2026-02-08, 09:36
Medlem
AIAdventurers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakerbock
Hon kan ju alltid skylla på ett beroendeproblem....

Det ÄR med största sannolikhet ett beroendeproblem.
Citera
2026-02-08, 10:37
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceda60
Det är väldigt olika hur mycket man blir påverkad av ett läkemedel. Alla blir inte det på ett trafikfarligt sätt. Man bedömer själv. Hur ska en läkare kunna bedöma om patienten kör på ett trafikfarligt sätt? Så du tycker alltså att det ska vara helt föbjudet att köra med narkotikaklassade läkemedel i kroppen? De flesta benso har en effekt på 6-8 timmar, men finns kvar i blodet/urinen betydligt längre utan att personen är påverkad.
Var man så påverkad som Katja att polisen reagerade direkt kan du nog släppa att Katja kliver av åtalet eftersom hon var hög på laglig medicin.

Rätten kommer här att lägga mycket stor tilltro till polisens bedömning på plats och mindre i Katjas berättelse, som hon ändå inte känner igen sig i.
Citera
2026-02-08, 14:31
Medlem
Stark kandidat till Johnny Bode-priset. Sabbar allt, en framgångsrik karriär som polis, respekterad riksdagsman och samhällsdebattör för en drogfylla. Vägrar erkänna något ansvar och skyller istället på andra: läckor hos polisen, medier mm. Borde redan vara klart, tycker jag. #johnnybodepriset.
Citera
2026-02-08, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PovelRamlar
Stark kandidat till Johnny Bode-priset. Sabbar allt, en framgångsrik karriär som polis, respekterad riksdagsman och samhällsdebattör för en drogfylla. Vägrar erkänna något ansvar och skyller istället på andra: läckor hos polisen, medier mm. Borde redan vara klart, tycker jag. #johnnybodepriset.

Nu vet jag inte vem Johnny Bode är men hon har verkligen gjort bort sig. Sannolikt ett etablerat missbruk bakom som gör att hon fattar en mängd irrationella beslut.
Citera
2026-02-08, 16:42
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PovelRamlar

Jag ville bara säga jag känner inte heller till Johnny Bode men jag tycker också att absolut hon är värdig det där priset.

Hur man kan sabba en sådan karriär som både framgångsrik polis och riksdagsman för en sådan skitsak.
Eller egentligen är det ingen skitsak för det är egentligen förbannat allvarligt att sätta sig bakom ratten när man är påverkad.

Men ändå hon har gjort bort sig rejält så hon ska ha det där priset.
Tycker faktiskt det har varit ovanligt tyst om den här grejen i massmedia sista veckan eller veckorna kanske är det på det sättet som Jimmie Åkesson påstår fast tvärtom att Sverigedemokraterna hitta på mest djävulskap men det är alltid de som slipper undan i massmedia när det verkligen gäller.
Citera
2026-02-08, 16:45
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horse
Aldrig hört talas om att någon vid singelolycka blir kroppsvisiterad.

Snabbtestad på narkotika, visst men ovanligt.

Hon är ju ändå snut i botten, borde hon inte veta bättre?

Tycker bara hela situationen kring hur den där påsen hittades är sus.

Vi vet fortfarande inte om det är narkotika i påsen. Det vi vet är att Katja säger att det aldrig funnits en påse. Polisen och åklagaren säger nåt annat.

Låt oss anta det är majsstärkelse. Tror du då att nån planerat den på henne? Eller är det bara suspekt om det är narkotika i påsen? Båda påsarna borde ju vara suspekta om vi skulle utgår från det Katja själv säger, eller hur?

Varje gång nån som använder narkotika blir tagen med nåt som verkar vara narkotika på sig, tror du att polisen planterat det? Att det är suspekt? Även när Kenny Knarkis åker dit för 23:e gången Eller är det bara då folk, som bevisligen brukar narkotika, är inflytelserika? Som poliser och riksdagsledamöter?

Jag vet inte exakt när påsen hittades. Men polisen har kroppskameror och kameror inne på polisstationen. Man kan ju tänka sig att de skulle fånga upp nåt misstänkt mer påsen. Men låt oss tro motsatsen.

Så om påsen innehåller narkotika och planerats på henne borde det ha skett på ett av följande sätt.

1) Somliga poliser åker runt med narkotikapåsar på sig. Ständigt är ute efter att sätta dit folk. Kanske de tycker vi har för få knarkare i vårt land. Att poliserna riskerar bli utan jobb. De kanske har fått gå kurs hos Joe Labero för att träna upp sin fingerfärdighet, så de kan lura alla kameror. Och direkt de tog Katja såg de till att lura kamerorna och plantera påsen på henne. Varför? Inte vet jag.

eller

2) Direkt man visste att hon skulle in på polisstationen gick larmet över radion. Gör er redo för operation Näsgodis. Nån polis fick order att gå in i rummet där bevis förvaras för att hitta en lämplig påse med kokain. Ett besök som loggades som vanligt. SÄPO kopplades inför att radera alla digitala bevis. SÄPO stod också redo att redigera filmer från olika kameror genom att lägga in AI-inslag vid det tillfället där man planerade beviset. Allt för att sätta dit henne. Varför sätta dit henne? Inte vet jag.

