2026-02-09, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Nederbird-
Anledningen att få in Allard i Riksdagen är nog enbart för content och underhållsvärde. Möjligheten att åstadkomma grejer förutom skrik finns nog inte. Hade dock varit svinkul om han hade kommit in, men det är så extremt osannolikt att det knappt är värt att diskutera.

Det är inte troligt att de kommer in i riksdagen i år men om 2-3 val är det inte orimligt.

Utvecklingen i Örebro kommun:
2014: 1 %
2018: 3 %
2022: 8 %

Utvecklingen i Örebro region:
2014: 0,5 %
2018: 1 %
2022: 4,5 %

Det krävs 12 % i Örebro region för att komma in i riksdagen.
Citera
2026-02-09, 20:35
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Till alla som grinar över att ÖP’s MA lackar ur, det är precis så här äckligt och inkompetent och fyllt av icke värdeskapande skräp som kommunal och regional politik är.

Det går åt så DJÄVLA mycket pengar på akit som inte adderar värde eller välfärd för våra skattepengar.
Kolla in Jens Nylanders arbete med att granska kommuners fakturor: https://kommun.jensnylander.com/

Det är så mycket inkompetens, klydd och icke kärnverksamhet som pågår.

Hur kan man INTE blir arg undrar jag.

Japp, svensken skulle få en chock och kräva att huvuden rullade åt alla håll om de visste hur illa det var.

Allard är hatad för att han riktar strålkastaren mot dessa inkompetenta kräk.

Det är folkförrädare hela bunten.
Senast redigerad av Steinarr 2026-02-09 kl. 20:46.
Citera
2026-02-09, 20:36
Medlem
Har märkt att flertalet människor har sett en ny borttagen video där man får se nån som pekar finger om jag fattat det rätt. På senaste instagramposten pratas det vilt om hur andra människor betett sig som svin mot ÖP innan klippet vi ser. Någon säger t.ex
Citat:
Fick inte skriva detta på radio p4:Utifrån klippet jag såg så slog någon av glasögonen på en i ÖP varpå MA säger nåt i stil med: Slog du av honom glasögonen din jävla idiot? För mig sätter det saken i annat sken.

Har också sett ett klipp nyligen då

någon hotade MA I en paus: du ska få se vad jag kan göra! Efter att MA varit "obekväm" och stått upp för de barn som blivit omhändertagna av socialen i Örebro och ifrågasatt socialnämndens kompetens att fatta beslut i sådana ärenden.

Under samma paus kom någon och slet en mobiltelefon ur händerna på ÖP. MA fick inget gehör från någon i fullmäktige när han sedan klagade över fysiska övergrepp eller verbala hot, då det var i pausen. Dvs ingen ansvar, menade man.

Jag undrar faktiskt om man försöker mobba MA till att tappa humöret och säga fula ord så man sedan kan visa i media hur hemsk han är.

https://www.instagram.com/p/DUieskNjDJz/?igsh=YWZtbmc2b3l5bnox

Om det stämmer eller inte vet inte jag, men jag tycker det låter trovärdigt nog att bara ta med när Markus skriker och gormar och sätta dit honom inför media.
Citera
2026-02-09, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Är inte SD'are men har alltid tyckt att Åkesson är en bra debattör och platsar bra i riksdagen.

Jämför Åkessons närvaro i riksdagen med Allards närvo i respektive fullmäktige.
Citera
2026-02-09, 20:40
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Nej. Det är bra att Allard står på sig och säger ifrån när andra partipolitiker är fysiskt våldsamma och står och ljuger i talarstolen. Politiker har kommit undan med lögner i alldeles för stor utsträckning senaste årtiondena.
Man kan göra det på ett civiliserat sätt. Det är ingen jävla byggbod. Att tappa masken är aldrig professionellt.
Citera
2026-02-09, 20:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
Jag personligen skulle inte kalla folk för idioter, men samtidig med dem historierna han pratat om i Sista måltiden, så finns det gott befog att kalla en del för just då. Idioter.

Det finns väll 20 virala klipp på 8 år+ där just Allard personlighet just skapar dessa klipp.

