2026-02-10, 10:06
Medlem
Ringhals3s avatar
Om man som AA har för avsikt att ständigt öka ett innehav och sedan avyttra efter runt 500% uppgång så är GAV ytterst relevant. Hade han suttit ich trejdat Hexatronic och köpt och sålt flera gånget i veckan så hade GAV varit ointressant.

Hade hans GAV varit väsentligt lägre än dagskursen så hade han tjatat om det oavbrutet.

Nu är ju dock hans GAV påtagligt lägre än dagens kurs och ser ut att förbli så inom överskådlig framtid vilket kommer omöjliggöra hans plan att leva på ständigt ökad velåning av aktierna.

Får se om Hexatronic följer senaste tidens handelsmönster och stänger upp efter att ha varit pp rött större delen av dagen, minus 1,12% för närvarande.

Och så den ständiga frågan, hur länge kan AA överleva med en hexatronickurs under 30 kr?
Hans belåningsutrymme måste ju vara tämligen maxutnyttjat nu när han ligger så mycket back i aktien?

Högmod går före fall heter det.
Högmod kombinerat med hybris brukar inte sluta bra.
Citera
2026-02-10, 10:21
Medlem
Kloka och sakliga inlägg här på morgonen. De visar poängen med tråden - att varna personer för risken att använda AA som kunskapskälla och för tips. Om man däremot följer honom för nöjes skull är en annan sak.
Citera
2026-02-10, 12:00
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Om man som AA har för avsikt att ständigt öka ett innehav och sedan avyttra efter runt 500% uppgång så är GAV ytterst relevant. Hade han suttit ich trejdat Hexatronic och köpt och sålt flera gånget i veckan så hade GAV varit ointressant.

Hade hans GAV varit väsentligt lägre än dagskursen så hade han tjatat om det oavbrutet.

Nu är ju dock hans GAV påtagligt lägre än dagens kurs och ser ut att förbli så inom överskådlig framtid vilket kommer omöjliggöra hans plan att leva på ständigt ökad velåning av aktierna.

Får se om Hexatronic följer senaste tidens handelsmönster och stänger upp efter att ha varit pp rött större delen av dagen, minus 1,12% för närvarande.

Och så den ständiga frågan, hur länge kan AA överleva med en hexatronickurs under 30 kr?
Hans belåningsutrymme måste ju vara tämligen maxutnyttjat nu när han ligger så mycket back i aktien?

Högmod går före fall heter det.
Högmod kombinerat med hybris brukar inte sluta bra.

Edit: Hans GAV är väsentligt högre än dagskursen.
Citera
2026-02-10, 12:02
Medlem
"Nu är ju dock hans GAV påtagligt lägre än dagens kurs och ser ut att förbli så inom överskådlig framtid vilket kommer omöjliggöra hans plan att leva på ständigt ökad velåning av aktierna."

Du menar nartuligtvis högre!
Citera
2026-02-10, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fackmannen
Fast nu har det ju gått långt mer än 14 dagar och kursen har uppenbarligen inte nått 50kr, faktiskt inte ens halvvägs.

#minbastaaffar

Geopolitik hände och det är dessutom svårt/omöjligt att förutspå marknaden och dessutom sätta en tidsram. Men + 60% senaste tre månaderna, duger inte det? Jag är kvar och är övertygad om att min målkurs kommer att nås. Hoppas att ni hängde på och köpte Hexatronic.
Citera
2026-02-10, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StayFrosty-SWE
Geopolitik hände och det är dessutom svårt/omöjligt att förutspå marknaden och dessutom sätta en tidsram. Men + 60% senaste tre månaderna, duger inte det? Jag är kvar och är övertygad om att min målkurs kommer att nås. Hoppas att ni hängde på och köpte Hexatronic.
Ack ja. Jag känner igen argumentet. Går det bra är det för att jag är skicklig, går det dåligt är det för att marknaden är dum och inte kan förutspås.
Citera
2026-02-10, 21:16
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Fast nu drar vi i nödbromsen!

Bra för vem? Inte för AA som först upplevde ett stort kursras och ännu ligger klart minus i Hexatronic.
Och det var ju helt säkert att kursem skulle rusa 50% till över 30 kr i januari, det gjorde den inte.

Visa oss pengarna hade de sagt i USA.

AA ligger fortfarande kraftigt back.
Hur många procent är hans portfölj ner sedan toppen? 50%? 70%? 80?

Han har nindre än en miljon netto nu om han skulle realisera sina tillgångar och betala sina skulder.

