2026-02-09, 19:00
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Det förstnämnda har jag nog bara hört invandrare säga dock.. oavsett låter det riktigt otrevligt och lågt, stör mig varje gång jag hör det.

Nu var det ju ett svar på detta påstående, och ingenting annat.
Citat:
Förstår att han är populär hos typ "män" mellan 18-30 som använder utryck som "jävla horunge" "din jävla fitta" osv..
Citera
2026-02-09, 19:00
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Three47
Kolla nu här, februari 2025. Vi gamlingar har försökt påverka politiken och politikerna på ett civiliserat sätt sedan innan du föddes. Det har inte fungerat: makt korrumpterar och absolut makt korrumperar absolut.

Titta bara på hur genomkorrupta sveriges olika myndigheter är på grund av kommunisternas långa marsch genom instutitionerna.

Markus är en frisk fläkt, som (än så länge) inte är korrumperad, och säger saker som de är.

Markus behövs för att belysa avståndet mellan vanligt folk och elitens knähundar, politikerna.

Klagar du på Markus är du på elitens sida - du är skyldig till varför vi har 80% skatt, folk dör i vårdköer och din dotter kan våldtas utan att gärningsmannen bestraffas.

Fast du har ju ingen dotter så det är ok...

Jag vill se videon och jag vill se de våldsamma politikerna bestraffas. Jag kommer bara få ett av önskemålen uppfyllda.
Håller med det verkar behövas både hårdare ord och mer aktivism mot all uppenbar korruption, lögner och förräderi, för politiker har i årtionden trott att det är fritt från konsekvenser och någonstans OK att spotta på sin befolkning som de låtsas representera och generationerna som byggt upp landet. Utsätta oss medvetet för brott och lidande. Det är inte ok någonstans och toleransen för det måste upphöra snarast.
Citera
2026-02-09, 19:01
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Nu var det ju ett svar på detta påstående, och ingenting annat.
Det var det jag syftade på med, så inget emot dig. men då var det klargjort i alla fall.
Citera
2026-02-09, 19:03
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Det var det jag syftade på med, så inget emot dig. men då var det klargjort i alla fall.

Ok inget emot dig heller, men vad var poängen?
Citera
2026-02-09, 19:05
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Markus Allard jagar inte röster hos folk som är gråtmilda
Nåt som är o varit förödande för Sverige långt före Allard är den politiska ton o konformism, den malande moraliska tonen o c h de smetande ord som politiker använt mot allmänhet o oppositionspolitiker. Allt för att stoppa debatter och där statliga Svt o Sr varit megafoner för just smetande epitet. Vem minns inte orden o retoriken från Sahlin, M Andersson, Annie Lööf, liberaler, Reinfeldt m fl
-främlingsfientlig, -hatisk, -rasism, -fiska i grumligt vatten m m. Nu 2026 med de problem politikerna skapat anses Allard som upprörande. I det stora sammanhanget är han inte det.

Dock orden från Allard,
-Löp linan ut då din jävla fegis, du törs ju inte.. alla ser ju hur jävla rutten du är.. jävla fegis ..jävla fån. ..ska du lämna nu?
.. är ord o upprördhet som kan bli ett sänke för ÖP trots att Allard kan vara rätt i sak. Men han kom i tv=alltid reklam : ) eftersom de kan komma in i Riksdagen om de får 12% i sin valkrets. Sverige förtjänar ett bryt inom politiken och Allard är inte värre i praktiken än många inom politiken o myndigheter. Allard kallar dem klägget, de högbetalda moraliserande som inte tillför så mycket till Sverige längre. Han har rätt i sak.
Citera
2026-02-09, 19:08
Medlem
Fler Marcus allard i alla kommuner i Sverige!
Då menar jag inom alla partier!
Då kan vi få bort slöseri med pengar och "sovande" människor som överlever på bidrags röster.
Citera
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ok inget emot dig heller, men vad var poängen?
Att ifrån vad jag hört om Örebropartiet via ett fåtal klipp med Markus Allard, (kan försöka hitta) så är det nog inte det första partiet som småkriminella ordet "huriiinge"-yttrare röstar på precis.

För jag har fått intrycket att de som mig och de flesta med något vett - vill utvisa kriminella invandrare, jihadister och invandrade bidragsplundrare. jag hoppas det! isf är de nära att få min röst. Och jag tycker inte om att rösta i det här skendemokratiska, kuppade systemet..

