2026-02-09, 14:08
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Varför det? Sådant lyser ju med sin frånvaro i just Sverige, där ställena ägs av invandrare och matutbudet mest består av thaikäk, pizza, sushi, kebab osv.

Vi inom den nationella rörelsen bojkottar såna restauranger och äter endast från svenskar som har grissylta på menyn.
Senast redigerad av Kvillebacken1 2026-02-09 kl. 14:32.
Citera
2026-02-09, 14:15
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Vi inom den nationella rörelsen bojkottar såna restauranger och endast från svenskar som har grissylta på menyn.
Det är svårt att äta ute om det ska vara så. Alla restauranger i staden där jag bor är det utlänningar som serverar eller lagar maten. Var på en restaurang med jobbarkompisarna och det var helt svart där inne. De som lagade maten och de som serverade var alla från mörkaste Afrika.
Citera
2026-02-09, 15:32
Medlem
jag gillar inte mainstream liberal vänster kulturen och politiken i sverige men generellt så är jag positiv om Sverige och jag uppskattar hur bra folk bemöter en utomlands när de vet att man är svensk
Citera
2026-02-09, 16:15
Medlem
Gaspodins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Vilket lag hejar du på i idrott då?
Ishockey -> Rögle (Mitt hjärta slår fortfarande för Pantern)
Handboll -> Ystad
Fotboll -> MFF
Citera
2026-02-09, 16:25
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Bra poäng. Tror inte jag ätit svensk husmanskost ute på lokal på över tio år...

Åt det i Norrtälje för ett tag sedan. Har även ätit det på fler ställen senaste tiden.
Citera
2026-02-09, 16:27
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Det är svårt att äta ute om det ska vara så. Alla restauranger i staden där jag bor är det utlänningar som serverar eller lagar maten. Var på en restaurang med jobbarkompisarna och det var helt svart där inne. De som lagade maten och de som serverade var alla från mörkaste Afrika.

Märkligt, jag har aldrig sett en restaurang där den mesta personalen är negrer. Däremot blattar, asiater eller indier/bangladeshier.
Citera
2026-02-09, 17:21
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Varför det? Sådant lyser ju med sin frånvaro i just Sverige, där ställena ägs av invandrare och matutbudet mest består av thaikäk, pizza, sushi, kebab osv.

Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica

Menar ni på allvar att ni åker utonlands för att äta svensk mat? Ni vet att man driver med såna som er i Sällskapsresan va? "Finns det svenskt kaffe på Kanarieöarna". Då kan ni inte klaga på invandrare i Sverige som vill ha sin egen mat, om ni själva vill göra det när ni gästar ett annat land. Och du Nyreggadjude har mage att kalla Det Fria Sverige och Markus Follin för idioter, vad är du själv då?
Senast redigerad av JohanSverkersson 2026-02-09 kl. 17:37.
Citera
2026-02-09, 17:29
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Jag brukar söka mig bort från svenskar om jag är i exempelvis Thailand eller på Kanarieöarna eller i andra områden med stor svensknärvaro. Man åker trots allt utomlands för att slippa Sverige ett tag. Då är det ju dumt att direkt söka sig till svenskbarer och äta köttbullar med mos till lunch så fort man anländer till semesterorten.

Håller helt med. Det är en sak om det typ är svenska ungdomar som vill ragga på varandra (eller på andra skandinaver) som t.ex. Grabbarna Grus eller vad det hette. Men annars är ju en av fröjden att åka utomlands att träffa andra folk, om inte lokalbefolkningen så andra turister. Jag har varit flera gånger i sammanhang där jag och min flickvän eller familj varit de enda svenskarna i en grupp med amerikaner, britter eller liknande. Men till skillnad från dig så är jag stolt svensk.

Rika svenskar som flyttar till solkusten i Spanien för att slippa otryggheten i Sverige, och hänger bara med andra svenskar där, lite genant. . Det gäller i ännu högre utsträckning britter.
Citera
2026-02-09, 22:04
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Menar ni på allvar att ni åker utonlands för att äta svensk mat?

Självklart, i närområdet finns det helt enkelt ingen och Thailand ligger närmare än Älgarås.

Citat:
Ni vet att man driver med såna som er i Sällskapsresan va? "Finns det svenskt kaffe på Kanarieöarna".

Ja, fast inte i det klippet du citerar. I ett kort klipp under en golftur beklagar sig Roland Jansons karaktär med kompis om att kriminaliteten har ökat sedan Franco dog, att respekt för lag och ordning har försvunnit och att det beror på att folk fått sina "demokratiska rättigheter", att det är likadant i Sverige med en skrämmande utveckling. Roland Janson avslutar kommentaren med att slå bollen ned i dammen och det är meningen att man ska skratta åt dem, men de har ju rätt.

https://www.youtube.com/watch?v=83L1Svb6R3Y

Citat:
Då kan ni inte klaga på invandrare i Sverige som vill ha sin egen mat, om ni själva vill göra det när ni gästar ett annat land.

Invandrarna gästar inte, de bor här permanent och det är det jag klagar på.

Citat:
Och du Nyreggadjude har mage att kalla Det Fria Sverige och Markus Follin för idioter, vad är du själv då?

Självklart har jag platt mage att kalla nämnda idioter, plus JohanSverkersson, för idioter.
Citera
2026-02-09, 22:31
Medlem
vill-va-anonym-vas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Jag skulle vilja säga extremt stolt.
Motivera tack.
Bland annat det med Kosovo
Citera
2026-02-09, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vill-va-anonym-va
Motivera tack.
Bland annat det med Kosovo
Många migranter känner en stolthet av att trycka till en blond svensk för de känner mer makt då. Därför bör vi rösta på SD som vill föra dem tillbaks till sina hemländer. De har absolut ingen som helst respekt för sina värdar vill säga oss svenskar som betalar för kalaset.
Citera
2026-02-09, 23:59
Medlem
vill-va-anonym-vas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Många migranter känner en stolthet av att trycka till en blond svensk för de känner mer makt då. Därför bör vi rösta på SD som vill föra dem tillbaks till sina hemländer. De har absolut ingen som helst respekt för sina värdar vill säga oss svenskar som betalar för kalaset.
Ja.
Men hur förklarar du Kosovo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in