2026-02-10, 09:40
Medlem
idioterna i örebro har lallat klart hoppas alla mår extremt pga av Allard
Citera
2026-02-10, 09:45
Medlem
Steinarrs avatar
Fan vad patetiska alla är som ogillar att han skriker och svär. Han visar känslor helt enkelt för att han är totalt jävla less på alla korrupta idioter som styr.

Allard är inte som andra passiva svenska fjantpolitiker.
Ingenting kommer förändras om alla står och är kompisar med varandra i denna teater.

Allard är inte med i teatern och det är därför han är hatad.
Senast redigerad av Steinarr 2026-02-10 kl. 09:50.
Citera
2026-02-10, 09:46
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Han framstår inte som intelligent eller vettig när han svär och håller på. Det måste finnas ett ber intelligent sätt att uppnå samma sak.

Hur intelligent är det då med de här ljugande, vinklande, sölande, lata, som bedrar Sverige varje dag år ut och år in?
Vem fan bryr sig om hur Allard går åt dem.
Citera
2026-02-10, 09:49
Medlem
grey.eagles avatar
Utan någon större insyn i Örebros region, så är det intressant när någon stretar emot dessa självgoda korrupta politiker, känt varandra sedan ungdomsförbunden och hängt med via kontakter genom livet utan större arbetsinsatser, liknade kan vi se i flertalet regioner-.

Bra med en frisk fläkt som rör om i deras kompisrelationer.
Citera
2026-02-10, 09:50
Medlem
Det vore klädsamt om folk som kommenterar detta i samtliga sammanhang faktiskt tog del av hela debatten.

I större media är det ju sönderklippt för att passa narrativet om ”hotet” och ”debattklimatet”.Är så innerligt jävla trött på debatten om debatten. Dessutom ska det passa sociala medier.
Tiktokifieringen är en jävla cancersvulst.

Att topplocket går på Allard har sina anledningar och visst, det är säkert så att hans personlighet och eventuella diagnoser spelar en roll. Men att gång efter annan kliva upp i en församling där människor är så måna om sig själva och varandra att konflikterna som annars uppstår är rent symboliska, måste tära på psyket.

Att ett kommunfullmäktige (och i förlängningen hela jävlq demokratin) bryr sig mer om form än faktiskt innehåll är problemet. Korruption, nepotism och behaglig stämning prioriteras framför politik som kräver uppkavlade ärmar.

Sen att Allard är uppmärksamhetskåt och ser till att röra om lite extra i grytan under valår är väl inte så konstigt. Det är Örebropartiets sätt att nå ut. Gäller alla politiska grupperingar – det är bara tillvägagångssättet i kommunikationen som skiljer.
Citera
2026-02-10, 09:57
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
För några år sedan så hade jag tyckt att Allard var lite för gapig (plus alla svordomar).

Men nu när jag vet hur extremt korrupta våra fullständigt jävla odugliga politiker är så struntar jag i hur han bemöter dem. De är smuts som förtjänar att bli kallade för både det ena och det andra.

Jag hoppas att Allard fortsätter vara otäck mot dem.

Ni som tror att han förlorar väljare på detta har inte begripit någonting.

I vårt samhälle är samarbete med ideologiska och politiska motståndare mycket vanligt i nämnder, kommunstyrelser osv. För att något ska kunna bli gjort måste politikerna uppföra sig som vuxna och ta ansvar. Om man har såna som Allard, som skriker och stimmar som kränkta tonårskillar, på viktiga beslutande positioner så kommer samhället fungera sämre. De är typ grus man kan hälla in i samhällsmaskinen. Bara en idiot häller avsiktligt in grus i en maskin den vill ska fortsätta fungera.

Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Bra med en frisk fläkt som rör om i deras kompisrelationer.
Utan närmare jämförelser mellan dem båda, men det där var exakt vad folk sade om Trump innan han blev president
Senast redigerad av anomalign 2026-02-10 kl. 10:00.
Citera
2026-02-10, 09:58
Medlem
Cuculuscanoruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Det är inte VAD man säger utan HUR man säger det som skiljer en ledare från aktivister.
Vad han gör där hör hemma i en sandlåda mer än i förtroendevald diskussion.

Gillar Allards hållning ang socialtjänsten och tjänstemannansvar, han har rätt i sak.
men tyvärr är killen ett haveri, man röstar på kompetens och mognad, inte den som skriker högst för tiktok uppmärksamhet.

Jag håller med man kan vara tuff i talarstolen utan att skrika och gasta
Citera
2026-02-10, 09:59
Medlem
[quote=Steinarr|94270600]
Fan vad patetiska alla är som ogillar att han skriker och svär. Han visar känslor helt enkelt för att han är totalt jävla less på alla korrupta idioter som styr.

Allard är inte som andra passiva svenska fjantpolitiker.
Ingenting kommer förändras om alla står och är kompisar med varandra i denna teater.