Men jag vet en farlig och irriterande grupp/kult som utnyttjar svagheter i det s.k. demokratiska systemet till max för att försöka erövra det, som är deras skrivna och uttalade mål att försöka göra, och infiltrerar, & röstar dedikerat, organiserat och motiverat... muslimer gör..!

jag anser att invandrare inte ens ska ha rösträtt om de inte arbetat här i säg 10 år och fläckfritt brottsregister.. att felaktigt ge ut medborgarskap som man gjort och slussat in migranter via infiltrerade (av muslimska brödraskapet) migrationssystem, ge bidrag från dag ett som bortprioriterar skyddsnät för svenskar, och dessutom rösträtt till någon som bara kommit hit med målen att, och börjat plundra från landet, sprida en kult eller begå brott är vansinne.
Senast redigerad av Room531 2026-02-09 kl. 19:22.
Citera
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Nej det skulle inte jag heller trott, men uppenbarligen börjar man bli rädda för det. Jag tror inte det är omöjligt att Örebropartiet kan samla 4% om media fortsätter spela "goda"
De kanske kan få 12% i Örebro läns valkrets så kommer Allard in i riksdagen ändå. Låt oss hoppas på det! Föreställ er vilken djävla cirkus det skulle bli!
Citera
Medlem
Resultatet av när Politiker sitter och leker Monopol med riktiga pengar, blir ju att det förr eller senare kommer in någon som påtalar att man kanske ska hålla igen med att slösa bort Skattebetalarnas pengar sålänge inte allt väsentligt är i ordning.

Att han måste höja rösten ibland är bara ett bevis på att övriga kommunpolitiker inte har förstånd nog att inse att man inte beter sig som att livet är ett tv-spel, när man leker med andras pengar.

Det kommer hända grejer när tjänstemannansvaret kommer tillbaka….
Senast redigerad av Cooltrayne 2026-02-09 kl. 19:10.
Citera
2026-02-09, 19:10
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Det här är varför Allard blev så upprörd:

ÖP vill skjuta in mer pengar till BUP. Detta vill inte Socialdemokraterna, Moderaterna och Centerpartiet (som styr Örebro). De vill hellre lägga pengar på trams.

Sebastian Cehlin (Moderaterna) började ljuga om att ÖP vill sänka lönerna för läkare. När Allard konfronterade Cehlin och bad om att få en förklaring så satt Cehlin och flinade åt honom.

Då blev Allard förbannad.

7-klöverpartierna beter sig verkligen som ett gäng lågstadiebarn.

Inte undra på att så många kommuner är helt jävla knullade.
Satt han och flinade? Det här liknar mobbning och psykning. Kom ihåg i skolan när klassens killar hela tiden trackade en kille...tillslut fick han nog och började vifta med en stor pinne. Han blev inkallad till rektorn och fröken fördömde honom men ingen brydde sig om att han faktiskt var mobbad och att i flera år inte försvarat sig nämnvärt. Ensam mot flera hånfulla tär på en.
Citera
2026-02-09, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RamsundAktaRingen
Dock orden från Allard,
-Löp linan ut då din jävla fegis, du törs ju inte.. alla ser ju hur jävla rutten du är.. jävla fegis ..jävla fån. ..ska du lämna nu?
.. är ord o upprördhet som kan bli ett sänke för ÖP trots att Allard kan vara rätt i sak. Men han kom i tv=alltid reklam

Att vara "besvärlig" och komma med i nationell tv fungerar sålänge det inte är någon tvekan om vem som har den moraliska rätten på sin sida. BUP vs. Konst i hissar t.ex.

Problemet är ifall det rinner över på mindre och mer betydelselösa frågor.
Citera
2026-02-09, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Resultatet av när Politiker sitter och leker Monopol med riktiga pengar, blir ju att det förr eller senare kommer in någon som påtalar att man kanske ska hålla igen med att slösa bort Skattebetalarnas pengar sålänge inte allt väsentligt är i ordning.

Att han måste höja rösten ibland är bagaget bevis på att övriga kommunpolitiker inte har förstånd nog att inse att man inte beter sig som att livet är ett tv-spel.

Det kommer hända grejer när tjänstemannansvaret kommer tillbaka….
På vilket sätt skulle ”tjänstemannaansvaret” påverka politikerna tänker du? Politiker är inte tjänstemän, det visste du kanske inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in