2026-02-09, 13:19
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StartGenealogy
Och det hade du uppskattat att någon antytt du var kapabel till och skrev så om dig, om det var din anhörig som hade mördat My Törn-blom?

Vad snackar du om? Lillebror är uppväxt i samma inavelfamilj och kanske har lika knäppa fantasier?
Citera
2026-02-09, 15:35
Medlem
HassanVonEssens avatar
Så vilka ska gå på begravningen? Har vi några bårlärkor här som ska dit och frossa i andra människors sorg? Jag hade inte bjudit in allmänheten på detta sätt. Många går dit av ren nyfikenhet.
Citera
2026-02-09, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Så vilka ska gå på begravningen? Har vi några bårlärkor här som ska dit och frossa i andra människors sorg? Jag hade inte bjudit in allmänheten på detta sätt. Många går dit av ren nyfikenhet.

Säkert kommer det att finnas tillräckligt många människor som kommer att gå på begravningen av de mest uppriktiga känslor av sorg, för att ta farväl av en vacker ung kvinna som vi som samhälle inte får glömma. De människorna är viktiga.

Och jag tror att det finns ett tillräckligt stort antal människor runt om landet som denna tragedi har drabbat emotionellt på den djupaste nivån.

Varje ny dag som vi alla har, har My inte. Ta vara på den. För en dag kommer inte heller ni att ha nästa morgon.

Och detta fall är så mörkt och tungt att det verkligen väcker frågan i vilken sorts mardröm vi lever och vilka slags monster som finns bland oss när något sådant kan hända. Det är inte konstigt att det finns antinatalistiska rörelser.

Människan kan vara ett odjur.
Citera
2026-02-09, 17:00
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det gör det faktiskt. Pågår flera projekt inom vården med terapi och medicinering av pedofiler som berättar om sina böjelser.
Det finns vård för pedofili - men däremot inget botemedel.
Men vilket korkat svar!
Det finns vård, men ingen bot?

Då är det ju ingenting!!!
Citera
2026-02-09, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kettlecooked
Ursäkta, men vad pratar du om?

På Mys dödsannons står hennes dödsdatum, 26.12.2025.

Vad är det som inte är okej med det?

https://minnessidor.fonus.se/memorial_page/memorial_page_ads.php?order_id=4533827&set_site_id =2&cat=ads&sign=00a1797f617c20591d610896e28503b3

Testa läs igen. Testa kolla ratsit, eller du kanske inte klarar av det
Citera
2026-02-09, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
Aldrig sett någon dokumenteras avliden 2025.12 som hon gjort. Undrar vad kommer stå på en ev gravsten eller så. Eller så kanske hon vill bli spridd i en lund.
Stackarn, vila i frid my

Jag kommer att upprepa frågan, det vore rimligt att du ger ett svar på en så enkel fråga.

På Mys dödsannons står hennes dödsdatum, 26.12.2025. Vad menar du med ”2025.12.”?

https://minnessidor.fonus.se/memorial_page/memorial_page_ads.php?order_id=4533827&set_site_id =2&cat=ads&sign=00a1797f617c20591d610896e28503b3
Citera
2026-02-09, 18:59
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kettlecooked
Säkert kommer det att finnas tillräckligt många människor som kommer att gå på begravningen av de mest uppriktiga känslor av sorg, för att ta farväl av en vacker ung kvinna som vi som samhälle inte får glömma. De människorna är viktiga.

Och jag tror att det finns ett tillräckligt stort antal människor runt om landet som denna tragedi har drabbat emotionellt på den djupaste nivån.

Varje ny dag som vi alla har, har My inte. Ta vara på den. För en dag kommer inte heller ni att ha nästa morgon.

Och detta fall är så mörkt och tungt att det verkligen väcker frågan i vilken sorts mardröm vi lever och vilka slags monster som finns bland oss när något sådant kan hända. Det är inte konstigt att det finns antinatalistiska rörelser.

Människan kan vara ett odjur.
Jo, det är sant. I princip alla som går på den begravningen har blivit berörda på något sätt. Det har varit omöjligt att inte påverkas i detta fall. Många har ägnat sina mellandagar och även dagarna efter nyår med att tänka på My och hennes familj. Och fortsätter att göra det. Det är absolut förståeligt om fler än släkt och vänner vill visa sitt medkännande på begravningen.

