2026-02-10, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Ja jag säger att jag tycker det är positivt att någon vågar tala om båda sidorna i den här konflikten och inte bara ta Ukrainas parti hela tiden som Sverige älskar att göra.

Javisst, man kan säkert tycka att både Hitler och Churchill hade poänger i sitt agerande, men det blir en hopplös uppförsbacke att torgföra den sortens åsikter i samhället.
Citera
2026-02-10, 16:22
Medlem
Ratads avatar
Får känslan av att edgy Emelie skulle börja gnälla och bitterfitta sig efter några timmar under rysk överhöghet om det inte fanns någon möjlighet för henne att suga till sig lite fördelar.

Lite som när religiösa inte vill bo i Saudiarabien.
Citera
2026-02-10, 16:23
Medlem
Först Åkessons läskiga dröm, sedan SD:s (vars partiledare siktar på justitieministerposten) tydliga ställningstagande som totala rättshaverister i och med stödet till skandalfiaskot Dumpen, och nu detta som även SÄPO varnat för tidigare: framträdande SD-politiker som vurmar för Ryssland och Putins världsbild. Och detta livsfarliga clownparti hoppas bilda regering?

Just det, glömde rattfyllot polisvilden som snortade kokain och ljög om det.

Härligt gäng och stabilt ledarskap. Heja Jimmie!
Citera
2026-02-10, 16:32
Medlem
Grontarskonts avatar
Fan man blir arg alltså!

Dessa SD quislingar måste kastas ut, vad sjutton håller dessa SD idioter på med?!

Folk måste få upp ögonen för dessa förrädare!
Citera
2026-02-10, 16:35
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Nej Zelensky är inte demokratiskt framröstad !
Undantagslagar råder och inga val har hållits i Ukraina.

Han är visst demokratiskt vald men nu när Putins gäng invaderat landet så får de inte hålla val.

Se till att din polare Putin lämnar Ukraina så blir det val inom kort ska du se!
Citera
2026-02-10, 16:37
Avstängd
Skönt att det finns några intelligenta politiker kvar i Sverige.
Det kanske finns hopp iallafall....
När alla trollen skriker, gråter och hatar i kommentarsfältet så vet man hur rätt hon har💕
Citera
2026-02-10, 16:37
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan5432
Du verkar vara en emotionell person som kan sätta dig in i andras situation. Berätta gärna hur du hade gjort i Zelenslis skor

Hade jag varit i hans skor så hade jag gjort det enda rätt då det hade varit att avsäga mig själv eller att se till att fixa till nyval som alla har varit på honom att göra.
Men som han vägrar att göra och skyller på någonting med styrelseskickets i Ukraina vilket är bara rent skitsnack.

Han är en diktator som sitter där för att tigga pengar och utnyttja systemet och det har han gjort sedan han kom dit.
Citera
2026-02-10, 16:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Han är visst demokratiskt vald men nu när Putins gäng invaderat landet så får de inte hålla val.

Se till att din polare Putin lämnar Ukraina så blir det val inom kort ska du se!
Även Putin blev demokratiskt vald en gång i tiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/emilie-pilthammar-ryssland-battre-losning-an-styret-vi-har-nu/

https://www.expressen.se/nyheter/sd-profilen-emilie-pilthammars-svar-ukraina-pa-samma-niva-som-ryssland/

Än̈nu en rysskramare i SD. Detta är varför jag inte vilk se SD har något som hellst inflytande över er utrikespolitiken. Vad säger ni?

Hennes kommentar om att Russland är bättre än styret vi har nu gällde när S styrde Sverige.

SD suger balle. Bara på flashback som man hittar SD kramare. Spyr på de i tråden.
Tycker inte om rasism och sådant själv men många här gör det.
Citera
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Ja jag säger att jag tycker det är positivt att någon vågar tala om båda sidorna i den här konflikten och inte bara ta Ukrainas parti hela tiden som Sverige älskar att göra.

Nu tycker jag inte om Sverigedemokraterna i vilket fall som helst men jag tycker att det är bra gjort av den här kvinnan att hon vågar göra det för i Sverige så ber man totalt utfryst och man säger något negativt om Ukraina eller den fruktansvärda korruptionen och pengarna som försvinner och alla krigsbrott de hittar på.

Och dessutom om vi ska vara ärliga så är det faktiskt bättre styrelseskick i Ryssland än vad det är i Sverige idag.

Det är därför vi hoppas på att de röda ta ledningen i valet i höst så det blir lite ordning på det här förbannade gamla landet när alla negrar som springer lösa.
Ja jag tycker det är bra av henne att våga kritisera Ukraina eftersom det faktiskt är ett av Europas mest korrupta länder. Till och med Zelensky erkände ju att han inte vet var alla pengarna tar vägen som väst skickar dit.
Citera
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
Javisst, man kan säkert tycka att både Hitler och Churchill hade poänger i sitt agerande, men det blir en hopplös uppförsbacke att torgföra den sortens åsikter i samhället.

Men varför tycker du inte man ska höra båda sidorna du vet om att ett mynt har ju två sidor varför ska man bara lyssna på ena sidan och du vet ju vad man brukar kalla en "halvsanning"?
Det är en s.k lögn.
Citera
2026-02-10, 16:40
Medlem
Svettigutsugares avatar
Är det verkligen så himla svårt för er hemma i Sverige att förstå att det finns folk som är förbannat trötta på att hela tiden skicka pengar ner till Ukraina?

Kollar runt och titta på de andra länderna de är ännu mer trötta på det som Tyskland USA och andra länder i Europa men i Sverige så verkar ni vara helt hjärntvättade med att det måste skickas alla pengar ner till Ukraina.

Ukraina tackar såklart de tycker det här är toppen med nya fina vapen och pengar så de slipper jobba.

Samtidigt så skriker ni hemma i Sverige att alla som inte vill jobba utnyttja systemet och är möglade och utsugare och allt annat men ni tycker att det är helt okej att Ukraina ska kunna leva fint här nere på stranden i Asien?

Det är väl inte så konstigt då att man tycker att ryssarna tar hand om sin egen befolkning på ett helt annat sätt än vad svenskarna gör.
I Sverige så ska alla andra ländas befolkningar går före i kön och alla andra ska kunna betala 50 kr för att gå till tandläkaren men inte vi vanliga som är medborgare i landet och som har jobbat att betala skatt hela livet här.
Det hade ni kunnat glömma bort i Ryssland där finns ingen särbehandling av minoriteter.

Dessutom får ni tid till tandläkaren eller vanlig läkare redan samma dag ni går dit.

Dessutom är det rent och snyggt att städat precis överallt testa bara och tunnelbanan i Ryssland eller Ukraina och jämför det med Sverige.

Jävla hycklare.
Ovanligt förvånad att det är faktiskt en Sverigedemokrat som vågar säga sanningen den här gången.
Fast det kanske mest beror på att det är valår?
Senast redigerad av Svettigutsugare 2026-02-10 kl. 16:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in