Nu till en fullständigt vild tanke. Ja, hur otroligt det än kan låta (jag vet, helt chockerande), om det var narkotika i påsen så kan det ju bero på att Katja, som bevisligen nyttjar narkotiska preparat, ville ha sitt godis när till hands. En helt otroligt långsökt tanke som jag fick anstränga mig för att få fram från djupet av mina tankar. För det är ju inget som de som nyttjat narkotika gör. De bär aldrig på sig narkotika. Alla som påstår det ljuger. Brukare och missbrukare bara knäpper med fingrarna och så faller det ned narkotika från himlen. Eller taket.

Eller hur tror du det gick till? Hur gjorde polisen? Och varför? Hur många poliser med narkotika i blodet som dömts för att de haft på sig narkotikainnehav har det här hänt för? Varenda en? Eller bara de som är med i SD eller sitter i riksdagen?

Om påsen innehåller narkotika och hennes fingeravtryck är på det plus kanske hennes DNA inuti, tror du även då att det är suspekt? Att polisen sett till att hon hållit i påsen och smusslat ned DNA i den? Låter det mer troligt för dig än att en som brukar snus, cigarretter, alkohol och narkotika bär det på sig?

Borde hon ha vetat bättre eftersom hon är polis? Att det automatiskt gör att hon troligtvis är oskyldig för hon skulle ju aldrig bryta mot lagen, trots att hon redan gjort det genom att ha narkotika i blodet vid bilkörning?

Det kanske kommer som en överraskning för dig att poliser åker dit för brott varje år. Japp, varje år. Även grova brott. De gör saker som de vet är fel för att de vill göra det. Svårare än så är det inte. Allt från rattfylla, narkotikabrott, misshandel av familjemedlem, misshandel av nån annan, våldtäkt, barnporr, läcka uppgifter till kriminella etc. Och de alla visste som sagt var utan tvekan att det var fel. Helt fel. Precis som den domare i Högsta Domstolen som togs för snatteri.

Ett känt fall är Göran Lindberg (Kapten Klänning) som var en jurist och mycket högt uppsatt polis i vårt land med många år i yrket. Han visste definitivt lagen från A till Ö. Men på fritiden våldtog han och torterade unga tonårsflickor bara si så där. Ajabaja. Det får inte poliser göra. Ändå gjorde han det.

Ett äldre fall är en polis som hette Tore Hedin som sammanlagt mördade 10 personer. Han började det hela med att 1951 råna och slå ihjäl en vän samt bränna ned huset de befunnit sig. Efter det utredde han själv mordet och branden. Så klart. Sen under några timmar 1952 mördade han sen sina föräldrar, sin fd flickvän (som han tidigare misshandlat), hennes kvinnliga chef samt brände ned ålderdomshemmet där exet jobbade så att ett antal gamlingar dog. Sammanlagt 9 st mördade han då. Fy, fy. Så får poliser absolut inte göra. Ändå gjorde han det.

Du är lite nativ om du tror att poliser aldrig begår brott, att advokater håller sig inom lagens ramar och att politiker är laglydiga. Statistiken säger nåt annat.

De vet alla att de kan åka dit. Men de tror som regel inte att de kommer göra. Precis som de som är otrogna. Svårare än så är det inte.
Citera
2026-02-08, 17:53
Medlem
Jag ogillar att lägga bränsle på konspirationsteorier, men bara för sakens skull, om drogerna planterats på henne, så är det väl ändå med största sannolikhet inte ingripandepoliserna som gjort det, utan någon annan.

Men också därför det vore intressant att få veta lite mer kring omständigheterna, vem kallade polisen till platsen, och varför? Samt, varför påstod åklagaren initialt att polisen hade stoppat henne?
Citera
2026-02-08, 18:04
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Jag ogillar att lägga bränsle på konspirationsteorier, men bara för sakens skull, om drogerna planterats på henne, så är det väl ändå med största sannolikhet inte ingripandepoliserna som gjort det, utan någon annan.

Men också därför det vore intressant att få veta lite mer kring omständigheterna, vem kallade polisen till platsen, och varför? Samt, varför påstod åklagaren initialt att polisen hade stoppat henne?

Varför är det osannolikt att de som ingrep gjort det? De tog ju henne och eventuell väska till polisstationen.

