Citat:
Ursprungligen postat av
GustavAnder
Extra jobbigt idag eller??
Ryssland tar hand om sin befolkning??
är du helt rudis ?
Så att skicka en miljon i döden , skära ner på den redan taskiga sjukvården och välfärden är att ta hand om sin befolkning?
Nej då det är faktiskt ganska okej idag.
Du vet att så många har döttroligtvis på Ukraina sida också om det är någonting att skryta om?
Och nej ryssarna har inte skruvat ner på någon välfärd utan tvärtom deras ekonomi går fortfarande väldigt bra.
Medan den är Ukraina redan har fallerat och de har enbart löner och pengar tack vare EU tagit lån för att försörja dem.
Fast jag vet inte om du menar är på skära ner på taskig sjukvård om du menade Sverige då för det är någonting som vi gör här i Sverige nej jag tar min egen mamma som exempel som har väntat ett och ett halvt år på få en höftoperation.
Någonting som aldrig hade skett i Ryssland.
Dessutom har Ryssland en ledare som bryr sig om befolkningen medans vi i Sverige har Ulf Kristersson som enbart bryr sig om sig själv och sina vänner i närmaste kretsarna.
Det måste vara jävligt trist för er hemma i Sverige att se att det finns folk fortfarande även i Sverige som ser och vågar säga sanningen. Trots jag förstår att ni har väldigt svårt för att för att höra på det örat.
Men är fortsättningen att mata era tre miljoner muslimer i Sverige och 10 % arbetslöshet