2026-02-09, 22:07
Medlem
Lite kommenterar kring det hela på SVT.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/har-ar-braket-som-stoppade-regionfullmaktige-i-orebro-se-videon
Citera
2026-02-09, 22:08
Medlem
Erik Östs avatar
Jag ger inte ett ruttet lingon för det här misskötta landet längre men det skulle behövas fler Allards i Sveriges kommuner och riksdag om skutan Moder Svea någonsin ska kunna vändas öht...

Hoppas han fortsätter röra runt i grytan för barnen och barnbarnens skull!
Citera
2026-02-09, 22:09
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Kan den här barnungen aldrig bete sig?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vr5AG5/regionfullmaktige-avbrutet-javla-fegis
Nej jsg håller med dig. Barnungen Celin lär sig aldrig. Bedrövligt 🙄
Citera
2026-02-09, 22:10
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Han kommer nog inte in 2026. Men mycket kan hända till 2030 eller 2034. Det är inte omöjligt att de kan ha 12 % då.
Finns en vilja så finns en väg, men givet att partiet iaf behöver hjälp av folket att sprida information och reklam. Och de behöver få upp sin sida, med förhoppningsvis bra och vettig politik snarast.
Citera
2026-02-09, 22:14
Medlem
Urbanfests avatar
Lite väl mycket svordomar, men annars så är han en person som genomskådar politker, kommunanställda och vågar säga emot.

Han kommer från vänster men glider mer åt höger och är framförallt ingen hycklare.
Citera
2026-02-09, 22:20
Medlem
Bara jag som tycker det är så befriande med den här genuina "ranten" från Markus?

Majoriteten av gångerna är det teater men inte denna, underbart
Citera
2026-02-09, 22:20
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Lite kommenterar kring det hela på SVT.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/har-ar-braket-som-stoppade-regionfullmaktige-i-orebro-se-videon
Då var det inget slag i alla fall utan bara som skrivet "dra till med handen så att glasögonen flyger av" . hade varit "kul" för underhållningsvärdet med mer drama och en riktig lavett från ingenstans haha, men då vet man, det var lite en höna av en fjäder.
Ursäkten att det var "svårt att komma förbi annars " var dock inte trolig, det var en liten irritation över att bli filmad vad det såg ut som.

https://x.com/Markus_Allard/status/2020927127974019420?t=kieDp2VIYSUqvNOC_6eqyw&s=19

Citat:
Okej, ni som poppar popcornen för att det är ett riktigt knytnävsslag som vi lyckats fånga i perfekta vinkeln, ni kommer tyvärr bli besvikna!

Jag såg inte händelsen, jag står i talarstolen och stirrar på den lilla fjanten Sebastian Cehlin (M) men här har ni ett klipp där Erik Baecklund (M) först är på vår politiska sekreterare William och därefter går han på vår politiker Glenn Roswall och skickar av någon anledning upp handen i ansiktet på Glenn.
Citera
2026-02-09, 22:23
Medlem
Tycker nivån är väldigt låg både av Allard och politiker i Örebro. Att de vill engagera sig lokalt är såklart positivt men sånt här käbbel är ovärdigt i Sverige. Kan tänka mig att det är OK i en f.d. Sovjet-stat men tror Allard är hopplöst värdelös på kommunikation. Allt som består är bilden av en andfådd snubbe som käbblar i en talarstol samtidigt som sjukvården är väljarnas viktigaste fråga och invandring är på en 4-5 plats. Måhända att det är bra att röra om i grytan och att det är bra att en yngre generation engagerar sig men ~ politik behöver ju leda till nånting bra i slutändan och fantasier om återvandring bla bla kommer aldrig inträffa. SD som har mandat och makt och 2024 beviljades 94 000 uppehållstillstånd och 2025 var det 89 000. En minskning med 5 000. Hoppas ÖP går en tidig grav till mötes. Vilka snöflingor...
Citera
2026-02-09, 22:26
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
"Okontrollerad". Det där är ju bara löjligt.

Vi vill väl inte ha politiker som är passiva fjantar? Som hellre är tysta än att visa lite känslor när det faktiskt är befogat?

Sossar och moderater är notoriska lögnare som förtjänar att bli kallade för jävla idioter.

Allard är inte passiv, inte tyst och har bra resonemang. Jag pekade på att det kan gå mot andra hållet, tapp av väljare om du är i för stor affekt.
Tänk dig om flera politiker står i affekt som med Allards , -Löp linan ut då din jävla fegis, du törs ju inte.. alla ser ju hur jävla rutten du är.. jävla fegis ..jävla fån. ..ska du lämna nu? Där slutar många lyssna på sakfrågan. Det är just det både du o jag önskar att avslöja, systempolitikerna. Att jag skulle be Allard bli tyst, passiv är en överdrift : ) Det är upp till honom hantera sig i talarstolen och se till så att inte ungen kastas ut med badvattnet att krutet läggs i rätt dos.
Senast redigerad av RamsundAktaRingen 2026-02-09 kl. 22:29.
Citera
2026-02-09, 22:39
Avstängd
Äntligen en politiker som kan bära titeln En riktig politiker!!
Har lyssnat på kommunfullmäktige i Örebro ett antal gånger.
Man blir fullständigt bedrövad över vilken oerhörd låg nivå politikerna från de etablerade partierna innehar.

Och det är inte bättre i riksdagen.

Än värre är att svensken i gemen inte verkar bry sig. De fattar inte hur Sverige snsbbt faller just på grund av att man inte engagerar sig och försöker få en ändring till stånd.

Att en moderat politiker i Örebro bara får för sig att mrd handen slå bort glasögonen på en annan politiker säger ju en del om lekstugan man befinner sig mitt i.....
Citera
2026-02-09, 22:42
Medlem
Hade det varit en sosse eller en vänsterpartist så hade denne blivit toksågad härinne för samma beteende men nu när det gäller MA så är det heeeeelt ok
Citera
2026-02-09, 22:44
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Allard var några grader för vild den här gången, men annars bra.

Överlag verkar det vara totalt kaos i Örebro. Sveriges nya skithål. Uddevalla får se sig besegrat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in