Vi vet i nuläget inget om vem som kallade polisen till platsen och varför åklagaren hävdar att polisen stoppade henne. Det kommer fram vid förhören med poliserna i FUP:en när åtal väcks.

Det Katja sagt är att hon råkat ut för en viltolycka.
Citera
2026-02-08, 18:09
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vi vet fortfarande inte om det är narkotika i påsen. Det vi vet är att Katja säger att det aldrig funnits en påse. Polisen och åklagaren säger nåt annat.

Har hon verkligen sagt det rakt ut? Jag har bara sett undvikande svar som att hon ”inte känner igen sig” i vad polis/åklagare säger.

Finns nån källa där hon rakt av nekar till innehav?
Citera
2026-02-08, 18:12
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Jag ogillar att lägga bränsle på konspirationsteorier,
Nej, det gör du inte. Hela din medverkan i tråden handlar om att lägga ut villospår, insinuationer, gaslighting och att försöka dränka fakta i ovidkommande pladder. Frågan är varför?
Citera
2026-02-08, 18:44
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Har hon verkligen sagt det rakt ut? Jag har bara sett undvikande svar som att hon ”inte känner igen sig” i vad polis/åklagare säger.

Finns nån källa där hon rakt av nekar till innehav?
Jag har inte hittat ett enda uttalande där Katja själv förnekar varken rattfyllan eller innehavet av "en mystisk" påse.

Om någon hittat något sådant uttalande från Katja får de gärna länka.
Citera
2026-02-08, 18:44
Medlem
Slaskmedias avatar
Om man applicerar Ockhams rakkniv på detta så får man följande:

Det mest sannolika är att KN tog ett par glas vin och drog en lina för att hon brukar göra det och det är vardagligt för henne, och sen kände sig opåverkad nog för att köra. Hon har gjort det förr, och det har alltid gått bra.

Den här gången gick det inte som förväntat. Oavsett om hon väjde för en igelkott eller fick sladd pga väglaget, så körde hon in i en stolpe. Antingen hade folk sett en bil köra märkligt och ringt polisen, eller så gjorde hon det själv eftersom hon med kokainets självförtroende tänkte att hon kunde lura polisen att hon är nykter.

Polisen såg hennes stora pupiller, lyssnade på hennes forcerade osammanhängande pladdrande, la ihop det med bilens olyckliga position, och misstänkte drograttfylleri. KN ville inte lämna väskan i bilen när hon tvingades åka med till stationen. Antingen är det så vanligt att hon har kokain i väskan att hon glömde bort det, eller så var situationen så stressig att hon inte tänkte på konsekvenserna.

På stationen tas prover enligt alla rutiner, och man gör även en kroppsvisitation där även väskan kontrolleras. Påsen med kokain hittas, och provsvaren visar så småningom att hon hade kokain (och en laglig mängd alkohol) i blodet vid testtillfället. Åklagaren vet detta precis som NOA, som därför vill sparka henne.

KN vet också detta, och därför säger hon inte själv vid ett enda tillfälle att hon är oskyldig. Varje gång hon säger något, så pratar hon förbi skuldfrågan. KN vet att SD kommer sparka ut henne, men har för mycket ekonomiskt att förlora på att avgå från sin riksdagsplats. Det skulle kosta henne 1,6 mille som nu ingen kan ta ifrån henne.

I all krishantering finns förhandling som en fas, och nånstans tror KN fortfarande att hon ska kunna göra ett schysst kneg i kammaren till valet i augusti. På så sätt kan hon för sig själv moraliskt motivera och rationalisera valet att sitta kvar.

Min tjejgissning är att KN döms för drograttfylleri och innehav då påsen visar sig innehålla kola och hittades bland hennes tillhörigheter. Straffet kommer bli lågt då hon kommer få sparken från sitt arbete och det vägs in. KN kommer aldrig att göra comeback politiskt, och får hålla tummarna att hennes privatdeckarkarriär blomstrar utifrån att ingen bryr sig om hennes ringa narkotikabrott när de anlitar henne.

Alternativet - att hon var nykter och någon inom polisen planterade droger på henne för att förstöra hennes karriär - är så osannolikt att det inte existerar. Det räcker med att läsa eller lyssna på det KN själv personligen sagt när hon öppnat munnen istället för att låta advokaten sköta snacket.

Det jag kan känna lite nu är att det är skitsamma, allt som kan hända har egentligen redan hänt. Hon är förnedrad i offentligheten, utstött ut partigemenskapen, kommer aldrig jobba som polis igen. Hon har redan deklarerat att hon sitter kvar, tar de pengar hon har rätt till.

Hon kommer inte få fängelse, inte få upprättelse, inte bli utblottad, media kommer tappa intresset eftersom hon inte är intressant som privatperson och redan fått sparken av SD. Så vad är egentligen kvar att diskutera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in