Citat:
Ursprungligen postat av
Knaseligas
Hjälp mig nu Dunder, vad menar Beck med att hovet ljuger eller är vilselett?
Ja, den är rätt bra med facit i hand........Barbro valdes ut till att utbilda Sofia i vett-och-etikett

Får nog fråga Becko, som vet. Vågar inte uttala mig om eller tolka andras uttalanden.
Jag har ungefär två hjärnceller kvar p.g.a. sömnbrist.
Men ska försöka lägga båda i kors och skriva ungefär vad jag tror. (Läs på egen risk, virrigt).
Om att hovet ljög eller var vilselett
Innan giftermålet = PH och utvik. Kanske en del Stureplansminnen. Fanns det några frågor om prinsessans försörjningskällor i New York och Afrika, framstod dessa nog som ganska oviktiga i Hovets ögon. Tror inte att kungen höll reda på vilka visa man behöver för att få arbeta i USA samt kriterierna för att få arbetstillstånd. Om Sofia sedan blev försörjd av någon annan än sig själv eller om hon arbetade svart kom nog inte fram till Hovet, eller mörkades. Den information de fick var väl att "hon hade pluggat, öppnat eget yoga-center (såsom det står i Wikipedia) och hjälpt barnen i Afrika". Anar att Hovet inbillade sig att 'värre än utvik och PH kan det väl inte bli' och svalde därefter ner det hela med ett glas champagne. Hovet kan ha blivit fört bakom ljuset, inte insett allt, eller självt 'friserat' sanningen baserat på litet av det första och litet av det senare. Samt förstås Sofias egen berättelse.
Och den lär väl ha varit ganska 'len.'
Nutid - Epstein tid
Här igen -- tror inte att hovet har läst igenom hela denna enorma volym av Epstein-dokument som the Department of Justice nu har publicerat. Knappast heller att SÄPO kunnat analysera och ta fram en vettig och analyserad bild (av Sofias roll) i Epstein-kaoset heller. Det finns litet information om Sofia, men det finns eventuellt mer att hämta hos andra källor. Samt mycket muntligt och självupplevt.
Håller själv på att gå igenom dessa dokument och det är en obeskrivlig massa. Namn är felstavade, man får gå tillbaka och jämför fakta, tid, rum, namn orter m.m. Förekommer även massor av dubbletter. Man kan bara ana och skrapa på ytan. På vissa ställen är läsningen magstark.
Så Hovet kan definitivt ha blivit fört bakom ljuset i båda dessa fallen (före och efter giftermålet) stoppat bomull i öronen. Klart att de inte kunde gå ut med det som kommit fram utan att 'kamma till det ordentligt'. Och i båda fallen har de förstås varit tvungna att fråga Sofia själv, som naturligtvis inte vill sota ner sig ytterligare i denna härva.