Allard är inte med i teatern och det är därför han är hatad.
AMEN!!!
Citera
2026-02-10, 10:07
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jussi1066
Det vore klädsamt om folk som kommenterar detta i samtliga sammanhang faktiskt tog del av hela debatten.

I större media är det ju sönderklippt för att passa narrativet om ”hotet” och ”debattklimatet”.Är så innerligt jävla trött på debatten om debatten. Dessutom ska det passa sociala medier.
Tiktokifieringen är en jävla cancersvulst.

Att topplocket går på Allard har sina anledningar och visst, det är säkert så att hans personlighet och eventuella diagnoser spelar en roll. Men att gång efter annan kliva upp i en församling där människor är så måna om sig själva och varandra att konflikterna som annars uppstår är rent symboliska, måste tära på psyket.

Att ett kommunfullmäktige (och i förlängningen hela jävlq demokratin) bryr sig mer om form än faktiskt innehåll är problemet. Korruption, nepotism och behaglig stämning prioriteras framför politik som kräver uppkavlade ärmar.

Sen att Allard är uppmärksamhetskåt och ser till att röra om lite extra i grytan under valår är väl inte så konstigt. Det är Örebropartiets sätt att nå ut. Gäller alla politiska grupperingar – det är bara tillvägagångssättet i kommunikationen som skiljer.

Fast att hävda att Allard lider av diagnoser är bara ett sätt att patologisera avvikare i ett samhälle som stämplar konflikt som det största moraliska tabut.
Citera
2026-02-10, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Fast att hävda att Allard lider av diagnoser är bara ett sätt att patologisera avvikare i ett samhälle som stämplar konflikt som det största moraliska tabut.

Jag tycker inte heller att det hör till saken. Kanske formulerade mig fel. Min tanke var att lyfta det väsentliga, bortom personlighet och annat (då det nämns gång efter annan här i tråden.)
Citera
2026-02-10, 10:16
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman

Bara i lilla landet lagom får man inte gå till rejäla ord och visa passion utan att folk får PTSD.

I andra länders parlament slåss kvinnor mot män, gamla mot unga och det blir ibland rena Battle Royale men sen lugnar det ner sig och allt går till det vanliga, nämligen härliga debatter. Fan vad sorgliga och konflikträdda vi nordbor är...

Tja, visst är det märkligt. Det är många som, oftast efter skandaler av olika slag, luftar åsikten att politiker och andra tjänstemän bör "ställas till svars" för vad de håller på med och svara på obekväma frågor. När någon som Allard sedan gör det är det fel, eftersom han inte gör det på rätt sätt.
Vad är då rätt sätt? Ställa jobbig fråga, få ett icke-svar och sedan tacka för sig?

Om Allard hade varit kvinna hade han inte förlöjligats på det här sättet efter ett frustrerat utbrott i regionfullmäktige. I mediavärlden är det nämligen ett tecken på styrka att som kvinna möta upprepad provokation med aggression.
Han skulle behöva rekrytera en kvinnlig parhäst som skulle kunna ta liknande fajter, då kanske man hade sluppit allt babbel om "jättemansbebis", "vit populistman", "gnällig viiit maaan" och liknande ryggmärgsreflexer.

Han behöver leta upp en politiskt intresserad kvinna med starkt psyke och ett begränsat intresse av att upprätthålla vissa sociala konventioner. Gärna med aspberger, så att de förstår varandra.
Citera
2026-02-10, 10:25
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
Inget som betyder att det är fel heller. Att prata politiska när det ser ut som det gör i samhället är snarare ett tecken på omänsklighet. Det Allard gör är att flytta köksbordssamtalen i landet in i rampljuset.
Du utmålar sakernas tillstånd som att något inte står rätt till. Det är förstås din åsikt som du baserar på något som jag inte känner till. Jag tänker inte spekulera i vad det kan vara. Ett starkt inslag av en längtan tillbaka till något tidigare rådande är en omisskännlig närvaro i sådana uttalanden.

Örebro är en fjärran plats för mig. En stad jag aldrig har besökt och inte ser mig besöka i den närmsta framtiden heller. Vad som sker i politiken där är mest en form av underhållning med Allard som huvudperson.

Mitt inlägg handlade främst om det usla språket och den dåliga retoriska förmågan. Om Markus läser detta så är jag inte benägen att ge honom mer förbättringsförslag. Han får forstätta att framstå som en ohyffsad och dåligt uppfostrad ung man med attitydproblem, det är hans rätt att göra det och om han blir utslängd på kuppen så har han ingen annan än sig själv att skylla för det. Brösttoner om den populistiska sanningen kanske är Tiktok-vänligt material för den som gillar att se på politik som en brottningsmatch.

Övriga Örebro-politiker är allihop värda varsin eloge för att de orkar stå ut med Allards cirkus. Att föra en sansad argumentation och sedan bli kallad för dumheter och bli anklagad för att ljuga är inte anständigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in