FIRE? My ass!
Citera
2026-02-10, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Ack ja. Jag känner igen argumentet. Går det bra är det för att jag är skicklig, går det dåligt är det för att marknaden är dum och inte kan förutspås.
Vet inte om du är dum eller bara drygar dig. Men 50 kr kommer komma. Tidsramen jag satte var för offensiv och geopolitik hände ( ja, det påverkar alla bolag. Det är inget att oroa sig över och bör inte påverka analysen av Hexatronic). Ni är så investerade på att det ska gå dåligt för AA så ni bortser och viftar bort potentialen Hexatronic har. Er förlust, vi ses på 50 kr.
Citera
2026-02-10, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Fast nu drar vi i nödbromsen!

Bra för vem? Inte för AA som först upplevde ett stort kursras och ännu ligger klart minus i Hexatronic.
Och det var ju helt säkert att kursem skulle rusa 50% till över 30 kr i januari, det gjorde den inte.

Visa oss pengarna hade de sagt i USA.

AA ligger fortfarande kraftigt back.
Hur många procent är hans portfölj ner sedan toppen? 50%? 70%? 80?

Han har nindre än en miljon netto nu om han skulle realisera sina tillgångar och betala sina skulder.

FIRE? My ass!
Du är diskvalificerad i min värld. Du blandar ihop saker, förstår inte GAV, har ett tydligt agg mot AA och inget du skriver bidrar till en konstruktiv diskussion.
Citera
2026-02-10, 22:38
Medlem
Citat:
Vet inte om du är dum eller bara drygar dig. Men 50 kr kommer komma. Tidsramen jag satte var för offensiv och geopolitik hände ( ja, det påverkar alla bolag. Det är inget att oroa sig över och bör inte påverka analysen av Hexatronic). Ni är så investerade på att det ska gå dåligt för AA så ni bortser och viftar bort potentialen Hexatronic har. Er förlust, vi ses på 50 kr.

Detta är inge tråd om Hexatronic, det är en tråd om Aktieanalytikern. Han gick in i Hexatronic (ja en av många gånger) på 42kr med mål om 100kr. Då gjore han också en stor analys om bolaget. Säkert många som hakade på. Sedan rasade kursen. På vägen ned rekommenderade han ALLA medlemmar att köpa på ca 32kr. Sedan fortsatte raset ned till 17kr. Under tiden har han också slängt ut sig målkurser på som högst tror jag 200kr.

Hur många har förlorat hur mycket på AAs "analyser" och råd?
Citera
2026-02-10, 22:46
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Du är diskvalificerad i min värld. Du blandar ihop saker, förstår inte GAV, har ett tydligt agg mot AA och inget du skriver bidrar till en konstruktiv diskussion.

AAd GAV är av yttetsta vikt eftetsom han inte trejdar frekvent utan köper och behåller och har hög belåning. Det förstår alla utom du och AA.

Hans GAV är ju av yttetsta vikt just för honom för annars vet han ju inte hur väl hans investering utvecklats.

Och som sagt, hade kursen varit högre än gans GAV i Hexatronic så hade han skrutit om det.
Senast redigerad av Ringhals3 2026-02-10 kl. 22:49.
Citera
2026-02-11, 11:09
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Om du missat denne gentleman helt måste det betyda att du inte hänger så mycket på andra börsrelaterade diskussionsforum som Börssnack och finanstwitter,, för där diskuteras han flitigt dagligen.

Aktieanalytikern lyckades med en bra manöver, nämligen att gå in med full belåning i kraschade aktier på pandemibotten och därifrån gjorde han resan upp till 6-7 miljoner i eget kapital och slutade även jobba. Dessvärre verkar han sen ha fortsatt med samma strategi, dvs att med full belåning investera i aktier som gått dåligt och det har inte lönat sig de senaste åren varvid portföljen sjunkit ihop samtidigt som han har tagit ut flera miljoner att leva på.

Han drar in en hel del pengar genom patreon, reklam på youtube och gåvor i livesändningar på youtube. För att ta del av alla hans portföljers sammansättning måste man så klart betala men han redovisar sammansättning och utveckling i huvudportföljen i en video varje vecka. Han har lyckats med konststycket att få portföljen att backa detta fantastiska börsår! Hans största innehav är Hexatronic, vilket utgör ungefär hälften av huvudportföljen.

Citerar detta tidiga inlägg i tråden!
6-7 miljoner? Där borde han gjort sig skuldfri en gång för alla men behållt huslånet under 50% och sedan satsat på stabila utdelningsaktier.

Eventuellt köpt ytterligare aktier med belåning i bolag med stabil utdelning.

Vad gjorde han? Jo han sjabblade bort nästan allting och håller nu på att sätta sig i skiten rejält.

Varför? Jo en blandning av girighet, hybris, uppblåst ego och övertro på sin egen skicklighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in