2026-02-09, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Njae, det var ju inte vad jag skrev.

Men om det är den gruppen av individer man röstfiskar hos så är hans verbala idiot-attacker säkert lysande.

Kanske är det vad som behövs däremot, för att få uppmärksamhet och att få andra att läsa hans budskap? Han verkar ha bra avsikter, och hans kritik är befogad. På alla sätt.

Är inte säker på att hans oortodoxa sätt är så bra däremot. Det hade varit betydligt coolare att uttrycka sig annorlunda. Nu riskerar han att vuxet folk inte tar honom på allvar.

Hans parti växer i varje val så verkar fungera ganska bra.
Citera
2026-02-09, 20:22
Medlem
Wajis avatar
Lättkränkta vänstermänniskor ska sättas på plats. Marcus är helt rätt person på rätt plats.
Kämpa Allard
Citera
2026-02-09, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
Du får väll lyssna på podden gratis, eller Malkom och Allard.

Sista måltiden, riks etc.

Finns ju 100h med vad han vill.

Krossa transferiatet.

100 timmar skrik och skrän? Aldrig.

Vill han bli tagen på allvar får han skriva ner sin politik i ett sammanhängande manifest. Då kan man läsa, granska och kritisera innehållet.
Citera
2026-02-09, 20:27
Medlem
cute.as.ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Kan den här barnungen aldrig bete sig?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vr5AG5/regionfullmaktige-avbrutet-javla-fegis
Jag gillar Markus Allard, men hans uppförande idag gick kanske lite över gränsen. Ingen är perfekt.
Citera
2026-02-09, 20:29
Medlem
Ungefär som i Turkiet eller Azerbaijan. Men här så ska politiker uppföra sig och vara resonabla. Sparka ut honom !
Citera
2026-02-09, 20:29
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Komiskt, du låter ungefär som medierna gjort sen SD var påväg in i riksdagen.
Absolut inte. Är inte SD'are men har alltid tyckt att Åkesson är en bra debattör och platsar bra i riksdagen. Han spårar inte ur och låter känslorna ta över. Är det inte på detta sättet han blivit så skicklig på att debattera? Proffsig approach.

Allard representerar väl inte ens SD? Han har blivit ett internetfenomen bara som trendar upp och ner. Hans persona är ju att "läxa upp politiker" och få likes på det. Jag säger inte att han har fel i sak när han ställer folk mot väggen men han gör det på fel sätt tycker jag.

Här tar han för sig lite väl mycket.
Citera
2026-02-09, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cute.as.duck
Jag gillar Markus Allard, men hans uppförande idag gick kanske lite över gränsen. Ingen är perfekt.

Problemet är att du aldrig hade hört talas om att moderaterna i Örebro prioriterar tavlor framför ungdomspsykiatrin om han inte aggressivt förklarat hur förkastligt det är och därtill hur moderaterna hanterar det faktumet.
Citera
2026-02-09, 20:30
Medlem
Den som kallar sin motdebattör för idiot förlorar diskussionen, även om han har rätt.

Slarvigt av Allard, idioterna förtjänar inte att han gör självmål.
Citera
2026-02-09, 20:31
Medlem
-Nederbird-s avatar
Anledningen att få in Allard i Riksdagen är nog enbart för content och underhållsvärde. Möjligheten att åstadkomma grejer förutom skrik finns nog inte. Hade dock varit svinkul om han hade kommit in, men det är så extremt osannolikt att det knappt är värt att diskutera.
Citera
2026-02-09, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Kan den här barnungen aldrig bete sig?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vr5AG5/regionfullmaktige-avbrutet-javla-fegis

Han har min röst i valet till hösten
Citera
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neger-apan
Den som kallar sin motdebattör för idiot förlorar diskussionen, även om han har rätt.

Slarvigt av Allard, idioterna förtjänar inte att han gör självmål.
Det var en konstig regel, och den håller jag inte med om alls. Har man rätt så har man rätt. Men man får ju gärna förklara varför motståndaren är en idiot, eller ett fån, om den beter sig som så.. "För att du vägrar svara på frågor" till exempel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Allard representerar väl inte ens SD? Han har blivit ett internetfenomen bara som trendar upp och ner. Hans persona är ju att "läxa upp politiker" och få likes på det. Jag säger inte att han har fel i sak när han ställer folk mot väggen men han gör det på fel sätt tycker jag.

Liknande simplifiering gjorde samtliga medier när de kallade SD för nazister, fascister, gjorde storuppslag i tidningarna när partiets politiker gjorde felsteg osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in