2026-02-09, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Helt fel. Filerna släpptes efter giftermålet. Släpet bevisar att Hovet ljög eller var vilselett, det har bland annat publicerats i Expressen uppmärksammat.

På vilket sätt är det bevisat att hovet ljög eller var vilselett? Har hovet sagt att de kände till filerna om Epstein innan giftermålet alltså?

Att Barbro inbjuds till bröllopet är fortfarande för mig helt obegripligt.
Citera
2026-02-09, 21:41
Medlem
Citat:
Fatta. Det framkom inte innan, eftersom filerna släpptes efter, ok?

Tror du verkligen att hovet och Säpo kände till innehållet i 3,000,000 filer och hundratusentals bilder och videos från Epsteins privata samling innan det släpptes?

Vill inte spekulera, men det verkar inte som du har ärligt uppsåt i dina inlägg? Syftet verkar vara att söndra och sprida förvirring.

Bra att du redigerade ditt inlägg för annars hade jag smällt på dig - man behöver inte kalla tomaten för nedsättande ord om han har en avvikande uppfattning från din. Har han kallat dig för liknande i sina inlägg?
Citera
2026-02-09, 21:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dianthus
Står under bilden, är en serie om du klickar dig vidare på bildbyråns sida.

Ledde till en artikel i Expressen:

http://kungligheter.blogspot.com/2012/12/prins-carl-philips-flickvan-sofia.html

Tillägg: ser ut som hon har utslag ovanför läppen.

Tack för klargörandet.
Jag reagerade också på överläppen, ser ut som en fläskläpp, fast kan ju vara utslag.
(Vågar inte spekulera vidare).
Citera
2026-02-09, 21:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
På vilket sätt är det bevisat att hovet ljög eller var vilselett? Har hovet sagt att de kände till filerna om Epstein innan giftermålet alltså?

Att Barbro inbjuds till bröllopet är fortfarande för mig helt obegripligt.

Ja, samt att hon valdes ut till att utbilda Sofia i kungligt vett-och-etikett.
Men lika barn leker visst bäst.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-02-09 kl. 21:55.
Citera
2026-02-09, 21:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Prinsessan Sofia, en kvinna av folket. En verklig lyckträff. Precis som prins Daniel är det. För att inte tala om Drottningen. Fullgör sitt värv perfekt till 100% och det utan att skolats in från barnsben i en kunglig roll. De är alla fenomenalt bra.

Går inte att jämföra mogen frukt med en liten hård nöt.
Citera
2026-02-09, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Ja, samt att hon valdes ut till att utbilda Sofia i vett-och-etikett till.
Men lika barn läker visst bäst

Hjälp mig nu Dunder, vad menar Beck med att hovet ljuger eller är vilselett?

Ja, den är rätt bra med facit i hand........Barbro valdes ut till att utbilda Sofia i vett-och-etikett
Citera
2026-02-09, 21:54
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Går inte att jämföra mogen frukt med en liten hård nöt.

Very deep.
Citera
2026-02-09, 23:07
Avstängd
Citat:
Hjälp mig nu Dunder, vad menar Beck med att hovet ljuger eller är vilselett?

Ja, den är rätt bra med facit i hand........Barbro valdes ut till att utbilda Sofia i vett-och-etikett

Får nog fråga Becko, som vet. Vågar inte uttala mig om eller tolka andras uttalanden.

Jag har ungefär två hjärnceller kvar p.g.a. sömnbrist. Men ska försöka lägga båda i kors och skriva ungefär vad jag tror. (Läs på egen risk, virrigt).

Om att hovet ljög eller var vilselett

Innan giftermålet = PH och utvik. Kanske en del Stureplansminnen. Fanns det några frågor om prinsessans försörjningskällor i New York och Afrika, framstod dessa nog som ganska oviktiga i Hovets ögon. Tror inte att kungen höll reda på vilka visa man behöver för att få arbeta i USA samt kriterierna för att få arbetstillstånd. Om Sofia sedan blev försörjd av någon annan än sig själv eller om hon arbetade svart kom nog inte fram till Hovet, eller mörkades. Den information de fick var väl att "hon hade pluggat, öppnat eget yoga-center (såsom det står i Wikipedia) och hjälpt barnen i Afrika". Anar att Hovet inbillade sig att 'värre än utvik och PH kan det väl inte bli' och svalde därefter ner det hela med ett glas champagne. Hovet kan ha blivit fört bakom ljuset, inte insett allt, eller självt 'friserat' sanningen baserat på litet av det första och litet av det senare. Samt förstås Sofias egen berättelse.
Och den lär väl ha varit ganska 'len.'