Han pratar ju i Sista måltiden hur dem tar in han i ett rum och skall ha möte, där dem enbart pratar skit om han, för att sen bli galen när dem tror att Allard filmat det som sagt.

För att efter säga att det bryter mot lagen att filma inne där.

Oklart egentligen vad som gäller, men han är ju dock glasklar.

”Här skär ni ned i färdtjänsten, medans man fikar för 600.000 om året.”

Eller som nu då, vi skär ned ivärdbudjet, men ökar för inköp av konst till kommunerna.

Idiotisk? Jag vet inte, men om vi nu skall tro Allard så gick moderaten upp och ljög. För att sedan gömma sig när han skall förklara sig.

Visst har han rätt i sak många ggr. Och visst kan man tycka att det vid en första anblick prioriteras märkligt ute i kommunerna. Men man lär även försöka hålla fler tankar i huvudet samtidigt, begripa vad öronmärkta pengar är, och att alla dessa pengar inte per automatik finns tillgängliga att göra vad man vill med (som Allard tror).

Det är ju inte första gången (och inte sista) som Allard inte förmår att hålla sina hästar, och man kan ju tycka vad man vill om denna specifika incident, men han visar ju än en gång att han inte hör hemma på en civiliserad arbetsplats, allra minst i riksdagen.
Citera
2026-02-09, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Det var en konstig regel, och den håller jag inte med om alls. Har man rätt så har man rätt. Men man får ju gärna förklara varför motståndaren är en idiot, eller ett fån, om den beter sig som så.. "För att du vägrar svara på frågor" till exempel.
Ja, har man rätt så har man rätt.
Jag skrev inget annat.

Däremot förlorar man diskussionen.

Manipulativa politiker är experter på att använda vidriga debattekniker och vinna diskussioner även om de har helt fel och inte vet något alls om sakfrågan.

Precis som du skriver ska man förklara med sakargument, vilket är lätt om man vet att man har rätt.
Citera
2026-02-09, 20:45
Medlem
tobbeskinheads avatar
Nu hyllas Markus Allard av Nordfront, som är terrorklassade Nordiska motståndsrörelsens officiella webbplats/medieplattform: https://nordfront.se/markus-allard-stangde-ned-regionfullmaktigemote

Alla vettiga röster verkar ta avstånd från barnungens beteende.
Citera
2026-02-09, 20:46
Medlem
akutaccents avatar
Det är klart han blir förbannad. Kommunpolitikerna fullkomligt slaktar skattepengar. Och detta är bara i Örebro, där vi har en politiker tillräckligt modig för att våga påpeka detta. Tänk resten av Sveriges kommunfullmäktige som saknar en Markus Allard. Riktiga penga- och maktgalna ormar.
Citera
2026-02-09, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilverfisken2026
Visst har han rätt i sak många ggr. Och visst kan man tycka att det vid en första anblick prioriteras märkligt ute i kommunerna. Men man lär även försöka hålla fler tankar i huvudet samtidigt, begripa vad öronmärkta pengar är, och att alla dessa pengar inte per automatik finns tillgängliga att göra vad man vill med (som Allard tror).

Det är ju inte första gången (och inte sista) som Allard inte förmår att hålla sina hästar, och man kan ju tycka vad man vill om denna specifika incident, men han visar ju än en gång att han inte hör hemma på en civiliserad arbetsplats, allra minst i riksdagen.

Vad menar du med "öronmärkta pengar"? Det är politikerna som bestämmer vilka pengar som ska gå vart.
Citera
2026-02-09, 20:49
Medlem
IdunLos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Lättkränkta vänstermänniskor ska sättas på plats. Marcus är helt rätt person på rätt plats.
Kämpa Allard
Vänstermänniskor? Det var ju en moderat Allard läxade upp.
Citera
2026-02-09, 20:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Vad menar du med "öronmärkta pengar"? Det är politikerna som bestämmer vilka pengar som ska gå vart.

Du får läsa på om politik och budget och ekonomi, jag orkar inte förklara för dig. Dessutom är det off topic för tråden. Google är din vän, om hur det fungerar IRL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in