2026-02-09, 18:04
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
Han flyttar runt som en zigge i alla fall.. Bor hos mamma nu..
Zannie Hahn bodde tidigare på Nygatan 37 i Kungshamn.
Han har även bott på Vallgatan 1 i Smögen, Malmövägen 20 i Tomelilla, Byvägen 8 i Östra ljungby, Tunnbindarvägen 9 i Smögen, Storgatan 38 i Smögen, Tegelvägen 7 i Smögen, och Skolgatan 2 i Hunnebostrand.

Då var det dags igen för Zannie och Amandas episka avsnitt. Någon som vet vad dessa juveler som "Vi tänker inte ta ett vanligt jobb, så är det" gör idag?
Citera
2026-02-09, 20:23
Medlem
godboys avatar
Var tvungen att kolla om han fanns på Mrkoll, och ja, han bor i Smögen tillsammans med 59-årig kvinna. Troligtvis hans morsa han är själv 33 år.
Citera
2026-02-09, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Var tvungen att kolla om han fanns på Mrkoll, och ja, han bor i Smögen tillsammans med 59-årig kvinna. Troligtvis hans morsa han är själv 33 år.

De hade väl barn ihop han och tjejen? Alltid lite tråkigt när det är barn inblandade.

En annan fundering: Vilka länder finns lyxfällan i?

Program om samlare/hoarders har väl aldrig funnits i svensk produktion? England har nån mjukare variant än den tuffa amerikanska. En del med samlarproblematik av det slaget har ju shoppingmissbruk också, så det blir lite Lyxfällan extra allt.
Citera
2026-02-09, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
De hade väl barn ihop han och tjejen? Alltid lite tråkigt när det är barn inblandade.

En annan fundering: Vilka länder finns lyxfällan i?

Program om samlare/hoarders har väl aldrig funnits i svensk produktion? England har nån mjukare variant än den tuffa amerikanska. En del med samlarproblematik av det slaget har ju shoppingmissbruk också, så det blir lite Lyxfällan extra allt.
Norge
Citera
2026-02-10, 09:14
Medlem
VoktorDodkas avatar
Självömkan deluxe i dagens avsnitt, så himla synd han tycker om sig själv. Men jag tror att han gillar den livsstilen, att tycka sig själv och grina åt allt, annars hade han valt en bogserlina och takkroken för länge sen. Svårt att ha minsta lilla empati med honom, låt honom sitta i sin stuga och grina, då är han som lyckligast.
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Norge
Och Danmark.
Citera
2026-02-10, 13:54
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Då var det dags igen för Zannie och Amandas episka avsnitt. Någon som vet vad dessa juveler som "Vi tänker inte ta ett vanligt jobb, så är det" gör idag?
Kanske harvar kvar på YouTube och kronofogden?
Citera
2026-02-10, 14:01
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Han verkar sjukt stingslig. På hans facebook som är öppen skrev en besökare; "Lyxfällan ledde mig hit", inget annat, och Zannie reste ragg direkt och svarade; "jasså berätta gärna mer info nyfiken 😃 du verkar ha väldigt bra koll på mitt liv!?"

Han verkar exakt lika smart som han ser ut, som en lågpannad neanderthalare.
Citera
2026-02-10, 15:04
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Han verkar sjukt stingslig. På hans facebook som är öppen skrev en besökare; "Lyxfällan ledde mig hit", inget annat, och Zannie reste ragg direkt och svarade; "jasså berätta gärna mer info nyfiken 😃 du verkar ha väldigt bra koll på mitt liv!?"

Han verkar exakt lika smart som han ser ut, som en lågpannad neanderthalare.

Utfallet blev som väntat således! Bra avsnitt men nummer ett är och förblir avsnittet med isprinsessan i Bålsta!
Citera
2026-02-10, 17:24
Medlem
Slug2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka

Blir säkert rätt tjatigt efter ett tag. Så jag kan nog förstå honom
Citera
2026-02-10, 21:11
Medlem
Kvällens nya avsnitt. (Säsong 37 Avsnitt 4).
Från den längre beskrivningen:

”Linus, trebarnspappa och evig optimist, har lämnat stadslivet för en stuga på landet – men utan bil eller pengar till busskort är vardagen en kamp. Ekonomin är i spillror efter år av dumdristig generositet, och nu riskerar han att förlora det viktigaste han har: kontakten med sina barn.”

En lite udda man, på något sätt, med egen livsinställning. Verkade som han blivit utnyttjad av sitt ex, fast hon var förstås inte med och kunde säga sitt. Men han verkade ha tagit ett lån för att hon skulle kunna göra en skönhetsoperation samtidigt som han tycktes ha svårt att förstå sig på ekonomi/pengar.

Han blev iaf väldigt glad över hjälpen, och förhoppningsvis går det väl bra för honom nu.
Citera
2026-02-10, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
Kvällens nya avsnitt. (Säsong 37 Avsnitt 4).
Från den längre beskrivningen:

”Linus, trebarnspappa och evig optimist, har lämnat stadslivet för en stuga på landet – men utan bil eller pengar till busskort är vardagen en kamp. Ekonomin är i spillror efter år av dumdristig generositet, och nu riskerar han att förlora det viktigaste han har: kontakten med sina barn.”

En lite udda man, på något sätt, med egen livsinställning. Verkade som han blivit utnyttjad av sitt ex, fast hon var förstås inte med och kunde säga sitt. Men han verkade ha tagit ett lån för att hon skulle kunna göra en skönhetsoperation samtidigt som han tycktes ha svårt att förstå sig på ekonomi/pengar.

Han blev iaf väldigt glad över hjälpen, och förhoppningsvis går det väl bra för honom nu.
Han har ingen koll vad pengar är värda och kommer inte klara sig på egen hand. Han behöver en som sköter hans ekonomi.
Citera
2026-02-11, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Han har ingen koll vad pengar är värda och kommer inte klara sig på egen hand. Han behöver en som sköter hans ekonomi.

Jag fick tyvärr också den känslan. Det var som någon slags kognitiv svikt på det området. Kanske borde han få göra nån slags neuropsykiatrisk utredning av något slag.

Först hade hans föräldrar skött ekonomin åt honom trots att han var vuxen. Sedan hade hans dåvarande fru tagit över ansvaret, MEN då tycktes hon också ha lurat honom.

Man fick väl inte reda på vad han arbetade med och fick in en (relativt låg) inkomst på? (Eller så hade han varit sjukskriven en period, tror nåt sånt nämndes också).

Han betalade 7000:- i kallhyra. Hoppas det inte var direktverkande el i bostaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in