Nutid - Epstein tid

Här igen -- tror inte att hovet har läst igenom hela denna enorma volym av Epstein-dokument som the Department of Justice nu har publicerat. Knappast heller att SÄPO kunnat analysera och ta fram en vettig och analyserad bild (av Sofias roll) i Epstein-kaoset heller. Det finns litet information om Sofia, men det finns eventuellt mer att hämta hos andra källor. Samt mycket muntligt och självupplevt.

Håller själv på att gå igenom dessa dokument och det är en obeskrivlig massa. Namn är felstavade, man får gå tillbaka och jämför fakta, tid, rum, namn orter m.m. Förekommer även massor av dubbletter. Man kan bara ana och skrapa på ytan. På vissa ställen är läsningen magstark.

Så Hovet kan definitivt ha blivit fört bakom ljuset i båda dessa fallen (före och efter giftermålet) stoppat bomull i öronen. Klart att de inte kunde gå ut med det som kommit fram utan att 'kamma till det ordentligt'. Och i båda fallen har de förstås varit tvungna att fråga Sofia själv, som naturligtvis inte vill sota ner sig ytterligare i denna härva.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-02-09 kl. 23:10.
Citera
2026-02-09, 23:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hade det funnits något på S*fi* så hade Säpo vetat om det och det hade inte blivit något giftemål.

Samtidigt har vi den senaste tiden sett en rad avslöjanden där politiker, kändisar och en prinsessa från vårt grannland figurerar i Epst*in-filerna, ingen har heller gått igenom alla miljontals sidor, det är en nästan omöjlighet beroende på mängden dokument.

Vi vet alltså mer idag om vilka kontakter Epste*n hade tack vare att man släppt en stor mängd dokument men du verkar tro att vi vet allt?

Du borde alltså istället fråga dig vad man visste innan bröllopet 2015?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2026-02-10 kl. 00:04. Anledning: Tillägg
Citera
2026-02-10, 00:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Filerna släpptes efter giftermålet.

Du sätter fingret på något viktigt där, filerna släpptes långt efter giftermålet 2015 och därför man kan fråga sig vad man egentligen visste innan?

Det ska väl dessutom släppas mer filer samtidigt som ca 200 000 sidor är redigerade eller maskade?
Citera
2026-02-10, 05:49
Medlem
beckos avatar
Citat:
Bra att du redigerade ditt inlägg för annars hade jag smällt på dig - man behöver inte kalla tomaten för nedsättande ord om han har en avvikande uppfattning från din. Har han kallat dig för liknande i sina inlägg?
Haha, ja du är självsäker det är bra Jag nyper dig i fingret, du står på dina knän och skriker, ok?

Tycker tomatens inlägg verkar strategiskt olika och avvikande, sett det hända förut i andra trådar och undrar, är det också ok med dig din tomatälskare

Det händer då ock då att ungefär tre skribenter hoppar in med en helt ny vinkling samtidigt, som upprepas till att det blir en sanning, min uppfattning är att dessa inte är ärliga inlägg om Sofia.
Senast redigerad av becko 2026-02-10 kl. 05:53.
Citera
2026-02-10, 05:58
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du sätter fingret på något viktigt där, filerna släpptes långt efter giftermålet 2015 och därför man kan fråga sig vad man egentligen visste innan?

Det ska väl dessutom släppas mer filer samtidigt som ca 200 000 sidor är redigerade eller maskade?
Nej den sista halvan innehåller våld, sex med barn, en del anser kannibalism, ubåtar, att ön bredvid Epsteins ägs av Bidens bror och var befäst militärbas med ubåtsramper, att en amiral besökt Epsteins ö, samt (bildbevis finns) man haft en mini-ubåt på Epsteins ön, dvs att det var en väsentligt mer omfattande och mer förgrenad operation, inte endast en ö för sex med minderåriga, men det får vi aldrig veta. En sociolog skulle säga att andra halvan kommer inte att släppas, alla kommer se att alla går fria, ingen döms, och då begriper alla inklusive tex kungen att varken han eller Säpo har makten.
Senast redigerad av becko 2026-02-10 kl. 06:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in