2026-02-09, 16:33
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Ok svara på detta då din agenttomte. Epstein jobbade åt Rothschild, Rothschild var instrumentell i skapandet av Israel men du menar alltså att Epstein "hatar" Israel? Prata med din överordnad.

Du menar att Epstein jobbade åt en person som var vuxen 1948? Det är 18 årsgräns på det här forumet.
Citera
2026-02-09, 16:44
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du menar att Epstein jobbade åt en person som var vuxen 1948? Det är 18 årsgräns på det här forumet.

Det finns ingen här som tror på det du skriver. Inte ens du själv. Varför ger du bara inte upp? Seriöst alltså...
Citera
2026-02-09, 16:47
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Det finns ingen här som tror på det du skriver. Inte ens du själv. Varför ger du bara inte upp? Seriöst alltså...

Du måste vara riktigt jävla dum i huvudet om du tror att en person som hade någon som helst makt år 1948 fortfarande var verksam för 10 år sen. Tror du att Adolf Hitler lever också?
Citera
2026-02-09, 17:02
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ok svara på detta då din agenttomte. Epstein jobbade åt Rothschild, Rothschild var instrumentell i skapandet av Israel men du menar alltså att Epstein "hatar" Israel? Prata med din överordnad.
Nu uttrycker han sig lite klumpigt och menar såklart inte Efraim Rotschild som varit död i många år.
Han syftar på att arienne de rotschild investerade 25milj dollar genom epsteins laundromat i år 2011.
Citera
2026-02-09, 17:02
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostro
Det betyder icke jude

No shit Sherlock. Man kan dock vara jude utan att vara israel eller sionist och man kan vara israel utan att vara jude.

Jag fattar precis. MAGA bestämde sig tidigt att det fanns en stark koppling mellan Epstein och Israel och de började sätta igång med narrativet att det var en Mossadoperation, inte för att de visste någonting utan för att det var det narrativet man ville ha. De lyckades inte med Pizzagate och nu jävlar har de en riktig ond blodsugande jude i siktet och ingen skulle kunna sätta stopp för dem den här gången. Bill Gates och Bill Clinton var sidopersoner, inte ens Epstein var huvudpersonen, i själva verket så fanns überjudar i bakgrunden som styrde allting. Det är precis den storyn som vissa här har satsat sååååå mycket tid och energi på att utveckla att de inte vill tro någonting annat ens när allt pekar på motsatsen.
Citera
2026-02-09, 17:07
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostro
Jag antar att han syftar på familjen Rotschilds och inte individen Mayer.

Och om man är vuxen så borde man fatta att familjer inte har en åsikt utan många. DN är idag inte en sionistisk tidskrift utan en antisionistisk tidsskrift, det spelar ingen roll att de var pro-Israeliska för många herrans år sen.
Citera
2026-02-09, 17:38
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
*citerad post ovanför om något om Israel bla bla*

Det tragikomiska är att ingen vet ett dugg.

Man kan faktiskt även fråga sig om Epstein själv egentligen visste vem/vilka han arbetade för och i exakt vilket syfte han jobbade för (förutom en viss personlig pervers sexuell drivkraft då och ett hunger efter makt och pengar). Simpel lärare från början. Hade sedan flera jobb på div relativt små bolag - skötte sig generellt uselt och var slapp - utförde ekonomiska brott på knappt straffbar skala. Kom likväl undan gång på gång även de gångerna som folk INTE rekommenderade honom på vissa positioner. Några år senare (i början på 90-talet enligt honom själv i intervjun med Steve Bannon) sitter han som medlem en tid i självaste Trilaterala Kommissionen som "finansrådgivare" (!).

Den här mannen hade en hållhake på i princip alla och blev sannolikt beskyddad av hyfsat mäktiga personer gång på gång. En delförklaring till hans kapital är rimligen... metaller. Han kom enligt honom själv speciellt bra överens med en av Rockefellers från hans tid i Trilaterala kommissionen. Vid behov kan han ha fått "gåvor" (som lätt kan döljas). Utöver det verkar hans närmaste umgängeskrets ha bestått av ett flertal bedragare. Om han dock direkt jobbade under Rockefellers är oklart. Det är tex fullt möjligt att han jobbade för flera olika personer och organisationer samtidigt (dubbelagent i den grövre kalibern). Jag utesluter egentligen ingenting i detta fallet för det är på fullt allvar ett av de mer mystiska i modern tid, IMO, och även en av de mest "förbryllande figurer". Någon som INTE borde ha eller tillåtas få en sådan här makt har tydligen kunnat få det ändå (man kan på sätt å vis jämföra honom lite med Jimmy Savile faktiskt).