OT: Nu är jag väl inte antinatalist själv men jag anser att vi behöver bli betydligt färre på jorden.
Citera
2026-02-09, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Men vilket korkat svar!
Det finns vård, men ingen bot?

Då är det ju ingenting!!!

Du kan inte bota bort en sexuell preferens så att läggningen försvinner. Men man kan behandla den och därigenom minska risken för övergrepp.
Citera
2026-02-09, 21:44
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Nu behöver det ju inte betyda nått särskilt men i Grevens sammanfattning står det att han hade bland annat en spade med sig när han kom ut från bostaden.
Vid gripandet hade han bland annat en spade och en påse.

"bland annat" kan förvisso vara just påsen men det är ju möjligt att den del av kroppen som ska grävas ner redan fanns i bilen.

Kommer han ut med en stor påse och spade så har jag ändå svårt att tro att de inte skulle agera när de såg det.
Där har de sina bevis, de har haft span på honom sen han kom hem.
Jag tror inte de förväntat sig att hon skulle vara styckad så de hade nog inte hunnit tänkt så långt att "han kan visa vägen till resten" utan "en stor påse och spade" hade säkerligen varit nog för att de skulle konfrontera honom där och då.

Hade de hittat delarna i frysen/kylen redan kanske de tänkt på den strategin. (och det som talar emot det är:"
- I samband med gripandet så blev det tydligt för oss att kvinnan hade bragts om livet
- I samband med gripandet fanns det konkreta omständigheter som gjorde att vi var säkra på att kvinnan var avliden. (Polisen)"

En vanlig typ icapåse borde vara mer troligt i så fall om han hade med sig påsen ut från bostaden ihop med spaden. (i så fall inte så många kroppsdelar)

Annars är det mest troligt att han haft delarna med sig i bilen på jobbet.
Sen följer de efter honom hem, väntar, när de ser honom komma ut med en spade kanske de börjar förvänta sig att han ska begrava henne, därför följer de efter istället för att agera direkt.
Så att han ska leda dom till kroppen.
Nej, tror inte heller att Polisen förväntade sig ett sådant aggressivt förfarande.
Citera
2026-02-10, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Jo, det är sant. I princip alla som går på den begravningen har blivit berörda på något sätt. Det har varit omöjligt att inte påverkas i detta fall. Många har ägnat sina mellandagar och även dagarna efter nyår med att tänka på My och hennes familj. Och fortsätter att göra det. Det är absolut förståeligt om fler än släkt och vänner vill visa sitt medkännande på begravningen.

OT: Nu är jag väl inte antinatalist själv men jag anser att vi behöver bli betydligt färre på jorden.

Håller med, de som har sörjt henne på torget t.ex. har familjen valt att bjuda in. Det är inget konstigt, snarare ett fint agerande. Det är grannar eller andra som relaterar. Vad M*y själv hade tänkt om saken vet nog hennes anhöriga bäst om. Det är svårt att klandra dem för det. De är ju också offer (på ett visst eller till och med många sätt) i allt detta och gör nog det bästa de kan. Måste vara svårt att både begrava sin unga dotter och ha hela landets ögon på sig samtidigt.
Citera
2026-02-10, 07:26
Medlem
StartGenealogys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StartGenealogy:
Och det som du skrev om hans anhörige hade du uppskattat att någon antytt du var kapabel till och skrev så om dig, om det var din anhörige som hade mördat My Törn-blom?
Citat:
Ursprungligen postat av Lolisosa08
Yes. Jag har stämt av dem dem.
Vadå stämt av med dem? Läs texten igen.

Ska jag förenkla texten?

Hade du uppskattat att någon skrev vilken ort du bodde på antydde att du var kapabel att bete dig som din anhörige och kidnappa barn och styckmörda kvinnor bara för att ditt syskon gjort det?

Om du inte är empatireducerad av psykofarmaka eller droger eller något så bör du inse att även mördarens anhöriga har det tungt nu.

Att antyda att en anhörig skulle vara likadan, kapabel att vara barnkidnappande styckmördare är riktigt empatistört.
Citera
2026-02-10, 17:01
Medlem
Kebabkas avatar
Då körs han från rättspsyk till häktet nästa vecka om de inte beslutar sig för att de behöver mer tid?

Någon som har koll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in