2026-02-09, 19:13
Medlem
Harrybs avatar
Är folk idioter så ska dom få höra det också. Det spelar liksom ingen roll vilken klass-tillhörighet man har. Bara för dom är politiker så ska man inte behöva slänga sig med sofistikerande ord.

Det är just därför många gillar Allard, hans ordspråk passar arbetarklassen.

Dessutom så engagerar sig mannen (just nu för mig viktigaste valfråga), i skatteslöseri.

Och jag har inte än, sett någon som kan ge Allard svar på tal. Det ända som säger är att hans ton inte är okej osv. Men aldrig att dom kan bemöta honom!
Citera
2026-02-09, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
På vilket sätt skulle ”tjänstemannaansvaret” påverka politikerna tänker du? Politiker är inte tjänstemän, det visste du kanske inte?

Motionen som skribenten syftar till gäller även om politiker om jag inte minns fel. Eller ska åtminstone göra det i förlängningen.
Citera
2026-02-09, 19:16
Medlem
Citat:
På vilket sätt skulle ”tjänstemannaansvaret” påverka politikerna tänker du? Politiker är inte tjänstemän, det visste du kanske inte?

De kommer lyda under samma lag, om jag inte är felinformerad (har inte läst förslaget än, utan bara kortare texter från M, SD och KD).
Citera
2026-02-09, 19:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Det här är varför Allard blev så upprörd:

ÖP vill skjuta in mer pengar till BUP. Detta vill inte Socialdemokraterna, Moderaterna och Centerpartiet (som styr Örebro). De vill hellre lägga pengar på trams.

Sebastian Cehlin (Moderaterna) började ljuga om att ÖP vill sänka lönerna för läkare. När Allard konfronterade Cehlin och bad om att få en förklaring så satt Cehlin och flinade åt honom.

Då blev Allard förbannad.

7-klöverpartierna beter sig verkligen som ett gäng lågstadiebarn.

Inte undra på att så många kommuner är helt jävla knullade.
Precis. Annars sossarnas paradgren. Att hitta på lögner om motståndare än och sen sitta att hånflina. Jävla manipulativa as. Må de brinna i helvetet. Du får kalla dom för idioter för det är precis vad dom är. För att inte prata om vänsterblaskan NA
Citera
2026-02-09, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Motionen som skribenten syftar till gäller även om politiker om jag inte minns fel. Eller ska åtminstone göra det i förlängningen.
I förlängningen måste politiken anställa nya tjänstemän om några får sparken, så har det alltid varit. Politiker väljs genom val - tjänstemän är anställda. Det finns inga anställda politiker och därmed är de inte heller tjänstemän. Inte ens i förlängningen.
Citera
2026-02-09, 19:21
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Är folk idioter så ska dom få höra det också. Det spelar liksom ingen roll vilken klass-tillhörighet man har. Bara för dom är politiker så ska man inte behöva slänga sig med sofistikerande ord.

Det är just därför många gillar Allard, hans ordspråk passar arbetarklassen.

Dessutom så engagerar sig mannen (just nu för mig viktigaste valfråga), i skatteslöseri.

Och jag har inte än, sett någon som kan ge Allard svar på tal. Det ända som säger är att hans ton inte är okej osv. Men aldrig att dom kan bemöta honom!

Det har nu gått så långt att de andra politikerna blivit fysiska.

De vet inte hur de ska bemöta honom eftersom han inte har fel.

Han visar ju bara upp deras egna korkade beslut och detta provocerar dem

Allard är bäst.
Senast redigerad av Steinarr 2026-02-09 kl. 19:39.
Citera
2026-02-09, 19:21
Medlem
Driftstopps avatar
Jag ska rösta på han, så han kan sätta idioterna i riksdagen på plats!
Citera
2026-02-09, 19:22
Medlem
Bavaros avatar
Han är hatad för att han avslöjat kommunalpolitikerna och hur det går till på kommunfullmäktige och prioriteringarna de gör.

Han talar och uttrycker sig som mannen på gatan och det ogillas av etablissemanget som ser sig själva förmer än den vanliga Örebroaren. Kommunistkärringen som hellre sitter och pillar på sin mobil än lyssnar på vad han har att säga om saker hon själv tagit upp bla.

Han började ju med att kolla hur många kunde tänka sig sänka sina löner för att spara pengar, avslöjade hur mycket de fikade för när vissa sparåtgärder skulle göras bla inom vårdsektorn och andra kärnverksamheter då de prioriterade det som gynnade politikerna själva mest. Kunde ju spara många miljoner på konst och andra kulturprojekt men då skrek ju en Vänsterpartist som såklart var konstnär och levde på statliga bidrag. Sen avslöjade han ju P4 Örebro före jul hur de klippte o klistrade, han avslöjade hur sossarna manipulerade en folkinsamling till en folkomröstning som inte skulle gynna dem.

Han ställer ju politikerna mot väggen med vanliga frågor som tex varför dömda våldtäktsmän och folk som var med o kravallade i påskupproret i Örebro fortf var anställda i kommun, avslöjar hur släktingar anställer varandra med fejkade namn osv och den ledande tjänstemannen i detta fallet en kvinna varför inga konsekvenser mot henne kommit till.
Hur man inte kan gilla detta han gör, då har man själv en massa att förlora på om han får igenom sina förslag och idéer och struntar i att skattepengarna ska användas på bästa tänkbara sätt för invånarna.
Citera
2026-02-09, 19:22
Medlem
dickachus avatar
Lås in han för bristande vandel. Står å skriker som ett kioskmongo, inte ens torr bakom öronen.
Citera
2026-02-09, 19:23
Medlem
Citat:
I förlängningen måste politiken anställa nya tjänstemän om några får sparken, så har det alltid varit. Politiker väljs genom val - tjänstemän är anställda. Det finns inga anställda politiker och därmed är de inte heller tjänstemän. Inte ens i förlängningen.

Jag tänker att till och med du är intelligent nog för att kunna tänka dig en lag som gäller skatteslöseri och ej baserar sig på titel? Eller har jag fel?
Citera
2026-02-09, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
De kommer lyda under samma lag, om jag inte är felinformerad (har inte läst förslaget än, utan bara kortare texter från M, SD och KD).
Politiker och tjänstemän kommer knappast att lyda under samma lag. Politikerna är tjänstemännens arbetsgivare.
Citera
2026-02-09, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
  • Att Örebropartiet i budgeten sätter till 20milj extra till BUP, att moderaterna sätter till 15(?)milj.
  • Att moderaterna trots det påstår att Örebropartiet inte sätter till mer till BUP än moderaterna.
  • Att moderaterna ljuger om att Örebropartiet vill sänka läkarlönerna.
  • Att moderaterna prioriterar konsten framför mer pengar till BUP.

https://youtu.be/J2iPsjEmHbc?si=Ht3DtL5WlBElgUZi

Det där är bara hans vanliga gråtpunkter, skrik och skrän och gråt. Noll substans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in