Angående Israel, judar, mossad m m (och folk som på fullt allvar tror att nästan samtliga judar har svurit nån slags ed till Israel eller till "deras eget folk"). Folk får gärna spana in vilket intryck som Eric Weinstein (matematikern) fick utav Epstein. Finns många intervjuer med honom om den enda gången han träffade Epstein men länkar till en här som jag själv föredrar att förmedla pga den är kort och koncis (skippa dock slutet - bara ett reklam-segment från den kanalen):

"The Night I Realised Epstein Wasn’t Normal - Eric Weinstein" (kanal: Chris Williamson)

https://www.youtube.com/watch?v=VaoGl-soL1g

Löst citat:

Citat:
He was a construct. There is no Jeffrey Epstein the genious now disgraced financial guy. I don't think he ever was so much into that area at all actually. I think his actual product that he was selling was SILENCE - it's very difficult to make people shut up about certain things.
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-02-09 kl. 18:05.
Citera
2026-02-09, 17:44
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Angående Israel, judar, mossad m m (och folk som på fullt allvar tror att nästan samtliga judar har svurit nån slags ed till Israel eller till "deras eget folk"). Folk får gärna spana in vilket intryck som Eric Weinstein (matematikern) fick utav Epstein. Finns många intervjuer med honom om den enda gången han träffade Epstein men länkar till en här som jag själv föredrar att förmedla pga den är kort och koncis (skippa dock slutet - bara ett reklam-segment från den kanalen):

"The Night I Realised Epstein Wasn’t Normal - Eric Weinstein" (kanal: Chris Williamson)

https://www.youtube.com/watch?v=VaoGl-soL1g

Det passar inte det antisemitiska narrativet som dominerar MAGA. Eric Weinstein är mycket mer pro-Israel än de flesta judar som nämns i Epsteindokumenten men enligt vissa här i tråden så samarbetar judarna mot alla andra även när de dödar varandra.
Citera
2026-02-09, 17:53
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Jag trodde det var uppenbart att jag visste vad ett familjeföretag är när jag tog upp Bonniers som exempel på ett familjeföretag som helt bytt åsikt i frågan Israel bara de senaste 20 åren. Men du fattade inte det? Varför gjorde du inte det, är du en sån där inavlad retard eller?

Men vadå ett familjeföretag kunde ju ha fleeeera olika åsikter?
Citera
2026-02-09, 18:00
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Men vadå ett familjeföretag kunde ju ha fleeeera olika åsikter?

Ja, en åsikt vid ett tillfälle och en annan många år senare. Men du tror inte det eller hur? Du tror att Bonniers har samma åsikt idag som de hade för 80 år sen, för att de är judar eller hur? Judar fungerar helt annorlunda än alla andra eller hur? Trots att det är uppenbart för alla som bara orkar kolla upp saken att DN inte har samma åsikter idag som de hade ens innan Wolodarski tog över.
Citera
2026-02-09, 18:10
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ja, en åsikt vid ett tillfälle och en annan många år senare. Men du tror inte det eller hur? Du tror att Bonniers har samma åsikt idag som de hade för 80 år sen, för att de är judar eller hur? Judar fungerar helt annorlunda än alla andra eller hur? Trots att det är uppenbart för alla som bara orkar kolla upp saken att DN inte har samma åsikter idag som de hade ens innan Wolodarski tog över.

Det var du som drog in Bonnier. Tror du Rotschild är motståndare till Israel idag?
Citera
2026-02-09, 18:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Jag ifrågasatte inte att Epstein var jude, jag skrev att han inte var israel eller sionist. Om du inte förstår skillnaden så föreslår jag att du läser på.

Så inga av alla dessa judar i dokumenten är israeliska medborgare? Är du säker på det? Sökte de turistvisum när de åkte till Israel? Jag vet att många svenska judar också har skaffat medborgarskap i Israel för alla judar kan få det, så jag har svårt att tro att inga israeler är inblandade. Men kan du påvisa att det bara är icke-israeliska judar så är ju det relevant information; ett tydligt samband mellan dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in