om du läser igenom tråden så är vissa av svaren skrivna till mig
Citera
2016-02-14, 16:18
Medlem
Citat:
Tack för era tips.

FYI sa har FED aldrig ogiltigforklarat nagra sedlar utfardade av dem. Sa skulle du mot formodan hitta en $10.000 sedel fran 1914 och vara dum nog att vilja vaxla den till nya $100 sedlar sa ar det inget problem alls.

Aven 'Guld Certifikaten" fran 1863 och 1865 gar bra att vaxla mot vardelosa moderna sedlar om man skulle vilja.

Nar vi kommer in pa sedlar utfardade av diverse privatbanker och territorier som inte var del av USA fore 1912 sa ar dessa tyvarr ogiltiga som betalningsmedel.

Sa personligen haller jag heller en bunt USD an Euro just pga att jag litar bra mycket mer pa USA an Europa vad galler att inte konfiskera invanarnas tillgangar

MvH

MvH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in