Citat:
Ursprungligen postat av
Duuuu
Grymt. Man kan alltså använda maskin. Nu har jag ingen diskmaskin, men tvättmaskin har jag ju.
Jag måste bara fråga - är du boxare själv? Så jag vet att du vet vad du pratar om. Det låter nämligen lite för bra för att vara sant. Det är ju stoppning i handskarna, och jag tänker att allt sånt lär väl deformeras om man kör de i maskintvätt?
Jag har tvättat handskar och allt möjligt i tvättmaskin, men jag vet inte exakt vad du har för handskar och material så jag tänker inte lova någonting.
Det beror på vad det är för material, men syntetiskt material går generellt alltid att köra i tvättmaskin på
låg temp och minsta centrifug!
Är materialet och alla delar syntetiskt ska det gå bra, bara det inte är skinn/mocka så ska det klara det.
Du kan köra sneakers, ryggsäckar, kuddar, mattor och allt möjligt i en tvättmaskin, det handlar om att ställa in rätt program, handtvätt och korttid med minsta centrifug går bra!
Vill man vara extra försiktig kan man slänga in några t-shirts som fungerar som stötdämpare vid centrifugen, det är centrifugen som är det kritiska då det ofta är där det slås sönder om det skulle göra det.
Annars är en diskmaskin optimal, då spolas de rent ordentligt under en timme utan den riskabla centrifugen, men även här måste du ställa in rätt temp och köra typ 30 grader eller handdisk.