2026-02-08, 01:02
Medlem
vill-va-anonym-vas avatar
Sverige har tappat det helt och hållet.

Vi förlorar mot Kosovo i fotboll två gånger.(Sverige är sämre än Kosovo)

Vi ser överallt hur svenska kvinnor väljer invandrare.

Är ni fortfarande stolta över att vara svensk?
Citera
2026-02-08, 01:14
Medlem
Stolt? Nja lite kanske, mer glad att jag inte är neger eller arab.
Men jag är väldigt stolt över vad mina förfäder har gjort för att skapa ett så fint land. Nu får vi tillsammans hjälpas åt att behålla det så.
Citera
2026-02-08, 01:24
Medlem
Galejans avatar
Nej, tvärtom. Man skäms regelbundet. I olika sammanhang dessutom. Från när man ser hur svenska ledare agerar internationellt till när man är utomlands och hör någon Kerstin eller Therese från Huddinge ta till orda på Stockholmsengelska

- In Sviiiiiiiden we havvv anåther system and it is match better…

Jag brukar hålla låg profil utomlands och sällan säga att jag är svensk om jag inte direkt hamnar i en situation där en annan svensk frågar mig rakt ut. Lyckligtvis ser jag inte ut som Kalle på kaviartuben heller så jag är lite svårplacerad om jag bara är tyst. Jag brukar söka mig bort från svenskar om jag är i exempelvis Thailand eller på Kanarieöarna eller i andra områden med stor svensknärvaro. Man åker trots allt utomlands för att slippa Sverige ett tag. Då är det ju dumt att direkt söka sig till svenskbarer och äta köttbullar med mos till lunch så fort man anländer till semesterorten.
Citera
2026-02-08, 01:30
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vill-va-anonym-va

Vi ser överallt hur svenska kvinnor väljer invandrare.

tog ett os-guld idag.
jag är sjukt stolt över att vara svensk.

turnerar runt världen och verkligen alla snackar om sverige som ett deömland (kanske inte norge/danmark/finland)

när man reser runt som jag gör inser man hur jävla bra vi har det.

så tillskillnad till de svenska "nationalisterna" här på fb så älskar jag sverige och är stolt för att va svensk!
Citera
2026-02-08, 01:30
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Stolt? Nja lite kanske, mer glad att jag inte är neger eller arab.
Men jag är väldigt stolt över vad mina förfäder har gjort för att skapa ett så fint land. Nu får vi tillsammans hjälpas åt att behålla det så.
Problemet här är att dina förfäder inte varens i närheten av så rasistisk som du är. De visste att handel och respekt mot andra var vad som hjälpte samhället att växa. Jag tror ärligt att om de "förfäderna" som du påtalar om hade levt idag så hade de behandlat dig precis som de gjorde med grisar på den tiden. Skriver inte ut det då det möjligtvis kan uppfattas som något hot. Men det fanns rutiner och vad jag kan säga är ju att de hängdes upp och ner. Varför vet jag det? För att jag var med. Förmodligen hade de även slagit sönder din dator.. tvingat dig att gå ut och hugga ved i 8 timmar i snöstorm. Men du är stolt förstår jag ? I såklart som alla töntar är.. i mindre bättre vetande.

Det roliga är att de du tror dig vara en del av.. är snarare från minst 1800 talet. De senare förfäderna insåg värdet av handlingskraft och genuin vilja att göra rätt för sig. Något du verkar helt ha gått miste om utan sitter som en tecknad tjock gris och äter revbensspjäll med fett överallt och påtalar om hur mycket du hatar andra samtidigt som du släpper gaser som får dina fru, son och dotter att tuppa av! Du har inte den dignitet som fanns då överhuvudtaget. Eller respekt eller förståelse eller samförstånd. Du siter i ett av världens mest falska länder som ärligt talat inte producerar något egennyttigt och spyr ur dig saker som om du hade något högre värde. Wow. Din farfars far hade skurit av öronen på dig och tvingat dig att ta över åt oxen och sedan piskat dig när du endast klarat 2 meter när oxen klarade 200 meter! Då hade du gråtit efter en neger afrikan och bett för ditt liv att någon hade snubblat upp i din gård ! Jävla äckliga vidriga hycklare!
Senast redigerad av LostinDarkness 2026-02-08 kl. 01:37.
Citera
2026-02-08, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
tog ett os-guld idag.
jag är sjukt stolt över att vara svensk.

turnerar runt världen och verkligen alla snackar om sverige som ett deömland (kanske inte norge/danmark/finland)

när man reser runt som jag gör inser man hur jävla bra vi har det.

så tillskillnad till de svenska "nationalisterna" här på fb så älskar jag sverige och är stolt för att va svensk!
Ja det är bra såklart!
MEN hur i helvete förklarar du att vi torskar mot Kosovo i fotboll, två gånger, i världens största sport? Vad säger det om Sverige egentligen? Skäms du inte? Man har inget att vara stolt över längre.
Citera
2026-02-08, 01:38
Medlem
cebejs avatar
Citat:

Vi ser överallt hur svenska kvinnor väljer invandrare
.

Sverige förlorar mot Kosovo i fotboll och Sverige har tappat det helt och hållet och svenska kvinnor väljer invandrare?
Du postar i "Nationalism" och hävdar samtidigt att detta har med kvinnor att göra?
Hur typ mår du som?
Citera
2026-02-08, 01:48
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ja det är bra såklart!
MEN hur i helvete förklarar du att vi torskar mot Kosovo i fotboll, två gånger, i världens största sport? Vad säger det om Sverige egentligen? Skäms du inte? Man har inget att vara stolt över längre.

fotboll är en sport (ja, jag pallar inte ens titta på matcherna på tv längre. alltid vart på råsunda och swed sedbank/friends/jordgubbe o kollat),

vår kultur är så mycket mer än sport, gör inget at vi förlorar för vi är vinnare i livet.
Citera
2026-02-08, 01:49
Medlem
SoulOfSophias avatar
Ja, mycket stolt.

Jag tänker rätt ofta på att vilken tur man har som är svensk. Jag hade inte velat komma från något B-land där infrastruktur och annat viktigt knappt fungerar. Det är mer status att komma från Sverige än från dom flesta andra länder, om inte alla.

Det finns saker med Sverige som är helt värdelöst, men i så gott som resten av världen är det värre.
Citera
2026-02-08, 01:59
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Ja, mycket stolt.

Jag tänker rätt ofta på att vilken tur man har som är svensk. Jag hade inte velat komma från något B-land där infrastruktur och annat viktigt knappt fungerar. Det är mer status att komma från Sverige än från dom flesta andra länder, om inte alla.

Det finns saker med Sverige som är helt värdelöst, men i så gott som resten av världen är det värre.

Finland och Norge är väl mycket bättre? Sveriges goda rykte bygger på gamla meriter som inte längre stämmer med nuvarande verklighet.
Citera
2026-02-08, 02:04
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Finland och Norge är väl mycket bättre? Sveriges goda rykte bygger på gamla meriter som inte längre stämmer med nuvarande verklighet.

Kanske. Vad tycker du är bättre?
Citera
2026-02-08, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cebej
Du kanske inte ens behöver posta någonstans?
Håller inte med, detta måste belysas.
Vi förlorar mot ett område som inte ens är ett erkänt land(två gånger).
Du tycker inte alls det är pinsamt?
Vad har hänt med den svenska mannen?
Är det dessa jävla smarttelefoner som ställer till det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in